וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאק פרידיי: כך תרכשו מחוץ למסגרת האשראי

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 15:47

לקראת ימי המכירות המיוחדים של חודש נובמבר, נרשמה עלייה של עשרות אחוזים בביקוש למערכות BNPL המאפשרות אשראי בנקודת המכירה, מחוץ לאשראי הבנקאי. חברות פינטק ואשראי ישראליות רבות נכנסו לאחרונה לתחום שמאפשר לקנות מבלי לחרוג מהמסגרת הקיימת

בשנה האחרונה יותר ויותר ישראלים השתמשו בשירותי מערכות BNPL - Buy Now Pay Later - המאפשרות בין היתר לקבל הלוואה לרכישה במעמד הקנייה, מבלי "לתפוס" את מסגרת האשראי.

תחום האשראי הזה, שפועל בהצלחה רבה ברחבי העולם, הוא חדש יחסית בישראל, בה רוב מסגרות האשראי מוענקות ללקוח שנמצא תדיר ב"מינוס" על ידי הבנק, או לכל היותר על ידי חברת כרטיסי האשראי.

כעת, עם ימי הקניות הגדולים של חודש נובמבר, ביניהם הבלאק פריידי, עולה הביקוש של חברות, חנויות ורשתות קמעונאות למערכות BNPL חכמות, שנועדו להגדיל את מחזור העסקים.

חברת טריא, חברת פינטק המעניקה שירותי בנקאות דיגיטליים, הייתה בין הראשונות בארץ לפתח ולפרוס במאות נקודות מכירה מערכות BNPL. כאשר הקונה מגיע לקופה הוא מקבל אינדיקציה האם ניתן לקבל אשראי על המוצרים שהוא רוכש הלוואה מהחברה.

אם הוא בוחר באופציה זו, הוא מזין באופן דיגיטלי מידע כללי והמערכת בונה עבורו מסלול מותאם אישית לקבלת ההלוואה. כך הקנייה לא תופסת את מסגרת האשראי והלקוח נהנה מתנאים מותאמים אישית.

הפעילות העסקית של החברה בתחום ה-BNPL החלה בדצמבר 2020 (לאחר שלושה חודשי פיילוט) וכבר צברה כ-300 עסקים וארגונים אשר עושים בה שימוש. בטריא מדווחים כי הפעילות הולכת וגדלה וכי סך האשראי שניתן כיום בהלוואות, תוך פחות משנה מרגע שהחל השירות, עומד על מאות מיליונים.

שחף ארליך. אלי לוי,
שחף ארליך, מנכ"ל חברת טריא/אלי לוי

חופשות ומוצרי חשמל מחוץ למסגרת

"בשנה האחרונה הכנסנו את המערכת המאפשרת לקונים לקבל הלוואה על המוצרים שהם קונים, ישירות בקופה - באופן מהיר ואוטומטי" הסביר שחף ארליך, מנכ"ל חברת טריא. "העלייה בביקוש לשירות מראה לנו שהקונים מעדיפים במקרים רבים לקחת הלוואה מאשר לחנוק את כרטיס האשראי שלהם כאשר מדובר במוצרים שנחשבים יקרים יותר כמו מקררים, תנורים, ומכשירי חשמל נוספים".

"הפתרון שלנו איפשר גם לחברות השותפות שלנו, כמו אלמ, מחסני חשמל, ביתילי ועוד, להציע מגוון רחב יותר של מוצרים איכותיים לקהל גדול. אפשרויות מימון בנקודת המכירה, כמו פריסת התשלומים בכרטיס האשראי בהתאם למדיניות בית עסק, או תשלומים בכרטיס האשראי בקרדיט לוקות גם הן בחסר" מסביר ארליך.

עסקאות התשלומים 'תופסות' את מסגרת האשראי, ואפשרות הקרדיט יקרה מאוד. לכן, פתרון ה-BNPL עונה על צרכי הצרכן הישראלי בבואו לבצע רכישות גדולות מבלי להכביד על מסגרת הכרטיס. מסגרת אשראי ממוצעת במשק היא 12 אלף שקלים, ובענף הפיננסים מעריכים כי ברכישות גדולות, כמו מוצרי חשמל, רפואה פרטית או חופשות, הצרכנים יעדיפו לשלם מחוץ למסגרת", מסכם ארליך.

אדם יושב מול המחשב עם כרטיס אשראי. ShutterStock
הרכישות הגדולות לא יתפסו את מסגרת האשראי הקבועה בכרטיס/ShutterStock

שינוי בתרבות הצריכה

גם מיזם חדש של בלנדר ובנק הפועלים יאפשר פריסת תשלומים רחבה בנקודות מכירה ואתרי אי-קומרס.

בנק הפועלים ובלנדר טכנולוגיות פיננסיות (BLND@TASE), הכריזו לאחרונה על חתימת הסכם להקמת חברה משותפת שתעסוק במתן אשראי צרכני דיגיטלי למימון רכישות בנקודות מכירה ובאתרי אי-קומרס (סחר אלקטרוני) במטרה לאפשר ללקוחות לקבל אשראי, מחוץ למסגרת האשראי הקיימת ללקוח בבנק, כבר במעמד רכישת המוצר או השירות בנקודות מכירה ואתרי אי קומרס רבים.

השירות עשוי לספק מענה ללקוחות הרוצים לבצע רכישות בסכומים של למעלה מ- 1000 שקל ולפרוס אותן ל-6-42 תשלומים בהוראת קבע, בכך יוכלו הלקוחות להינות מפריסת תשלומים ארוכה והשארת מסגרת האשראי פנויה לצריכה שוטפת. בין החברות בהן ניתן יהיה לקבל את השירות, ניתן למצוא רשתות מובילות בתחום האלקטרוניקה, הריהוט, מרפאות, מכוני קוסמטיקה ועוד.

גל אביב, מנכ"ל בלנדר. סיון פרג',
גל אביב, מנכ"ל בלנדר/סיון פרג'

חברת בלנדר מובילה בנתח השוק עם למעלה מ-1200 נקודות מכירה ואתרי אי קומרס. החברה זיהתה את המגמה העולמית של מהפיכת ה- BNPL (Buy Now Pay Later) והקימה את BlenderPay, המיזם המשותף עם בנק הפועלים.

מדובר בצרכנות נבונה בהשוואה ללקיחת הלוואה לכל מטרה, בה הצרכן לוקח סכום כולל וברוב המקרים אף גבוה יותר ממה שהוא צריך. באשראי בנקודות מכירה המימון ניתן בדיוק לסכום העסקה מה שמונע מינוף לא מתוכנן.

ד"ר גל אביב, מייסד ומנכ"ל בלנדר טכנולוגיות פיננסיות: "אנו רואים היום את הצורך האמיתי שקיים בשוק לפתרונות מימון דיגיטליים מהירים. הצרכנים היום מאוד טכנולוגיים ומאמצים חידושים בקצב מהיר, מדובר במהפכה של ממש. אין ספק שהטכנולוגיה הייחודית של בלנדר והפריסה הרחבה שלנו בנקודות מכירה לצד החוזק והאיתנות של הבנק מייצרים מוצר מוביל שיהווה אלטרנטיבה צרכנית טובה לכלל הציבור בישראל".

הלוואות, הלוואה, שטרות. ShutterStock
נמנעים מלקחת הלוואה גדולה מידי: בתחום ה-BNPL ההלוואה ניתנת בגובה הפריט שקנינו/ShutterStock

"צורך אמיתי לפתרונות מימון דיגיטליים"

אביבית בנדר, הממונה על פיתוח עסקי תאגידי ופינטק בחטיבת החדשנות והאסטרטגיה בבנק הפועלים: "השותפות עם בלנדר מהווה דוגמא מצוינת לחיבור של הבנק עם תעשיית הפינטק, אנו רוצים להיות הבחירה הראשונה של חברות הפינטק בישראל וזאת מתוך מטרה להעניק ללקוחות חוויית שירות מתקדמת וחדשנית בכל מקום ובכל עת".

"בלנדר מצטרפת לרשימה מכובדת של חברות פינטק שהבנק בונה עימן שיתופי פעולה. הבנק מאמין מאד בתחום ה-BNPL אנו רואים היום את הצורך האמיתי שקיים בשוק לפתרונות מימון דיגיטליים כחלק מחוויית הקנייה של הלקוח" מסכמת בנדר.

גיהוץ כרטיס אשראי. ShutterStock
קונים עכשיו, משלמים מאוחר יותר: בלנדר./ShutterStock

קנה עכשיו, שלם אחר כך

מדובר בחלק משמעותי נוסף ממהפכת ה- BNPL (Buy Now Pay Later) שבלנדר מובילה בישראל. בלנדר, הינה חברת פינטק בינ"ל המציעה מגוון מוצרים בתחום האשראי הצרכני הדיגיטלי.BlenderPay מאפשר פריסת תשלומים רחבה מחוץ למסגרת האשראי עם פריסה של כ-1,000 נקודות מכירה פיזיות ובאתרי אי-קומרס בהם השירות ניתן במסך התשלום בדומה ל- PayPal ומאפשר מימון דיגיטלי בקליק.

תחום ה- BNPL (Buy Now Pay Later) נמצא בצמיחה משמעותית בעולם עם חברות כמו Affirm,,AfterPay Klarna ואחרות שכבר מוערכות במיליארדי דולרים. מדובר בעתיד הפיננסי החדש שבלנדר מביאה לישראל, המהווה חלק ממהפכת התשלומים הדיגיטליים.

קניות אונליין בלאק פריידיי. ShutterStock
בלאק פריידיי: אחד מ"מחגי הקניות"הגדולים של הצרכנים במערב/ShutterStock

"בנקאות כשירות - זהו מונח קיים בעולם"

ערן הורוביץ, מנכ"ל קרדיט 24: "האם לקוח המעוניין לצאת לחופשה משפחתית ולא מעוניין "לסתום" את מסגרת האשראי שלו עם הוצאה גדולה, יכול לקבל אפשרות לממן את אותה חופשה בדרך הנוחה לו וללא תלות בכרטיס האשראי? התשוב היא כו, פתרון המימון בנקודות מכירה, ללא תלות במסגרת כרטיס האשראי היא פתרון נפוץ מאוד ברחבי העולם. במסגרת שיתוף הפעולה בין קרדיט 24 לחברת התעופה ארקיע למשל, לקוחות יקבלו אפשרות למימון החופשה במהלך תהליך ההזמנה בזמן אמת".

"האידיאל הוא מתן אפשרות לחברות פינטק להנפיק כרטיסי אשראי, גם וירטואליים, ולנהל את הסביבה הפיננסית שלהן מקצה לקצה והכל באמצעות פתרונות BAAS. בנקאות כשירות, מונח שקיים בארה"ב ואירופה. פתרון כזה יאפשר תחרות אמיתית בשוק התשלומים באמצעות ממשקי התשלום הקיימים כיום בכל בתי העסק, אך ללא תלות באותה מסגרת של כל אחד ואחד מאיתנו", הוסיף הורוביץ.

ערן הורוביץ, מנכ"ל קרדיט 24. יחסי ציבור,
ערן הורוביץ, מנכ"ל קרדיט 24/יחסי ציבור

מהו בלאק פרידיי?

בלאק פרידיי (BLACK FRIDAY), כלומר "יום שישי השחור" הוא אחד מחגי הקניות הגדולים של תרבות הצריכה המערבית. היום הזה, שמתאפיין בהנחות גדולות, מסמל את סוף השבוע האחרון לקניות לפני יציאה הדרגתית לחופשים לקראת חג המולד. בארצות הברית, בה חוגגים את חג ההודיה, הוא מסמל את המעבר בין החגים.

צרכנים רבים שמקדימים את רכישת המתנות לצאתם לחופשת חג המולד, נוהגים לרכוש אותן ביום הזה שהתאפיין בעבר בתורים ארוכים בפתח חנויות הכלבו והצעצועים. בשנים האחרונות חל מעבר הדרגתי, שהואץ מאוד בגלל הקורונה, מרכישות בחנות עצמה לרכישות אונליין.

מתי חל בלאק פרידיי? ליום הקניות הזה אין תאריך קבוע. הוא יחול תמיד ביום שישי הרביעי של חודש נובמבר, השנה - ב-26.11, כלומר - ביום שישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully