וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים כיתה גם בבית: מכינים את החדר לתלמידים הצעירים

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 12:39

המחצית השנייה של החופש הגדול היא מאז ומעולם התקופה בה חדרי הילדים בבית עוברים מהפך. איך נעלה כיתה גם בבית? לפניכם המדריך המלא

החופש הגדול, בעיקר החלק השני שלו, הוא זמן אולטימטיבי לעיצוב מחדש של חדרי הילדים והתאמתם לשנת הלימודים החדשה. איך נעשה זאת נכןו?

כשבאים לעצב חדר ילדים או לעצבו מחדש בהתאם לצרכים המשתנים עם הגיל, חשוב להקשיב לקולם של הדיירים הצעירים, להתחשב ברצונותיהם ואם אפשר - לתת להם גם לקחת חלק בתוכנית עיצוב החלל.

מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו מסבירה "תהליך עיצוב חדר הילדים מתחיל בשיח פתוח במהלכו אנחנו מבינים את הצרכים, הרצונות והפנטזיות של הילד ואת הצרכים והרצונות של ההורים. לאחר מכן מתחילים לעבוד על תכנית משותפת, לבנות לוח השראה וסכמת צבעים".

ילד עושה שיעורי בית. ShutterStock
כהכנה לחזרה ללימודים - שינויים והתאמות בחדר הילדים/ShutterStock

מסממנים ילדותיים לשיק בוגר

אם כבר החלטתם לעשות שינוי, ההמלצה היא לחשוב כמה שנים קדימה, כדי שלא יהיה צורך להחליף ולשנות את התשתיות בחדר בשנים הקרובות. רצוי לתכנן את התשתיות כמו נקודות תאורה וחשמל, כך שבשנים הראשונות תשמש לפינת יצירה ולאחר מכן כעמדת לימודים, זו גם הזדמנות לתכנן אזור אירוח של חברים ללינה ומשחק, מדף להנחת ספרים ומשקפיים ליד המיטה, מנורת קריאה ואזורי אחסון שיתנו מענה לכל אורך הדרך.

חדרי הילדים היום הם ההפך הגמור מהחדרים שהיו לנו כילדים - סממנים ילדותיים וצבעוניות מגדרית - אאוט, מעטפת בוגרת ושיקית - אין!

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עיצוב פנים: קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
התאמת חדר הילדים לשנת הלימודים החדשה. עיצוב פנים: קרן ניב טולדנו/איתי בנית

המתבגרים רוצים "חדר של גדולים"

טולדנו מסבירה "גם חדרי הילדים נהנים היום מהשיק הסקנדינבי, ניתן לראות יותר ויותר חדרים המעוצבים בקווים מינמליסטים ונקיים, לבן וגווני פסטל ושילוב של עץ בהיר ושחור. הדוגמאות הן נקיות וגיאומטריות בשילוב איורים נאיביים המאפיינים גם הם את המגמה הנורדית.

את השובבות הילדותית משלימים אקססוריז ורהיטים המעוצבים בהשראת משחקי ילדים כמו אוהלי טיפי, כדורים פורחים ואטרקציות נוספות שהילדים אוהבים. הטקסטיל בחדר ממשיך באותו קו ניטרלי - מצעים, וילונות וכריות נוי יהיו בהירים ונטולי קישוטים בשילובים גיאומטריים עדינים"

עוד מסבירה טולדנו, "המתבגרים רוצים חדר של "גדולים". כאשר החלל מאפשר, חדר המתבגר, ממש כמו חדר הוריו, כולל פינת ישיבה קטנה, כמובן פינת ארונות, חדר רחצה ועוד. כאשר הכל מדבר בשפה של מבוגרים".

עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצוק,
אזור הלמידה עם הפנים קדימה, עיצוב פנים קרן גנס/אסף פינצוק

לשנות את ה-LOOK AND FEEL בהינף יד

בשנים האחרונות הפכו הטפטים לאמצעי עיצובי חשוב ופשוט ליצירת מהפך בהלבשת החדר ויצירת האווירה הרצויה והחמימה. שרית גולדשטיין, מנהלת שיווק ובעלת גולדשטיין גלרי טפטים מסבירה: "כוחם של הטפטים הוא לשנות את החלל וה-LOOK AND FEEL בהינף יד. טפט ילדותי, טפט עם דמות, טפט ג'ונגל, טפט בניחוח כפרי, טפט בניחוח רומנטי, ועוד".

גולדשטיין משקפת כי אחת המגמות החזקות בחדר הילדים הוא טפט בהזמנה אישית: "ככזה, הוא כמובן עונה ב-100% על הצרכים של הנער/ה, בצבעוניות המדויקת, עם המוטיבים המדויקים, החל מדמות אהובה, שחקני כדורגל, תמונה מטיול, תמונה משפחתית, כיתובים אישיים, הכל הולך".

"מדובר במוצר שקל, נוח ולא יקר יחסית, להתקין ואפשר בעזרתו לשנות ולרענן כל חלל, הוא מגדיר בקלות את הקונספט מכיוון שהוא תופס שטח נכבד ומייצר נוכחות" גולדשיין ממליצה לבחור בטפט עמיד שקל לנקות אותו, במיוחד בחדר הילדים.

הלבשת החדר ויצירת אווירה באמצעות טפט לקיר,  גולדשטיין גלרי טפטים. באדיבות גולדשטיין גלרי טפטים - יחצ,
הלבשת החדר ויצירת אווירה באמצעות טפט לקיר, גולדשטיין גלרי טפטים/באדיבות גולדשטיין גלרי טפטים - יחצ

מקום כבוד לחפצים עם ערך סנטימנטלי

בנוגע לארגון הצעצועים, האוספים והפריטים שהצטברו עם השנים ויש להם ערך סנטימנטלי, מציעה מעצבת הפנים קרן גנס: "לאורך השנה אנחנו אוגרים כמויות בלתי נתפסות של פריטים - חלקי משחקים, בובות קטנות, מזכרות שהקטנים קיבלו בימי הולדת ועוד, פריטים שגם אם נראים שוליים הם בעלי ערך ואפשר למצוא להם מקום מסודר.

זה הזמן לתת לילד ביטוי, לשתף ברצונות והאהבות שלו וליצור אוספים משלו, גם של דברים שלנו הגדולים נראים שוליים. את הפריטים האהובים ביותר אפשר להציג לראווה על מדף דקורטיבי, את המשחקים האהובים נכון להניח על מדפים נמוכים נגישים".

הכניסו צבע לחיים

ניתן לשדרג את החדר על ידי צביעה: "בחרו קיר אחד עליו תוכלו ליישם את הצבעים האהובים באופן יצירתי ובלתי שיגרתי. ניתן לצבוע את אחד הקירות בצבע מיוחד, בתוך כך, "זהו גם המקום והשלב לשלב את היצירות והעבודות ששמרנו בתחילת הדרך. גם כשהקטנטנים גדלים, כיף להם לשלוף אותן אחת לתקופה ולהיזכר בזמנים יפים".

עיצוב פנים קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב פנים קרן ניב טולדנו, "מלבישים" את החדר ליצירה אווירה רצויה/איתי בנית

טקסטיל בוגר שיגדל עם הילד

דרכים נוספות "להלבשת" החדר בחמימות ורוך הן שילוב טקסטיל כמו וילונות ושטיחים וגם בהוספת ריהוט רך ומרופד כמו כריות ופופים. מעצב הבית של שכטר בוטיק, "עולם הטקסטיל מהותי ודומיננטי בחלל חדרי הילדים והנוער.

וילונות, פופים, כריות, בהחלט מעשירים את החדר ומוסיפים לו מגע אישי. ההמלצה שלי היא "ללכת" על טקסטיל בוגר ולא מתיילד, כזה שיתבגר עם הילד. לתת לחדר ניחוח אישי, עם בחירת טקסטיל שמדבר באותה שפה של החדר ומעניק לו אופי".

כיסא ילדים DOUBLE BACK JUNIOR, 699 שקל, ד"ר גב. באדיבות ד"ר גב, יח"צ,
כיסא ילדים DOUBLE BACK JUNIOR, 699 שקל, ד"ר גב/באדיבות ד"ר גב, יח"צ

לשבת בלי להרוס את הגב

ילדים מבלים כשעתיים ביום אל מול שולחן הלמידה בשגרת לימודים תקינה. בימי הזום שהביאה איתה הקורונה שעות הישיבה עלו לכ-5 שעות לפחות ביום וזה עוד לפני המשחקים בקונסולות והתרחבות תחום הגיימינג בקרב ילדים ובני נוער.

אזור הישיבה חייב לקחת בחשבון גם את הצורך בשמירה על בריאותם והתפתחותם של הילדים ובני הנוער ועל כן ישנה חשיבות לבחירה של כיסא מתאים לישיבה נכונה לאורך זמן שישמור על בריאות הגב.

רשת ד"ר גב מציגים קולקציית חדשה של כסאות אורתופדים המתאימים לגילאי יסודי עד חטיבת הביניים שעיצובם מבוסס עלה ידע וניסיון שצברה החברה במשך עשרות שנות פעולתה.

הרשת מבטיחה לילדים ולבני הנוער נוחות שממשיכה בקו ישר את הנוחות האידאלית שמעניקים כיסאות המנהלים, המחשב והגיימינג אותם משווקת רשת ד"ר גב, המיועדים לקהל הבוגר יותר.

בקולקציה העכשיווית, לצד העיצוב האורתופדי המוקפד הושם דגש על ריפודים בצבעים מרעננים שלרוב נעדרים בעיצובי כסאות למבוגרים, כמו ורוד, ירוק ותכלת.

תאורה שולחנית באזור העבודה כהשלמה לתאורה הכללית בחדר. מחסני תאורה יח"צ,
תאורה שולחנית באזור העבודה כהשלמה לתאורה הכללית בחדר/מחסני תאורה יח"צ

וייהי אור: טיפים לתאורה נכונה

גם לתאורה נכונה חשוב לדאוג בחדר הילדים, ובמיוחד אם מתייחסים לאזור הלמידה. "חשוב להתייחס למספר נושאים חשובים שקשורים לתאורה נכונה", אומר מוטי ישראלי, מנהל טכני ברשת "מחסני תאורה" וממליץ:

1. מסך המחשב מפיץ אור וכדי למנוע הצללה, רצוי למקם את גוף התאורה שיאיר גם את החלק האחורי של המסך.

2. עשו שימוש בגוף תאורה בעל מבנה פתוח עם פיזור רחב, כך האור יתפזר בצורה אחידה.

3. חשוב שגוון האור לא יהיה צהוב מדי ומומלץ לעשות שימוש בנורות LED, כך התאורה לא תחמם.

4. להארה כללית של החדר, עשו שימוש בתאורה צמודת תקרה, כדי לקבל פיזור נרחב. כך לא נראה אזורים חשוכים כשנסיט את העיניים מהשולחן.

5. במידה וחסרה תאורה על השולחן עבודה, מומלץ להוסיף מנורה שולחנית או גוף תאורה תלוי מעליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully