וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולט בנוף: האם תכנון אדריכלי יוצא דופן של מגדל משרדים יסייע בשיווקו?

עודכן לאחרונה: 13.6.2021 / 12:53

ענף המשרדים נמצא ברוויה, לאחר שאושרו הרבה מאד שטחים למשרדים אל מול ביקוש נמוך מאז הקורונה. המצב מחייב את היזם להציג מגדל בתכנון אדריכלי מרגש, שימשוך את העין ורק אחר כך את הלב. אילו מגדלים יוצאי דופן מתוכננים כיום והאם תכנון ייחודי מסייע לשיווק?

בשנים האחרונות יותר אדריכלים מחפשים כיצד להפוך תכנון רגיל של בניין ליצירת אומנות, האתגר גדול יותר כשמדובר במגדלי משרדים, שמתאפיינים באותו סגנון, תבנית דומה לכולם: מגדל גבוה וישר עם חלונות זכוכית.

מגדל שהוא תכשיט

מגדל שבעת הכוכבים של הכשרת היישוב במתחם ה-BBC, בתכנון אדריכל עדן בר, בר לוי אדריכלים. המגדל הוא חלק מקמפוס הכשרת היישוב הנבנה באזור התעסוקה בבני ברק.

תכנון המגדל מתמקד בשני אלמנטים בולטים: צורתו הטמירה והאלמנט של ציפוי נחושת חיצוני המבליט אותו למרחקים.

לדברי האדריכל, המגדל שהוא הגבוה במתחם, כולל 52 קומות ותוכנן לבלוט בנוף ולהיות "התכשיט" של האזור כולו. ככזה, הוא תוכנן על פי דימוי של "רצועת השעון" - החיפוי החיצוני שלו מזכוכית ניראה כמו חוליות של שרשרת שעון או צמיד יוקרתי, כשלאורך מרכז הבניין תהיה חגורת זכוכית בגוון ברונזה.

"הקונסטרוקציה שיצרנו נועדה להבליט את הייחודיות והיוקרה של מגדל המשרדים הזה, על פני מגדלים אחרים במתחם והוא בהחלט יבלוט", אומר אדריכל עדן בר, ממשרד האדריכלים, בר לוי האמון על תכנון הפרויקט.

"על מנת להגדיל את החשיפה לנוף פנורמי, תוכננו במגדל גם מרפסות קומתיות גדולות במיוחד. בגודל של 18 מ"ר עם גישה מהגרעין הציבורי הקומתי, כך שניתן להגיע אליה בצורה חופשית מכל המשרדים בקומה", הוא מוסיף.

בנוסף מציין בר לוי, כי המגדל הוא חלק ממגמת תכנון עולמית מודרנית, שהחלה בניו יורק בעקבות עליית ערך הקרקע, והתפשטה גם להונג קונג, לונדון וכעת לישראל, מגדלי "סופר סלנדרס", שהם מגדלים טמירים וצרים מאד. המגדל יתנשא לגובה של כ-220 מטר.

"שיטת התכנון של הסלנדרס, קשורה לפרופורציות של המגדל", מסביר עדן בר, "מגדל זקוף ויעיל מאד מבחינה תכנונית. במרכזי העסקים הבולטים באירופה, אסיה וארה"ב, הבניה לגובה משמעותית יותר והפרופורציות שם מגיעות ל-1:15 [גובה מול רוחב]. מגדל שבעת הכוכבים מתוכנן על פי פרופורציות של 1:11".

מגדל שבעת הכוכבים של הכשרת הישוב.. הדמיה עדן בר אדריכלים,
מגדל שהוא תכשיט - מגדל שבעת הכוכבים של הכשרת הישוב/הדמיה עדן בר אדריכלים

מגדל ללא מגע - בהשפעת הקורונה

אינפיניטי פארק רעננה, "עבודה באוויר פתוח וסביבה ירוקה", בתכנון משרד האדריכלים: יסקי-מור-סיוון.

קמפוס אינפיניטי פארק רעננה, המוקם בימים אלה ברחוב הפנינה באזור התעסוקה בעיר, יכלול פרט לבניינים הקיימים היום, גם מגדל חדש בן 30 קומות שיהיה מגדל המשרדים הגבוה ביותר באזור השרון.

המתכננים החליטו לשים דגש בחשיבה על רווחת העובד [well being], ולשלב ריאות ושטחים ירוקים רבים בבניין. הקמפוס יכלול פארק אורבני בשטח של כ-6 דונם ועוד שטחים ירוקים בבניין עצמו על פני כ-2 דונם נוספים.

כמו כן פעלו האדריכלים לתכנן מרפסות גדולות במיוחד בכל הקומות, המאפשרות התנתקות משמעותית מהמשרד עצמו, ואפשרות לעבוד באוויר הפתוח, דבר החיוני במיוחד לאחר מגיפת הקורונה, כאשר במקומות ציבוריים ובסביבת העבודה בפרט, שמים דגש על זרימת אוויר ואפשרות להיות בחוץ.

אינפיניטי פארק רעננה, עובר כיום תהליך, שבסיומו יהפוך לבניין בריא וטכנולוגי יותר ממגדלים אחרים. במגדל יוטמעו טכנולוגיות חדשות אשר יזהו את העובד, יזמינו עבורו את המעלית או יאפשרו לו להזמין אותה באופן קולי או באמצעות אפליקציה, יפתחו בפניו דלתות ועוד, כל זאת על מנת שלא יצטרך לגעת בדבר עד שיגיע לעמדה הפרטית שלו.

מערכות נוספות יוודאו סינון וניקוי אוויר, ויעשו שימוש בחומרים דוחי בקטריות שיתאימו במיוחד למתחמים שעוברים בהם אנשים רבים, כגון אזורי קבלה ולובי, עמדות שבהן העובדים מתחלפים, אזורים ציבוריים ועוד.

שאיפת בעלי המתחם היא, כי אינפיניטי פארק יהיה המגדל הבריא הראשון בארץ ופורץ דרך בתחום. מדובר בתקן LEED הבינלאומי Leadership in Energy and Environmental Design, אותו פועלים המתכננים להשיג.

פארק התעסוקה אינפיניטי רעננה, משתרע על שטח של 55 דונם ויציע כ 150 אלף מ"ר המיועדים למשרדים בשלושה מבנים שונים, 10,000 מ"ר המיועדים למסחר, בילוי ופנאי, לצד 6 דונם של פארק אורבני הנושק לתחנת רכבת ישראל.

נטלי מרשל, המתמחה בשיווק פרויקטים בתחום הנדל"ן המניב ומשמשת נציגת הבעלים בשיווק של אינפיניטי פארק מסבירה כי: "המיקוד משתנה כיום והדאגה הראשונה היא שמירה על בריאותו של העובד ויצירת סביבת עבודה בטוחה. הדבר הוביל לכך ששורה ארוכה של טכנולוגיות שהיו בפיתוח קיבלו האצה משמעותית, חלקן כבר זמינות לשימוש ואחרות יהיו בתקופה הקרובה. בעלי הנכסים מבינים שעליהם להשקיע רבות בתשתיות שיאפשרו שימוש בכל הטכנולוגיות האלה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מרפסות במגדל המשרדים אינפיניטי פארק רעננה. הדמייה 3division,
המעלית תגיע מעצמה, מגדל ללא מגע - אינפיניטי פארק רעננה/הדמייה 3division

"קומות מסתובבות" - כולם ייראו את הים

מגדל השנהב - אזור התעסוקה המתחדש של בת ים - "הבניין שצופה לים" בתכנון: citybee אדריכלים.

התבוננות בהדמיית פרויקט מגדל השנהב, שעתיד להיבנות ברחוב החרושת בצפון אזור התעסוקה העירוני של בת ים, מבהירה מיד עד כמה הוא יוצא דופן בנוף.

בתכנון האדריכלי של המגדל, התבצעה חשיבה על השילוב בין עירוב שימושים שמצד אחד מתייחס למפגש עם הרחוב ומייצר חזית מסחרית משמעותית ומצד שני, מאפשר מבט משמעותי לים מכל דירות המגורים.

האדריכלים מציינים כי המטרה הייתה לייצר הרמוניה תכנונית, כך שנראות המגדל תיתפש כיצירה אחת שלמה. על מנת לענות על הצרכים הללו, האדריכלים בחרו ליצור בניין שעושה מחווה גדולה לכיוון מערב. חזית קומות המגורים הממוקמות מעל קומות התעסוקה "מסתובבת" לכיוון מערב, סיבוב זה מביא לכך שכל דירות המגורים יפנו לים וייהנו מנוף המשקיף למערב, קומת המסחר במפלס הקרקע פונה לרחוב וקומות התעסוקה מכילות את הדינמיות של המבנה.

מדובר בתכנון הרמוני והמשכי, שעושה שימוש מיטבי בעקרונות אדריכליים של צורנות, מתוך מחשבה על הדיירים, המשרדים והעסקים שעתידים לאכלס אותו.

המגדל יבנה על מגרש ששטחו 1.7 דונם במתחם העסקים המתחדש של בת ים. היזם הינו בני רבה.
המתכננים- האדריכלים ערן לשם וערן שקד בעלי משרד אדריכלים Citybee. המגדל יכלול 28 קומות שיחולקו למגורים, מסחר ותעסוקה.

מגדל השנהב. הדמיה,
מגדל השנהב, הדמיה citybee אדריכלים/הדמיה

משולש עם פינות מעוגלות

פרויקט EXCHANGE RAMAT GAN של אזורים ומגדל ביטוח. "הרמוניה תכנונית ושפה משותפת לשני מגדלים שהם אחד", בתכנון משרד האדריכלים יסקי מור סיון.

הפרויקט מוקם בימים אלה במתחם עלית בכניסה לרמת גן ויכלול שני מגדלים: מגדל מגורים בן 55 קומות אותו מקימה חברת אזורים, ועוד מגדל תעסוקה ומסחר בן 45 קומות אותו תקים מגדל ביטוח.

"התכנון הייחודי של הפרויקט, משתלב היטב במיתוג שלו, המייצג מתחם שימושים מעורבים, מודרני ואורבני, המיועד לאוכלוסייה צעירה ברוחה, שרוצה לחיות באזור שאף פעם לא הולך לישון"

תכנון הפרויקט, מעביר את המסרים הללו גם בחיבור בין הבניינים, המהווה לא רק קשר תכנוני אלא גם קשר פיזי. "לפרויקט קישוריות ותנועה המייחדים אותו והוא איננו עוד פרויקט של עירוב שימושים, המאפיין את מרכז גוש דן, אלא כזה המתקשר עם הסביבה שלו ברמה גבוהה" מציינת האדריכלית רחל פללר, ממשרד האדריכלים יסקי-מור-סיוון.

"גם התכנון החזותי מותאם אך ורק למיקום הפרויקט", מציינת פללר, "צורת המגדלים מתכתבת האחד עם השני, כשהמוטיב והגאומטריה שלהם, משולשים עם פינות מעוגלות, חוזרת גם בשטחים המשותפים ובדירות עצמן. המטרה הייתה לייצר נפח על מנת למקסם את המרחק הפיזי ביניהם והקומפוזיציה הזו בין שני המגדלים הופכת את הפרויקט לנקודת ציון אורבנית בנוף".

גיל גורביץ' סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אזורים המקימה את מגדל המגורים בפרויקט מוסיף כי: "בשנים האחרונות הביקוש למגורים במגדלים גדל, שכן יותר אנשים רוצים לגור בלב אזור עירוני, סמוך למרכז העסקי והתרבות של תל אביב, סמוך לצירי תנועה מרכזיים וכחלק ממתחם המעניק שימושים מגוונים ורבים, אפשרויות תעסוקה, בילוי ופנאי וכמובן נגישות גבוהה לרכבת".

"מקבצי מגדלים כאלה משווים לנו ניחוח אדריכלי בינלאומי. בשנים האחרונות, לצד מגדלי המשרדים צומחים גם מגדלי מגורים בדומה למנהטן, סינגפור ודובאי".

exchange ramat gan, של 'אזורים' ומגדל ביטוח. 3DIVISION,
exchange ramat gan, של 'אזורים' ומגדל ביטוח/3DIVISION

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully