וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבוגרים בלבד: החנות הגדולה בעולם למוצרים ייעודיים

עודכן לאחרונה: 29.5.2021 / 10:21

בני הגיל השלישי הם קהל צרכני שהוזנח עד לאחרונה, אבל העלייה בתוחלת החיים והשיפור באמצעים, הפכה אותם למחוזרים לא רק על ידי בתי הדיור המוגן. חלל תצוגה ענקי בראשון לציון, גוד-לייף, הוא החנות הגדולה בעולם לצרכי מי שעד לאחרונה כונו בהכללה "קשישים"

אם בעבר הציפייה מסבתא וסבא זה להיות בייביסיטר קבוע לנכדים ולשקוע אט אט לעולם שכולו דיור מוגן, הרי שכיום המבוגרים מבקשים לעצמם חיים שלא יהיו תלויים בילדים, אלא להפך: עשירים, עצמאים ומהנים.

הגיל הממוצע של אוכלוסיית הגיל השלישי בארץ, במגמת עליה:
בשנת 1980, 14% מבני 65+ היו בני 80 ומעלה, ואילו בשנת 2014, 26% מבני 65+ היו בני 80 ומעלה, כמעט פי שניים. קבוצה זו צפויה לגדול ל-34% מקרב בני ה-65 ומעלה, בשנת 2035.
(המקור לנתונים: עלון הזקנים בישראל עובדות ומספרים בהוצאת משאב , ג'וינט ישראל ומאיירס-ג'וינט- ברוקדייל).

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בסוף שנת 2017 אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בישראל מנתה כ- 1,100,000 איש, מתוכם: 605 אלף נשים ו-495 אלף גברים.

עם קום המדינה היה חלקם של האזרחים הוותיקים באוכלוסייה 4% בלבד, ועל פי תחזיות החוקרים, עד שנת 2035, יעלה חלקם באוכלוסייה ל- 14.6% כ- 1.66 מיליון איש.

ההתארכות תוחלת החיים מגדילה מאוד את חלקם של המבוגרים בכלל האוכלוסייה. זו לא תוחלת החיים שעולם, אלא גם איכות החיים, כלומר - לא רק גיל הפטירה הממוצע שנע בעקביות משמונים לתשעים, אלא גם גמלאים בני שבעים, שפעם נחשבו לקשישים ואילו היום מנהלים חיים מלאים, מעיסוק בספורט ועד למערכות יחסים.

קשישים מאושרים קופצים על המיטה. ShutterStock
כבר לא מפחדים להזדקן ורוצים לחיות באופן עצמאי ונהנתני/ShutterStock

משק הבית והעלות החודשית בקרב בני הגיל השלישי

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-95% מבני 65 ומעלה התגוררו בשנת 2013 במשקי בית והשאר גרו במוסדות (לרבות דיור מוגן).

ההוצאה החודשית הממוצעת לתצרוכת למשק בית של בני 65 ומעלה, 10,846 שקלים, נמוכה מההוצאה החודשית הממוצעת לתצרוכת של כלל האוכלוסייה, העומדת על 14,501 שקלים.

אחוזי ההוצאה על סעיפי הדיור, הבריאות ותחזוקת הדירה ומשק הבית גבוהים יותר במשקי בית של בני 65 ומעלה לעומת כלל האוכלוסייה

כבר לא רק "גיל שלישי", אלא שלוש תת קבוצות

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 69% מהאזרחים הוותיקים מרוצים ממצבם הכלכלי. 43% מבני 65 ומעלה משתמשים באינטרנט, כולל דואר אלקטרוני, לעומת 81% בקרב בני 64-20. בתחום זה ניכרת עלייה במשך השנים: בשנת 2004 רק 8% השתמשו באינטרנט ובעשור האחרון עלה שיעורם פי 5.

שביעות רצון כללית מהחיים:
84% מהאזרחים הוותיקים מרוצים מחייהם. שביעות הרצון מהחיים קשורה במצב בריאות: ל- 49% יש בעיה בריאותית או פיזית אשר מפריעה להם בפעולות יומיומיות. מאלה שיש להם בעיה כזו, 75% מרוצים מחייהם, לעומת 92% מאלה שאין להם בעיה.

אופטימיות לגבי העתיד:
23% מהאזרחים הוותיקים מעריכים כי בשנים הקרובות חייהם יהיו טובים יותר. 43% מעריכים שחייהם לא ישתנו, ול- 18% מבני 65 ומעלה הערכה פסימית לגבי העתיד והם מעריכים כי חייהם יהיו פחות טובים. 16% לא ידעו להשיב.

לאחרונה נוספו הגדרות חדשות לאוכלוסיית הגיל השלישי:
• YOUNG OLD - גילאים 65-74
• MIDDLE OLD - גילאים 75-84
• OLD OLD - מעל גיל 85

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
good-life. אולם תצוגה גוד לייף לגיל השלישי. מנחם עז,
good-life. אולם תצוגה גוד לייף לגיל השלישי/מנחם עז

ה"שילב" של בני הגיל השלישי

לאחרונה הושק בראשון לציון 'גוד לייף'- אולם תצוגה ענק, ראשון מסוגו בארץ - ועל פי בעליו, גם בעולם -המציע תחת קורת גג אחת את כל הנדרש לבני הגיל השלישי וביניהם אלפי מוצרים ופתרונות חכמים. המטרה העיקרית של גוד לייף היא לאפשר למבוגרים ליהנות מחיים עצמאים ככל הניתן, עם מגוון רחב של מוצרים מסייעים.

לדברי ניצן שקל, מנכ"ל גוד לייף, "אוכלוסיית האזרחים הוותיקים הולכת וגדלה ואתה גדל הרצון שלהם לחיות באופן עצמאי ומהנה בביתם. אנחנו רואים מגמת עליה בקרב המבוגרים המעוניינים לרכוש ולהתחדש במוצרים שיקלו על חיי היומיום שלהם וישמרו עליהם במקלחת, בחדר שינה ובאוטו, כשבניגוד לעבר הם כבר לא חוסכים על עצמם".

מוט עזר לקימה החל מ-740 שחקלים ועד 1,475 שקלים תלוי בדגם.. יח"צ,
מוט עזר לקימה 740- 1,475 שקל/יח"צ

אולם תצוגה שמחולק כמו הבית: חדר רחצה, חדר שינה, סלון ומטבח

שקל מדגים כי: "ילדים שאחד מהוריהם נפל, מצאו אצלנו את הייעוץ וההדרכה איך מתקדמים מכאן ומה עליהם לעשות. תחת קורת גג אחת, יש להם את כל מה שהם צריכים, תוך מתן דגש על הדגמת אופציית הנגישות והבטיחות".

ב-One Stop Shop, יוכלו בני הגיל השלישי ובני משפחותיהם, למצוא עבורם ציוד רפואי ושיקומי, ריהוט, טואלטיקה, אביזרי בטיחות ונגישות, מוצרי פיזיותרפיה ואורתופדיה, מוצרי ספיגה, אביזרי בית חכם, תוספי תזונה, קוסמטיקה, ביגוד, פתרונות ניידות, קלנועיות ועוד, כשחלקם מוצעים אף להשכרה. חשוב לא פחות, תוך חוויית קנייה נעימה בחלל מעוצב, המחולק לפי החדרים בבית: חדר רחצה, חדר שינה, סלון ומטבח.

good-life. אולם תצוגה לגיל השלישי. מנחם עז,
good-life: אולם תצוגה לגיל השלישי/מנחם עז

רובוט שסוחב שקיות מהסופר

אולם התצוגה משתרע על פני כ-1000 מ"ר וממוקם באזור התעשייה בראשל"צ. במקום ניתן למצוא עוד פתרונות חכמים לתפקוד עצמאי, כמו למשל: רובוט שמתהלך בלי צורך במגע אחרי המבוגר וסוחב עבורו את עגלת הקניות, מוט אחיזה המתמקם מהרצפה לתקרה לסיוע בקימה עצמאית, מיטה זוגית מותאמת לבן זוג סיעודי, קלנועיות, מקלות הליכה, מכשירי לחץ דם, אביזרי עזר למיטות ולשירותים, כורסאות טלוויזיה ומיטות מתכווננות.

גוד לייף - רמקול צוואר אלחוטי 1,490 שקלים. יח"צ,
רמקול צוואר אלחוטי 1,490 שקל/יח"צ

בהמשך: חדרי טיפולים לרופאים, מכון שמיעה ואופטיקה

בעלי המתחם הם קבוצת "כרמל גרופ", בבעלות משפחת איתני המפעילה את רשתות ביתילי, IDdesign, URBAN וכרמל פלור דיזיין.

לדברי ניצן שקל, מנכ"ל הרשת ומי שעסק בעשורים האחרונים בתחום הצריכה לגיל השלישי: "אנו נהנים ממרחב גדול שאפשר לנו לעצב בתוכו חדרי תצוגה בהשראת חדרי הבית, תוך מתן דגש על הדגמת אופציית הנגישות והבטיחות. בהמשך נפעיל במקום מתחם חדרי טיפולים שיושכרו לרופאים, קוסמטיקאים, מכון שמיעה ואופטיקה".

שקל מוסיף: "כל המוצרים המוצגים במתחם מוצעים למכירה במקום ו/או באספקה עד בית הלקוח. בנוסף, נפעיל בקרוב מחלקת השכרה לציוד שיקומי כמו כיסאות גלגלים, כיסאות רחצה, מחוללי חמצן ניידים, קביים ועוד".

אולם תצוגה :Good Life רח' נדב בסקינד 9, ראשון לציון 03-6343464. אתר החנות: www.goodlife.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully