וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא מיכל הקטנה": הפרסום - והסערה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 18:23

המאמר שכתבה עו"ד מיכל רוזנבוים, שהתמודדה עם פרסום מיזוגני בעקבות מועמדותה למשרה בכירה, ממשיך לחולל סערה. בין המגיבים: מנכ"ל הדסה, סמנכ"ל חברת החשמל, מנכ"לית הרשות למעמד האישה, המגישה שרון כידון ואפילו עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון

הבוקר פורסם ב"וואלה!" המאמר שכתבה עו"ד מיכל רוזנבוים: "אני לא מיכל הקטנה" https://finance.walla.co.il/item/3443719, בו הגיבה לפרסום בדה-מרקר, שיצא נגד מועמדותה למנהלת רשות החברות.

הפרסום האישי נגע כנראה בלא מעט מגיבים, ביניהם גם לא מעט בכירים ומוכרים.

מנכ"ל ביה"ח הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, כתב:

"'האבסורד' של מינוי ראוי, נכון ותקין.

הרשת החברתית והעיתונים מצאו להם סאגה חדשה לעסוק בה, והיא מינוייה של עו"ד מיכל רוזנבוים לתפקיד "מנהלת החברות הממשלתיות". לולא היכרותי עם מיכל, הייתי יכול להיסחף לתוך גלי הרכילות על בן זוגה ולהישאר בסופו של דבר אדיש כמו מרבית הציבור.

אבל אני מכיר את מיכל דווקא מהפן המקצועי ופחות מהצד החברי, ואני מרגיש פגוע מהשיח המתמקד סביב בן זוגה.

נכון שמיכל היא אישה, ונכון שיש לה בן זוג, אבל מה לעשות שהיא לא סתם אישה אלא אשת מקצוע, אמיצה, מקצועית ואמביציוזית עם דעה והשפעה.

יש לה השכלה, 2 תארים ראשונים ו- 3 תארים שניים, והיא גם עורכת דין, היא חכמה, מתמקדת תמיד בעיקר, בעלת מזג נוח, נמרצת, חולת עשייה וחותרת להישגים.

מהבית הפשוט שממנו יצאה פילסה לעצמה קריירה בזכות עצמה בלבד, כאשר בשלל תפקידה ובכל צומת בחייה זכתה לשבחים וההערכה, וצברה ניסיון תאגידי נרחב בשוק הפרטי וגם בעולם הציבורי שבוודאי יעזור לה במילוי התפקיד.

לכל השוביניסטים והפמיניסטיות שבתוכנו, תרשמו לכם שמיכל היא נטו מנהלת מוכשרת ומתאימה לתפקיד, ואינה זקוקה לאפליה מתקנת בשל מגדרה.

אני מחזיק אצבעות לבחירתה העניינית ולהצלחתה בתפקיד האחראי והחשוב".

פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין: "היא לא סתם אישה אלא אשת מקצוע, אמיצה, מקצועית ואמביציוזית עם דעה והשפעה"/מגד גוזני

מאגר שמות נשים לתפקידים בכירים

אווה מדז'יבוז', יו"ר הרשות לקידום מעמד האישה, בחרה לשתף קטע ממכתב שכתבה לראש הממשלה הנכנס, נפתלי בנט, בו התייחסה לנושא באופן כללי:

"כבר ביומה הראשון עשתה ממשלת ישראל החדשה היסטוריה בייצוג נשים סביב שולחן הממשלה וזו בהחלט מגמה מבורכת וחשובה המעבירה מסר לכל אזרחי המדינה ובפרט לילדות ונערות שחולמות להגיע בבוא היום לעמדת השפעה.

הרשות לקידום מעמד האישה נמצאת כאן עבור כלל משרדי הממשלה ונכונה לסייע בכל סוגיה הנוגעת לשוויון מגדרי, ניתוח מגדרי של תקציב המשרד וקידום מהלכים שונים ומגוונים למען כלל הנשים בישראל. בתוך כך ובהתאם להנחיות החוק, הקימה הרשות מאגר נשים מומחיות אשר נועד לשמש עבור שרי הממשלה בכל הנוגע למינוי תפקידים בכירים, נציגות ציבור בוועדות ובדירקטוריונים וגם למשרות אמון.

אני קוראת לכל שרות ושרי הממשלה לעשות שימוש במאגר ולאפשר בכך ייצוג מגדרי הולם בכל משרדי הממשלה וגופי הסמך. ראוי ונכון להקפיד על כך ולהמשיך במגמה המבורכת".

מדז'יבוז' חתמה את מכתבה: "אין לי ספק כי בעבודה משותפת נוכל להטביע חותם של ממש ולהוביל את השינוי המיוחל".

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה בהפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
אווה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידם מעמד האישה: "קוראת לכל שרות ושרי הממשלה לאפשר ייצוג מגדרי הולם"/ראובן קסטרו

פס ייצור לעומתך דרך חתחתים

גם בטוויטר סערו הרוחות, כאשר רבים שיתפו את שכתבה עו"ד רוזנבוים והגיבו על הפרסום. אשת התקשורת, שרון כידון כתבה: "בעוד שמינויים בכירים של גברים רצים בפס ייצור - נשים ראויות עם כל הדרישות המתאימות עוברות דרך חתחתים".

גם אורן הלמן, סמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברת החשמל, התבטא בנושא: "הטיעון המרכזי היה שבגלל בן הזוג שלה היא תתמנה לתפקיד. האמת? נעלבתי בשביל הבנות שלי. לא בשבילה".

הציוץ המפתיע ביותר הגיע מצדו של עיתונאי הארץ, חיים לוינסון, החולק את מקום העבודה עם כתבת דה-מרקר, טלי חרותי סובר, שכתבה את הכתבה שעליה הגיבה רוזנבוים. כך כתב לוינסון: "מאמר חזק מאוד על הפרסום השובניסטי בדה מרקר אתמול"

ציוץ מיכל רוזנבוים 2. טוויטר, צילום מסך
הציוץ של אשת התקשורת שרון כידון: "זה לא רק הסיפור של מיכל רוזנבוים"/צילום מסך, טוויטר
ציוץ מיכל רוזנבוים 1. טוויטר, צילום מסך
סמנכ"ל בחברת החשמל אורן הלמן, צייץ: "נעלבתי בשביל הבנות שלי"/צילום מסך, טוויטר
ציוץ לוינסון מיכל רוזנבוים. טוויטר, צילום מסך
הציוץ המפתיע של עיתונאי הארץ, חיים לוינסון/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully