וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

‏סולגרין ומנורה מבטחים משקיעות באנרגיה מתחדשת באירופה

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 11:45

סולגרין, הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות ומוחזקת בכ-50.53% ע"י ג'נריישן קפיטל, מדווחת היום כי חתמה עם קבוצת מנורה מבטחים על מזכר הבנות להקמת שותפות שבכוונתה להשקיע בפרויקטים בתחום האנרגיות המתחדשות בסך כולל של כ-160 מיליון אירו

תחום האנרגיה המתחדשת זוכה לאחרונה לתשומת לב רבה, עם הודעות על השקעות ומיזמים בתחום, שזוכים לאהדה גם בקרב גופים מוסדיים וגם בקרב הציבור שמשקיע במניות "ירוקות" בתקווה שתהיינה ירוקות תרתי משמע.

ההודעה החדשה בתחום האנרגיה המתחדשת, מגיעה מחברת סולגרין שמדווחת על חתימת מזכר הבנות בדרך לשותפות עם מנורה מבטחים.

סולגרין פועלת כיום בישראל, ארה"ב, איטליה ויוון ועתה תפעל בשת"פ עם מנורה מבטחים למימון והרחבה משמעותית של עסקיה באירופה. השתיים יקימו שותפות שתשקיע בפרויקטים באיטליה, יוון ומדיניות OECD נוספות ביבשת.

היקף השקעה של כ-160 מיליון יורו

בכוונת השותפות להשקיע בפרויקטי אנרגיה מתחדשת בתחומים של שמש, רוח ואגירה במדינות אירופאיות, בהתאם לאלוקציה שנקבעה במזכר ההבנות, וכן, בכפוף להסכמת כל השותפים המוגבלים, תוכל השותפות לבצע השקעות (של עד 10% מהשקעות השותפות) במדינות נוספות.

ההשקעות יבוצעו בפרויקטים שעומדים בקריטריונים מוגדרים שנקבעו במזכר ההבנות, לרבות ביחס להיקפי השקעה מירביים ותשואה מינימאלית. הסכם שותפות מפורט, אם וככל שייחתם, צפוי להיחתם בתוך 60 יום ממועד החתימה על מזכר ההבנות.

השותפות תוחזק על ידי סולגרין ומנורה מבטחים, וכן על ידי השותף הכללי שיהיה חברה פרטית בבעלותה המלאה של סולגרין. הצדדים התחייבו להיקף השקעה כולל של כ-160 מיליון אירו, כאשר 60 מיליון אירו יועמדו לשותפות על ידי מנורה מבטחים, והיתרה, בסך כולל של 100 מיליון אירו, תועמד על ידי סולגרין. השקעות אלו ישמשו כהון עצמי עבור הפרוייקטים.

השותף הכללי יעניק שירותים שונים, לרבות, שירותי ייזום, ניהול, פיקוח ובקרה, לפרויקטים של השותפות, ויהיה זכאי לדמי ניהול ולדמי הצלחה בשיעורים ובתנאים שנקבעו במזכר ההבנות בין הצדדים, אשר יאפשרו השאת תשואות עודפות מעבר לתשואת הפרויקט. ההשקעה של קבוצת מנורה מבטחים הנה בעיקר באמצעות כספי עמיתי ומבוטחי הקבוצה.

קולטני אנרגיה סולרית על גג בניין. ShutterStock
יותר אנרגיה מתחדשת באירופה על חשבון אנרגיה מזהמת/ShutterStock

"מכפיל כוח לפעילות החברה"

גל בוגין, יו"ר סולגרין: "אנו מברכים על קידום הקמת שותפות עם גוף איכותי ובעל יכולות וניסיון כמו מנורה מבטחים ורואים בכך מכפיל כוח והבעת אמון בפיתוח פעילותינו בתחום האנרגיות המתחדשות באירופה, לצד גיוון מקורות המימון של החברה. הפעילות המשותפת תאפשר מימוש מהיר של תכנית ההשקעות וההתרחבות של החברה, בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה תוך מיקוד בשווקים גיאוגרפים צומחים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תום שפרן וגל בוגין. אייל טואג,
תום שפרן וגל בוגין/אייל טואג

אנרגיה מתחדשת במקום אנרגיה מזהמת

תום שפרן, מנכ"ל סולגרין: "תחום האנרגיות המתחדשות באירופה, כמו בשאר מדינות העולם צומח בצורה משמעותית, בין היתר על רקע משבר האקלים, כאשר מדינות רבות ביבשת מסמנות יעדים אגרסיביים להגדלת השימוש באנרגיות מתחדשות על חשבון אנרגיות מזהמות. אנו מקדמים כיום צבר פרויקטים מהותי של למעלה מ-1 גיגה-וואט בשווקים בהם החברה פועלת ובכוונתנו לפעול באינטנסיביות למימוש הפוטנציאל הרב הקיים בהקשר זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully