וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמת ללקוח להמתין? שלם מיליון שקל בקנסות

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 17:01

משרד התקשורת הטיל קנסות בסך של יותר ממיליון שקל על חברות שלא עמדו בזמן התגובה הנדרש במוקדי השירות. הקנסות הגבוהים ביותר, בסך מאות אלפי שקלים, הוטלו על הוט מובייל ועל רמי לוי תקשורת. גם הוט נט ובזק בינ"ל ספגו קנסות

שר התקשורת יועז הנדל, הודיע היום כי משרדו הטיל קנסות משמעותיים על מספר חברות שנמצא כי אינן עומדות בזמן הסביר למענה במוקד שירות הלקוחות. הנדל: "המשרד בראשותי רואה בחברות התקשורת מנוע צמיחה כלכלי. אני בעד הפחתת רגולציה למעט פגיעה בצרכנים. חברה שלא תספק שירות כמתחייב תמצא עצמה מול עיצומים כלכליים ורגולציה נוספת. אמשיך לפעול לטובת שקיפות, הוגנות ואיכות השרות בשוק התקשורת בישראל".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "לא נאפשר מצב שאזרחים 'מתייבשים' על הקו במשך דקות ארוכות בהמתנה למענה במוקדי הלקוחות של חברות התקשורת. אנחנו מעודדים את החברות לפתח ערוצים דיגיטליים, להפחית זמני המתנה, ולאפשר ללקוחות לבחור קבלת שירות במגוון ערוצים. נמשיך להבטיח שאף חברה לא תפגע בקהל לקוחותיה, ולעודד את שיפור איכות השירותים שמקבלים הצרכנים בישראל".

זמן ההמתנה המקובל עומד על 4.5 דקות

חברות התקשורת מחוייבות על פי חוק לענות לפחות ל-85% מהשיחות שמתקבלות במוקדי השירות הטלפוניים שלהן על-ידי מענה אנושי בזמן של עד 6 דקות ושממוצע זמן ההמתנה יהיה עד 4.5 דקות.

בנוסף, מחייב המשרד את החברות להפעיל מוקד שירות טכני 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, וכן להעביר למשרד נתונים על אופן עמידתן של החברות בתנאים אלה. מינהל פיקוח ואכיפה במשרד ביצע פיקוח על יישום ההוראות של רישיונות חברות התקשורת, במהלכו התגלו הפרות שבגינן הוחלט להטיל על החברות עיצומים כספיים בסך של למעלה ממיליון שקלים.

יועז הנדל צילום. אבי אוחיון,
שר התקשורת, יועז הנדל/אבי אוחיון

חרגו מהמחוייבות שנדרשת ממרכזי שירות

בדיקת המשרד העלתה כי החברות הוט מובייל, רמי לוי תקשורת, הוט נט ובזק בינלאומי חרגו מזמני המענה המותרים ברישיונן. יתרה מכך, התגלה כי חברת רמי לוי תקשורת איננה מפעילה את מוקד התמיכה הטכנית שלה במשך 24 שעות ביממה כנדרש, ולמרות פניות המשרד בנושא, לא תיקנה את המצב והמשיכה לפגוע בקהל לקוחותיה.

חברת אקספון 018 וחברת מרתון 018 אקספון הפרו את הוראות המשרד בדבר העברת מידע על זמני המענה, ולא העבירו למשרד את הנתונים הנדרשים לבדיקת איכות שירות הלקוחות שהן מספקות ללקוחותיהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לירן אבישר בן חורין. יחסי ציבור,
לירן אבישר בן חורין, מנכ"לית משרד התקשורת/יחסי ציבור

טבלת הקנסות המלאה

משרד התקשורת הודיע כי הוא רואה בחומרה רבה כל פגיעה בצרכנים בישראל, ובמיוחד בתחום איכות השירות שזוכים לו לקוחות חברות התקשורת.

כן נמסר מהמשרד כי בכוונתו להמשיך לפקח ולאכוף את הוראות רישיונן של החברות, ויפעל על מנת לעודד את החברות לפתח ולהרחיב מוקדי שירות דיגיטליים, כדי להבטיח שירות ראוי ואיכותי לכל צרכן תקשורת בישראל.

לאחרונה פרסם המשרד את "מדד איכות השירות 2020" המשווה בין איכות השירותים שמספקות חברות התקשורת לצרכנים ומאפשר לכל אחד לבחור לאיזו חברת תקשורת להתחבר על בסיס איכות השירות ולא רק המחיר.

פירוט העיצומים שהוטלו על החברות:
חברת הוט מובייל - 343,420 שקלים
חברת רמי לוי תקשורת - 242,620 שקלים
חברת הוט נט - 172,960 שקלים
חברת בזק בינלאומי - 166,550 שקלים
חברת אקספון 018 - 65,140 שקלים
חברת מרתון 018 אקספון - 30,880 שקלים

סך הכל - 1,021,570 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully