וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טדי שגיא: בר רפאלי, עומר אדם, עסקים וגם הסתבכויות

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 11:55

הוא גדל בצפון תל אביב, אחיו היה שותף לדירה של תמי בן עמי והורשע ברצח יועץ השקעות. הוא עצמו ריצה מאסר בשל עבירות בשוק ההון, היה שותף לבנו של שר האוצר אברהם הירשזון ובנה אימפריה של השקעות הייטק ונדל"ן. בר רפאלי ועומר אדם הם רק חלק מהשמות ששזורים ברזומה שלו

טדי שגיא, ששרד ניסיון התנקשות בחייו הוא אחת הדמויות המעניינות בין אנשי העסקים בישראל, בטח בכל הקשור לעולמות ההייטק. אם הדימוי הקלאסי הוא על "גיק" מחשבים ששירת ביחידת סייבר או מודיעין ופרש לעתיד שכולו סטרטאפ, הרי ששגיא (50) לא ממש עונה על הפרופיל הזה.

שגיא נולד וגדל בצפון תל אביב של שנות השבעים והשמונים. אביו, עמי שגיא, הורשע בעבר במרמה. אימו ליזיקה שגיא, קוסמטיקאית, היא דמות ידועה בחברה התל אביבית מזה עשרות שנים (בעבר נחשבה לחברתה הקרובה של הדוגמנית המנוחה תמי בן עמי) ואחיו, רונן שני (שגיא), שבמשך תקופה מסוימת היה שותף לדירה של בן-עמי, הורשע ברצח יועץ ההשקעות יעקב אלטרוביץ.

ישב בכלא בעקבות "פרשת הדיסקונטאים"

את שמו שמעו בשוק ההון כשהיה בן 23 והחל לעבוד כיועץ ומבצע השקעות בניירות ערך, וכן כמשקיע פרטי. מהר מאוד הגיעה גם ההסתבכות הראשונה, עת הורשע, במסגרת עסקת טיעון, בפרשה שזכתה לכינוי "הדיסקונטאים".

שגיא נדון לשנתיים מאסר, מהם 9 חודשי מאסר בפועל - ולאחר שריצה את תקופת מאסרו, עבר למסחר בפירות וירקות ומאוחר יותר חבר לעופר הירשזון, בנו של שר האוצר, בעסקאות נדל"ן.

הפריצה הגדולה של שגיא בתחום ההייטק הגיעה בשנת 2006, עת הנפיק בבורסה בלונדון את חברת "פלייטק" בקרוב למיליארד דולר. שלוש שנים מאוחר יותר הפך לאזרח קפריסאי, עת רכש "ויזת זהב". במהלך השנים נפטר שגיא מאחזקותיו בפלייטק, ומאז הוא מתמקד בעיקר בהשקעות הנדל"ן ובהייטק.

בר רפאלי, גיף. Giphy
בר רפאלי - מדורי הרכילות טענו שהחליף את ליאונרדו דיקפריו כבן הזוג שלה/Giphy

השקעת הנדל"ן המפורסמת ביותר שלו היא שוק קמדן המפורסם בלונדון, עיר בה הוא מחזיק גם מתחמי נדל"ן עצומים. כן מעורב שגיא במספר פרויקטים בינלאומיים בתחום הנדל"ן, בין היתר בגרמניה. הוא היה בעל השליטה בחברת "סייפ-צ'ארג', העוסקת בתשלומים מקוונים. את החברה מכר לחברה קנדית לפי שווי של קרוב ל-900 מיליון דולר. כן הוא מעורב כמשקיע בלא מעט סטרטאפים בישראל ובעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טדי שגיא, יעל נזרי. ניר פקין
עם בת זוגו ואם חמשת ילדיו, יעל נזרי/ניר פקין

הונו של שגיא מוערך בקרוב ל-20 מיליארד שקל. חייו הפרטיים של שגיא, הגם שהוא ממעט להיחשף, הם מסקרנים לא פחות מהרזומה העסקי שלו. הוא נשוי לדוגמנית יעל נזרי ואב לחמישה. בעבר ייחסו לו מדורי הרכילות מערכת יחסים עם בר רפאלי.

עומר אדם , נובמבר 2018. ראובן קסטרו
החבר עומר אדם/ראובן קסטרו

הוריו הם אנשי חברה שמופיעים מדי פעם במדורי הרכילות העסקית. שגיא נודע גם ברכישות פרטיות שעלו לכותרות, כמו בתי מידות, מטוסים פרטיים ועוד. הוא ידוע כמקורב לזמר עומר אדם, אותו אירח במספר אירועים. בעבר אף פורסם כי הזמר רכש ממנו רכב יוקרתי.

ניסיון החיסול אותו שרד בקפריסין, נראה כעוד פרק במעלליו הרבים של המיליארד והידוען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully