וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכוד יולי-אוגוסט: הקיץ מאיים לרוקן לכם את הארנק

הילה קניסטר בר דויד

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 17:53

תקופת הקיץ רוויה במלכודות עבור הצרכן, הקניונים הממוזגים, עונת הסיילים והחופש הגדול דורשים גם מהצרכן הנבון ביותר לפקוח עיניים. אז איך בכל זאת שורדים בלי להכפיל את המינוס בבנק?

ברחבי העולם חברות משקיעות מיליוני דולרים בשנה על מנת לחקור ולנתח את הפסיכולוגיה העומדת מאחורי בחירותיו המנטליות והריאליות של הצרכן. הכול במטרה לזהות דפוס קבוע שיוכלו לפרוט על מיתריו, והצרכן ברגע אחד יפתח הארנק, וכמה שיותר הרי זה מבורך. מציאות זאת מייצרת מלכודות רבות שרק מחכות לצרכנים בשעת השין. המלכודות הן לא ספונטניות אלא מחושבות ומדייקות מרמת עונת השנה ומזג האוויר, ועד תכנון החנויות ובחירת העיצוב של חלונות הראווה.

בעולם הצרכנות יש את האם כל המלכודת, והיא עונת הקיץ, או בשפת ההורים- החופש הגדול. הילדים נמצאים בבית, עולם התעסוקה מוריד הילוך ואז משתלבים הפרמטרים המסוכנים ביותר עבור הצרכן- זמן פנוי, מבצעים ומזג אוויר נפלא. לפני הצרכנות הדיגיטלית היה ניתן לומר שהמקום הכי בטוח עבור הצרכן הוא הבית, הרי שם הוא ימצא כמה שפחות פיתויים, כיום בעולם הצרכנות בדיגיטל, המשפט פחות מדויק, אבל המהות שלו עדיין נשארה רלוונטית.

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
זוכרים מה קרה בפיילוט פתיחת הקניונים בנובמבר? חכו ליולי/ראובן קסטרו

הצורך לצאת לטיולים, לבלות עם המשפחה ולאסוף חוויות בתקופת הקיץ הוא בדיוק המקום בו הצרכן נחשף למלכודות. אם אנחנו נבקר רק בחנות אחת ובה מוצר אחד, כנראה שלא נבזבז הרבה כסף, אך אם נכנס לקניון עם עשרות חנויות, ובכל חנות מאות מוצרים- גם הצרכן הנבון ביותר לא יעמוד בכמות המלכודות שהוא יפגוש. לכל התמהיל הזה תוסיפו גם בילוי עם הילדים- מה שמכפיל את המלכודות.

אז איך בכל זאת בתקופה בה המזגן לא מפסיק לפעול, עונת הקייטנות נפתחת, הבריכה והקולנוע הופכים לדבר שבשגרה משפחה יכולה לחסוך כסף ולשמור על מאזן הוצאות והכנסות תקין פחות או יותר, בדגש על היותר?

  • מילת המפתח היא תכנון: אחד מהדרכים היעילות ביותר לשלוט על ההוצאות הכלכליות היא תכנון נכון. יש לתכנן מראש כיצד יראה כל יום בחופשת הקיץ שלכם. תחילה תבחנו מהו התקציב העומד לראשותכם, לאחר מכן תפתחו לוח שנה, תסמנו באילו ימים אתם נמצאים עם הילדים, באילו ימים הם אצל הסבא והסבתא, ובאילו ימים נמצאים בקייטנה או אצל הדודה והדוד. לאחר מכן תכננו את התקציב בהתאם לכל יום וההוצאות הנדרשות לו. כל יום משותף עם הילדים יוקצה עבור תקציב ובהחלטה משותפת עם הילדים תחליטו מה הוא הבילוי המועדף. בדרך זו תהיה לכם שליטה מלאה על ההוצאות.
  • תקשורת: חשוב לשתף את הילדים בתכנון, יש להסביר להם את סדר היום, מהארוחות ועד האטרקציה, כמו כן יש לתאם ציפיות, ממתק אחד או הפתעה, ולהקפיד על כך. כאשר הילדים ידעו למה לצפות ההוצאות יהיו בהתאם והרבה כאב ראש והצואות ימנעו מכם ההורים.
  • חיסכון: כחלק מהתכנון, בדקו את כל האופציות העומדות לרשתכם לחיסכון. אם מדובר בארוחות במסעדה, או תשלום לאטרקציה, שימו לב להנחות המוצעות לכם במועדוני הלקוחות השונים, באתרי הקופונים השונים, ערכו השוואת מחירים באזור בו אתם עתידים לבלות. תכנון מוקדם עשוי להוזיל לכם את העלויות בין 10-30 אחוזים.
  • טיימינג: בתקופות עומס ישנה עלייה של מחירים לאור הביקוש הרב. אם הנכם יכולים לדחות את הנסיעות והטיולים במספר שבועות אתם יכולים לחסוך עשרות אחוזים.
  • פתרונות יצירתיים: מבחינה כלכלית יותר בטוח בבית מחוץ. לא כל בילוי צריך לקרות מחוץ לבית- תכננו ימי כיף עם פעילות משפחתית בתוך הבית: אפייה משותפת, ימי יציריה, ימי ספורט ועוד'
  • תהפכו את הלימון ללימונדה- המלכודות המרובות לצרכן בקיץ זו הזדמנות שלכם ללמד את הילדים על צריכה נבונה ועל כלכלת משפחה. חינוך פיננסי הוא לא חלק מתוכנית הלימוד במערכת החינוך הישראלית, אך בהחלט הוא שווה זהב. צרכנות נבונה, תכנון תקציב, ומשמעות הכסף- זהו השיעור הראשון שראוי שתעבירו למשפחה בקיץ הקרוב.
sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הילה קניסטר בר דויד היא מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך" ו"שלך לגמלאי"

  • עוד באותו נושא:
  • קניון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully