וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל פיי בישראל: מה מציעים לנו הבנקים וכרטיסי האשראי?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 13:44

החל מהבוקר פועל בישראל שירות גוגל פיי, הזמדנות טובה לראות מה מציעים לנו הבנקים וחברות האשראי למשתמשים באמצעי התשלום החדש

כפי שפורסם בעבר בוואלה! https://finance.walla.co.il/item/3472419, החל מהיום יפעל שירות התשלומים החדש בישראל. כניסת "גוגל פיי", שירות התשלומים הדיגיטלי של ענקית הטכנולוגיה, לישראל, משפיע לא רק על הלקוחות שיבחרו להשתמש באמצעי התשלום החדש, אלא גם על הבנקים וחברות האשראי שמבקשים להיות הראשונים בין מי שיגבו את התשלום.

נסביר: ההערכה היא כי למי שישתמש בשירותי אפליקציית התשלומים יש יותר מכרטיס אשראי אחד שיוזן לתוך הישומון. על כן התחרות בין הבנקים וחברות האשראי עתה היא על הבכורה: של מי יהיה הכרטיס שבו נשתמש כאופציית תשלום ראשית באמצעות האפליקציה.

בחודש מאי האחרון החל לפעול בישראל אפל פיי, הארנק הדיגיטלי של ענקית הטכנולוגיה אפל. לפי הערכות רק 25%-30% מהישראלים מחזיקים באייפון, כך שההצטרפות של גוגל פיי לשוק הישראלי תהווה בשורה של ממש לישראלים רבים כשהאפליקציה החדשה תהיה נגישה לרוב הישראלים המחזיקים בסמארטפון, לצד הארנקים הדיגיטליים הקיימים כיום בשוק.

בנק לאומי למשל, מציע ללקוחותיו את שירות Google Pay בנוסף ל-Apple Pay, שכבר פועל בשירות לקוחות לאומי ו-PEPPER. הבנק יעניק החזר כספי בגובה של עד 50 שקל ל-15 אלף הלקוחות הראשונים שיעשו שימוש בכרטיס האשראי של לאומי באמצעות אפליקציית Google Pay.

כך נמסר מהבנק: "בנק לאומי מציע החל מהבוקר (שלישי) ללקוחותיו את הארנק הדיגיטלי Google Pay. עם ההשקה הרשמית היום, יוכלו לקוחות לאומי, כמו גם לקוחות PEPPER מקבוצת לאומי, לשלם בחנויות השונות - הפיזיות והמקוונות, באמצעות הארנק הדיגיטלי של ענקית הטכנולוגיה. הלקוחות יוכלו להוריד את אפליקציית Google Pay מחנות האפליקציות של Google ולצרף את כרטיס האשראי של לאומי".

אייל פרי, מנהל התשלומים והחדשנות בלאומי: "לאחר שהיינו הבנק הראשון בישראל לחתום על ההסכם עם Google, אני גאה בכך שאנו מביאים היום ללקוחותינו הלכה למעשה שירות נוסף הניצב בחזית החדשנות הטכנולוגית. אנו בלאומי דוגלים בתפיסת שירות שבמסגרתה כל לקוח יכול לבחור את השירות שהכי נוח לו. על ידי השקת שירות Google Pay, מתווסף לעולם התשלומים בלאומי ארנק דיגיטלי מתקדם וחדשני".

כרטיס max. יח"צ,
כרטיס Max: "המעבר לתשלום בנייד הולך וצובר תאוצה"/יח"צ

הקפה עלינו

גם חברת האשראי Max, משפרת עמדות עם כניסת השירות החדש:

לרגל השקת Google Pay, לקוחות Max שישלמו בנייד ייהנו ממגוון הטבות אטרקטיביות במותגים מובילים, כגון: MAC, צומת ספרים, קרביץ, ארקפה ועוד.

על פי הודעת החברה: "החל מהיום (ג'), לקוחות בעלי כרטיס אשראי של Max יוכלו לשלם בנייד גם באמצעות Google pay של חברת Google. עד כה, לקוחות Max משלמים בנייד במכשירי אנדרואיד באמצעות אפליקציית Max, כעת מי שייבחר, יוכל להוסיף את כרטיסו גם לאפליקציית Google Pay. התשלום מתבצע בתהליך מהיר ומאובטח - פשוט להצמיד את הטלפון הנייד למסוף ולבצע את העסקה ללא מגע ומבלי להוציא את הארנק".

מנכ"ל Max, רון פאינרו: "המעבר לתשלום בנייד הולך וצובר תאוצה, ומציג גידול חודשי של כ- 10%בממוצע, מרבית המשתמשים, כמעט 60%, הם צעירים עד גיל 40. כ-20% בגילאי 41-50 והיתר מעל גיל 51. אני בטוח שGoogle Pay אף תגדיל עוד יותר את השימוש בנייד כאמצעי תשלום מרכזי, ותרחיב את השימוש בו לקהלים רחבים יותר".

עוד אמר פאינרו: "המעבר לתשלום בנייד מעודד את הציבור לבחור בכרטיס אשראי אחד מרכזי אשר מעניק ערך בחזרה באופן קבוע. אנו פועלים ביתר שאת בכדי להבטיח שהערך המוסף הגבוה ביותר לצרכן יתקבל משימוש בכרטיסים שלנו, בכדי שיבחרו בנו כברירת המחדל".

לרגל השקת Google pay, לקוחות Max ייהנו מהטבות ייעודיות לתשלום בנייד, הכוללות בין היתר: הטבת הצטרפות של 30 שקל מתנה בארקפה, 25 שקל למימוש בצומת ספרים בקנייה מעל 100 שקל, 100 שקל מתנה לשימוש באופטיקנה (בקנית משקפי ראיה מעל 299 שקל או משקפי שמש מעל 499 שקל), 30 שקל מתנה בקרביץ בקנייה מעל 150 שקל, 1+1 ברכישת משקה ברשת B-FRESH, לרוכשים ב-MAC יינתן שיעור איפור מתנה בשווי 150 שקל ועוד.

כל אלה יינתנו בנוסף לתוכנית הפינוקים הייחודית המוענקת לכל לקוחות החברה וכמובן הצעות הערך השונות של כרטיסי האשראי של Max, כמו צבירת החזר כספי בכל רכישה ב-maxBack ו-SKYMAX.

בחברת כרטיסי האשראי מתייחסים גם לאחד הפחדים שמונעים מחלק מהלקוחות הפוטנציאלים להשתמש בשירותי התשלום החדשים: התשלום באמצעות הנייד נעשה על ידי זיהוי באמצעות טביעת אצבע או קוד, ובכך שומר על הגנה מרבית מפני הונאות ומייתר את הצורך בהקלדת הקוד הסודי בעסקאות מעל 300 שקל.

ניתן להשתמש בו בכל בית עסק שעבר לתשתית תשלומים חכמה (EMV), המאפשרת תשלומים ללא מגע. מרבית בתי העסק בישראל, קמעונאים, מסעדות, מכולות וכו' כבר עברו לתשתית תשלומים חכמה. בהתאם להוראת בנק ישראל, בחודשים הקרובים כל בתי העסק בישראל מחויבים להשלים את המעבר.

ישראכרט. יחצ,
מתוך הפרסומת לישראכרט. הטבות גם למחזיקי מאסטרקארד ואמריקן אקספרס של הקבוצה/יחצ

הפיצה בדרך

‏גם קבוצת ישראכרט, הגדולה מבין חברות כרטיסי האשראי בישראל, דיווחה כי לקוחות שבבעלותם אחד ממכשירי אנדרואיד נתמך, המחזיקים בכרטיסי הקבוצה מסוג מסטרקארד או אמריקן אקספרס, יוכלו לצרף מהיום את הכרטיסים שלהם לארנק Google Pay.

לקוחות של ישראכרט ואמריקן אקספרס יוכלו להזין את פרטי כרטיס האשראי שלהם - מסטרקארד או אמריקן אקספרס בארנק Google Pay באחד ממכשירי האנדרואיד שלהם, ולאחר מכן יוכלו לשלם בטאץ' (ללא מגע) בבתי עסק ללא שימוש בכרטיס הפיזי שברשותם. התשלום יוכל להתבצע במגוון בתי העסק שעברו לתשלומים חכמים בתקן EMV המתקדם.

את התשלום ניתן לבצע באופן מאובטח, באמצעות שימוש באפשרויות זיהוי מתקדמות ופרטי אבטחה מוגברים ב- Google Pay, ללא מגע, במגוון בתי עסק.

ההשקה תלווה בהטבות מגוונות ללקוחות קבוצת ישראכרט שיעשו שימוש בארנק של Google Pay. כך למשל, לקוחות שביצעו רכישות מצטברות של מעל 100 שקלים בכרטיסי מסטרקארד, יקבלו במתנה פיצה דומינוס, או ליתר דיוק: פיצה משפחתית מתנה ברשת דומינוס פיצה למשלמים עם כרטיסי ישראכרט ב- Google Pay (בקנייה מצטברת של 100 ומעלה - לאחר ביצוע התשלום ישלח מסרון בו יצוין קוד הקופון לקבלת פיצה משפחתית באיסוף עצמי).

גם למחזיקי Amex מצפות הטבות לרגל ההשקה: בתקופת ההשקה, בכל עסקת ארנק עם Google Pay תינתן הטבה של 10% החזר כספי בכלל בתי עסק התומכים בשירות עד לסכום של 100 שקל ובנוסף, צבירת כפל נקודות MR בכרטיסים צוברי נקודות (לא כולל כרטיסי בלו מקומי ופלייקארד).

גם מחזיקי מאסטרקארד ייהנו מהטבות השקה, הפעם ברשת מקדולנלדס: קונים ארוחה במק טאצ' עם כרטיס מאסטרקארד ב- Google Pay ומקבלים ארוחה במתנה (ארוחה אחת בכל קניה בשווי מקסימלי של 45 שקל ובכפוף לתקנון. תוקף ההטבה: עד סוף 2021 או עד גמר המלאי).

מאסטרקארד מספקת עוד הטבה: קונים פריטים במכונות משקר, משלמים עם מאסטרקארד ב- Google Pay ומקבלים 50% הנחה (ההטבה תקפה בכל המכונות הנושאות את מדבקת המבצע לממכר שתיה קלה וחמה, מזון, חטיפים ומוצרי חלב . תוקף ההטבה: עד סוף פברואר 2022 או עד גמר המלאי).

פעם ראשונה - גלידה

אם תצרפו את כרטיס האשראי "חבר" מקבוצת ישראכרט ל-Google Pay ותשלמו בטאץ' (בכל סכום), תיהנו מהטבת השקה מפנקת וטעימה: חצי ק"ג גלידה ברשת "גולדה"

גם סניפי סופר-פארם ערוכים ומאפשרים תשלום בטאצ' ללא עלויות נוספות, דרך אפשרות התשלום של גוגל. לקוחות מועדון לייף סטייל של סופר-פארם בשיתוף עם חברת ישראכרט, יוכלו להמשיך וליהנות מכל ההטבות שהם רגילים להן, ללא כל שינוי, בכפוף לכך שיזינו את פרטי כרטיס הלייף סטייל שלהם באפליקציית גוגל פיי.

איתן לב טוב, מנכ"ל שב"א. יח"צ,
איתן לב טוב, מנכ"ל שב"א/יח"צ

היקף הרכישות קפץ פי 20 בחצי השנה האחרונה

על רקע כניסת הארנק הדיגיטלי Google Pay לפעילות בישראל מפרסמת שב"א לראשונה את היקף ההוצאות בעסקאות דרך הסמארטפונים: והמסקנה העיקרית היא כי נמשך הזינוק בשימוש בארנקים הדיגיטליים ובמערכת ה-EMV.

אוקטובר 2021 היה החודש ה-6 ברציפות שבמהלכו נרשם זינוק בהיקף השימוש בארנקים הדיגיטליים ובעסקאות אשראי דרך מערכת ה-EMV, במהלך חודשים אלו היקף הרכישות בארנקים דיגיטליים קפץ פי 20. מנכ"ל שב"א איתן לב טוב: "כניסת Google Pay תוביל לגידול נוסף בארנקים הדיגיטליים".

נתון שהפתיע עד מאד היה כי אחוז גבוה מאד (62.4%) מהעסקאות בכרטיסי אשראי באוקטובר בוצעו דרך EMV.

מהנתונים עולה כי היקף הרכישות דרך ארנקים דיגיטליים הגיע בחודש אוקטובר לסכום כולל של 373.76 מיליון שקל. מדובר בנתון גבוה פי 20 לעומת היקף הרכישות דרך ארנקים דיגיטליים בישראל בחודש אפריל השנה, טרום כניסת הארנק הדיגיטלי Apple Pay לפעילות מקומית, אז היקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים עמד על סכום של 18.12 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully