וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אנחנו קונים בדיוטי פרי יותר מתמיד?

עודכן לאחרונה: 26.6.2021 / 19:40

על פי נתונים שפרסמה רשות שדות התעופה, רק שליש מהנוסעים חזרו לטוס לחו"ל לעומת התקופה שלפני משבר הקורונה. עם הנתון הזה, יצאנו לבדוק מה קרה בדיוטי פרי - המקום בו מתחילה החופשה של הצרכן הישראלי, האם היקף הקניות הפטורות ממכס ירד בהתאם?

הפתיחה המחודשת של חנות הדיוטי פרי, ג'יימס ריצ'רדסון בחודש מאי האחרון אחרי 14 חודשים של סגר 2021/וואלה!כסף

על פי נתונים שפרסמה רשות שדות התעופה בהתייחס לחודש מאי השנה, 2021, מספר הנוסעים שיצאו מהארץ ועברו בחנויות הדיוטי פרי היה 154,243.

אם משווים אותו לחודש מאי 2020, בעיצומו של סגר, הרי שמדובר בנתון מצוין: בחודש המקביל אשתקד יצאו מהארץ רק 8,490 נוסעים.

לעומת זאת, אם משווים את חודש מאי 2021 לשנים קודמות, טרם עידן הקורונה, בזמן שחופשה או עסקים בחו"ל נתפסו כדבר שבשגרה, מדובר רק בשליש מכמות הנוסעים הממוצעת לחודש מאי בנמל התעופה.

נתוני רשות שדות התעופה נכון לחודש מאי 2021. מתוך אתר רשות שדות התעופה,
נתוני רשות שדות התעופה נכון לחודש מאי 2021/מתוך אתר רשות שדות התעופה

טסים פחות, קונים יותר

עם הנתון הזה יצאנו לבדוק מה קורה בדיוטי פרי, המקום בו אצל ישראלים רבים מתחילה חווית החופשה.

האם ג'יימס ריצ'רדסון, החנות הפטורה ממכס הגדולה ביותר בנתב"ג, שנפתחה מחדש בחודש מאי האחרון אחרי 14 חודשים בהם הייתה סגורה לחלוטין, מוכרת פחות באופן שתואם את הירידה המשמעותית של מספר הטסים לחו"ל?

באופן די מדהים גילינו שלא: אולי רוב הישראלים נשארים עדיין בתחומי מדינת ישראל, לאור המצב הלא ברור במדינות היעד הפופולריות או בגלל חשש להתפרצות מחודשת ושינוי המגבלות, אבל אלה שכן עוברים בדיוטי פרי, מפצים בגדול על אלה שנותרו בבית.

דיוטי פרי. יח"צ,
חנות ג'ימס ריצ'רדסון בנתב"ג, לא כל הישראלים חזרו, אבל אלה שכן - קונים יותר/יח"צ

סיבות רבות לסל הקניות הגדול

עדי מזרחי שרקון, סמנכ"לית ג'יימס ריצ'רדסון, חנות הדיוטי בנתב"ג: "כמו בקניונים, כך גם אצלנו, הרגשנו את העלייה הגדולה במכירות ואת התורים הארוכים מהרגיל, אך לאט לאט גם מגיעה ההתמתנות".

"סל הקניות של הצרכן הישראלי בחנויות הדיוטי פרי אכן גדל, אך הסיבות לכך רבות. לאחרונה הוספנו מותגים חדשים, החזרנו את המבצעים המוכרים שהישראלים כל כך אוהבים ורגילים אליהם, הגעגוע לדיוטי פרי עשה את שלו". מוסיפה מזרחי שרקון.

דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון. עינת מורגנשטרן,
מה גורם לישראלים לקנות יותר בדיוטי פרי?/עינת מורגנשטרן

5 מיליון תיוגי מיקום של נתב"ג ברשתות החברתיות

על פי תחושות מהשטח ניראה כי הישראלי הנועז, זה שהגיע לנתב"ג חרף כל הבדיקות שלפני, הבירוקרטיה מול הגבולות במדינת היעד, מילוי הטפסים, הביטוחים והמצב הכלכלי, כל כך התגעגע לחוויה שלפני הטיסה שהוא רוכש עבור עצמו יותר מקודם, וכן, גם עבור אחרים.

אם יש משהו שישראלים אוהבים יותר מלטוס לחו"ל, הוא לספר לכל מי שרק אפשר על כך שהם טסים. ישראלים מבצעים כ-5 מיליון תיוגי מיקום של נתב"ג ברשתות החברתיות בשנה. המטוס עוד לא המריא, אבל אנחנו כבר רצים לספר לחבר'ה שיצאנו לחופשה, כזאת שמתחילה לעיתים קרובות ברכישה של בשמים, שוקולד וכמה בקבוקים..

פייסבוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כ-5 מיליון תיוגי מיקום של נתב"ג ברשתות החברתיות בשנה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מי שטס, קונה הרבה יותר

מעבר לסיבות שעליהן הצביעה עדי מזרחי שרקון, אפשר לחשוב על עוד כמה סיבות נוספות:

שוק ה"לוא קוסט" של הטיסות המוזלות עוד לא חזר לפעול במלואו, בוודאי אם משווים לימים שלפני הקורונה. חלק מחברות התעופה הסדירות, ניצלו את המצב של היעדר תחרות והעלו מחירים כמעט לכל היעדים. טיסה ליעד ממוצע באירופה, שהייתה עניין של כמה עשרות דולרים בטיסת שכר מוזלת או כמה מאות דולרים בודדים בחברות הסדירות, נמכרת עתה במחיר כפול. הנתון הזה משאיר בבית קהל רחב יותר, זה של ה"דילים", כלומר - קהל שיש לו די אמצעים לנפוש בחו"ל, אבל לא בהכרח תקציב קניות גדול.

זאת ועוד: מיעוט הנושאים פירושו גם רשימת קניות גדולה יותר שנמסרה על ידי בני השפחה, קרובים כרחוקים, שחייבים את הבושם או הוויסקי ההוא שמוכרים רק בדיוטי פרי...

גם חווית הקנייה שעבור רבים הפכה לעמוסה מדי, חזרה להיות נינוחה יותר - וכאשר מוסיפים לכך את זמן ההגעה המוקדם לשדה, בשל נהלי הקורונה, מקבלים יותר זמן לבזבוזים בחנות שבה מקבלים חוויית קנייה נעימה יותר.

ויש כמובן גם את מקדם אי הוודאות: האם נוכל לטוס גם בחודש הבא, או ששוב נמצא את עצמנו תחת מגבלות, ועל כן כדאי להרבות בקניות...

נתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
האם גל התחלואה המתחדש יגרום לסגירה חוזרת של נתב"ג?/ראובן קסטרו

מחזירים את כולם לעבודה: משלימים את תהליכי הגיוס

שאלנו את מזרחי שרקון גם על החששות מגל התחלואה שאולי מתחדש: "אנחנו רוצים להאמין שהעלייה המתונה שאנחנו רואים, תמשך גם בחודשים הבאים ובכלל".

רק לפני כמה שבועות הייתה הפתיחה המחודשת של חנות הדיוטי פרי, אחרי יותר משנה, סימן ההיכר הגדול ביותר של החזרה לשגרה. נראה שכמונו, מקווים ורוצים להאמין גם בנתב"ג שהעובדה כי כ-6 מיליון ישראלים כבר התחסנו, ועכשיו גם בני נוער, תאפשר המשך פעילות.

"הבשורה מבחינתנו היא שמאז הפתיחה המחודשת במאי האחרון, החזרנו את כל העובדים מחל"ת חזרה לעבודה. לאט לאט ובמסורה, אנו משלימים בימים אלו את תהליכי גיוס העובדים לדיוטי פרי", מסכמת באופטימיות מזרחי שרקון.

אנדרו דנוס מנציגי הבעלים, ג'יימס ריצ'רדסון, שגזר את הסרט ופתח את החנות באופן רשמי. וואלה!כסף, מערכת וואלה!
הפתיחה המחודשת של חנות הדיוטי פרי, אחרי יותר משנה, מה יקרה בקיץ הבא?/מערכת וואלה!, וואלה!כסף

בכמה מפצה "הנוסע החדש" על אובדן ההכנסות מאחרים?

בחנויות הדיוטי פרי לא נוקבים כמובן במספרים שיכולים ללמד על סל הקניות הממוצע החדש לעומת זה של השנים הקודמות, אבל ל"וואלה! עסקים" נודע כי בעוד שכמות העוברים בחנויות היא רק כשליש מזו שנרשמה שנים קודמות, הרי שבחלק מהסגמנטים נרשם שיעור של 60% במכירות לעומת תקופת השיא במעבר נוסעים בשדה.

במילים אחרות, חלק גדול ממי שכן עוברים בחנויות, כמעט הכפילו את הקניות שלהם, כאשר מבין כל ההסברים לתופעה, ההסבר לפיו מדובר בקהל אמיד יותר לעומת ההמונים שפוקדים את שדה התעופה בשנית "רגילות" ועמוסות בחבילות נופש מוזלות, נראה כהגיוני ביותר: טסים פחות, אבל קונים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully