וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו התערוכה הקלאסית של אירופה "נכנעה" לקדמה

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 23:43

תערוכת "ארט באזל" מתקיימת כבר 50 שנה, רק שהפעם עמדה בסימן הטרנד הכי לוהט של עולם האמנות - NFT. טל נברו הייתה, הציגה והתרשמה

"ארט באזל" הוא יריד אומנויות בינלאומי שמתקיים כבר מזה 50 שנים בעיר באזל שבשוויץ, ומאז 2002 גם במיאמי ביץ', פלורידה ובהונג קונג. עשרות אלפי אנשים נוהרים אליו כדי לראות יצירות אמנות בסגנונות שונים בגלריות וחללי תצוגה הפזורים ברחבי העיר. זוהי הזדמנות יוצאת דופן לצלול לעולם האמנות, לפגוש אמנים, אספנים ואוצרים מתחומים שונים ולהיחשף לעשייה שלהם.

ב-2-5 בדצמבר התקיים האירוע שנדחה משנת 2020 בשל מחלת הקורונה. התמורות שקרו בעולמינו בשנתיים האחרונות הפכו את היריד למפגש חד פעמי של כל מי שמתעניינים במפגש בין יצירה לעולם הוירטואלי. לראשונה, השתתפתי בארט באזל גם כאמנית והשקתי את יצירת משלי והשקתי את יצירת ה-NFT הראשונה שלי.

תערוכת ארט באזל. יחצ,
וירטואלי ומוחשי. ארט באזל/יחצ

אני מתעניינת באמנות ומעורבת בעולם האמנות מאז שאני זוכרת את עצמי, ואף מציירת ויוצרת בעצמי. לכן, השתדלתי להגיע גם בשנים קודמות לארט באזל כדי לחוות את אוצרות האמנות המוצגים שם. זהו באמת אירוע ייחודי שבו ניתן לראות הכל, מציור ופיסול מסורתיים ועד אמנות מופשטת וקונספטואלית על כל גווניה. היריד גם מקבץ סביבו אינספור אירועים, מסיבות, יוזמות קולינאריות, תצוגות אופנה ומפגשים חד פעמיים. מתרחשים שם במקביל מה שנראה כאינסוף אירועי יום עם תצוגות פופ-אפ בגלריות ואירועי לילה של עולם האמנות. וכל זה קורה על חוף ימה של מיאמי שטופת השמש, מה הופך את החוויה לכייפית עוד יותר.

עוד בוואלה!

מה זה NFT ואיך הוא קשור לשינוי השם של פייסבוק?

לכתבה המלאה

יריד האמנות שהפך למכה של קהילת ה-NFT

השנה, היה היריד שונה מקודמים בזכות המקום המרכזי של יצירות ה-NFT - אמנות וירטואלית שנמכרת כאסימון חסר תחליף - קוד דיגיטלי המעיד על בעלות של היצירה. היות ותחום ה-NFT תפס תאוצה בתקופת הקורונה, היו עד כה רק אירועים מעטים שאפשרו ליוצרים ומתעניינים להיפגש, להכיר ולהחליף ידע. אירוע ארט באזל, כמו NFT.NYT, שכתבתי עליו לפני כמה שבועות, הפך לכנס יוצרי NFT ואספנים המתעניינים בתחום מכל העולם. הודות לכך, כל היריד השנה היה שונה באופיו ושילב אמנויות במדיות מסורתיות עם שטף של יצירות וירטואליות ואירועים שעסקו בשילוב העולמות האלה.

ההתחזקות של ה-NFT בלטה בכל פן של היריד. בתי מכירות מוכרים כמו קריסטיס וסות'ביס, מותגי אופנה, זמרים, מוזיקאים, סלבריאים ויוצרים מכל התחומים נכנסו לתחום והציגו שילוב של NFT ביצירותיהם. אחד מן הביתנים הפופולריים יותר היה זה של פלטפורמת הטזוס NFT, בו התאפשר למבקרים להטביע קבצים כ-NFT במקום. פעילים מרכזיים של קהילות ה-NFT במרחבים דיגיטליים כמו קלאבהאוס, דיסקורד וטוויטר הגיעו למקום וזכו להחליף דיעות בעולם האמיתי לשם שינוי. בכל מקום היתה תחושה של קהילה מבעבעת שיצאה מתוך המסך והתגשמה לזמן קצר במציאות האמיתית.

תערוכת ארט באזל. יחצ,
אירוע יוצא דופן. ארט באזל/יחצ

ואם כבר דיברנו על מציאות, אי אפשר לדבר על NFT מבלי לדבר על ה-Metaverse - חזון העולם הוירטואלי התלת מימדי שכולם כבר מדברים עליו בתור הגרסא הבאה של האינטרנט. המושג הזה היה נוכח מאוד גם באירועי Art Basel וכמה אירועים היו מוקדשים לו. בין השאר, הוצא לבאי היריד לבצע סריקה של עצמם בארבעה מימדים כדי ליצור את האווטאר שלהם עבור המטברס.

השקת יצירת ה-NFT הראשונה שלי

עבורי באופן אישי, היה הביקור בארט באזל נקודת ציון מרגשת וסיום של תהליך החניכה שלי בעולם ה-NFT. לאחר חודשים רבים שבהם קראתי את התחום, התנסתי בניהול ארנק דיגיטלי ובמסחר בקבצים, עליתי מדרגה נוספת. לראשונה השתתפתי ביריד לא רק כחובבת אמנות ואספנית, אלא כיוצרת: השקתי ביריד את הNFT- הראשון שלי, לו קראתי - "בראשית". הקדשתי את היצירה הזאת, שמשלבת בתוכה רבדים רבים העוסקים בראשוניות, לכח הבריאה הנשי וליכולות המדהימות של נשים באשר הן.

התמונה שבחרתי בה, היא רגע מרגש בחיי, המייצג בעיני נשים מכל העולם. רגע בו הייתי כאחד עם היקום. הרגע הזה התרחש במסע שלי באירוע הברנינגמן ב2019, בזמן שהייתי בהריון. באותו הרגע המונצח, הייתי האדמה, האש, המים, הרוח, התחברתי עם התינוקת שלי ועם אמי ז"ל שהיתה ברוחה איתי, והיינו כולנו כאחד. מבחינתי הרגע הזה מייצג כל אשה באשר היא. רגע שמייצג את העוצמות המטורפות שיש לאשה, אשר יוצרת - חיים.

הפרויקט הזה מרגש אותי במיוחד, לא רק משום שהוא מהווה נקודת ציון במסע היצירתי שלי לתוך התחום המטורף ומרעיד העולמות של ה-NFT, אלא גם כי הוא נוגע בנשיות ובהעצמה. אני פועלת כבר שנים מתוך הבנת חשיבותה של ההעצמה הנשית ועובדת עם נשים בכל הגילאים, מתלמידות תיכון ועד יזמיות ומנכ"ליות. זו זכות עצומה עבורי להציג לעולם יצירה שהיא כל כך אישית ועם זאת כל כך רלוונטית לכל העשייה שלי כקובץ NFT שעתה זמין לקנייה בפלטפורמות ה-NFT השונות.

תערוכת ארט באזל. יחצ,
עבר עם הווה ועתיד/יחצ

בכל פעם שאני מגיעה לאירוע כמו הארט באזל תמיד יש איזושהי תחושת פספוס, כי יש כל כך הרבה מה לראות ומה לחוות. באופן טבעי, לא ניתן להספיק את הכל וצריך לתכנן את הזמן כמו שצריך וגם לקבל את העובדה שאי אפשר להספיק ולראות את הכל. יותר מכל, אקח עמי מהאירוע הזה את התחושה שהעולם שלנו משתנה לנגד עינינו. האינטרנט בגרסתו הנוכחית הוא ממש לא התחנה האחרונה בהתפתחות הטכנולוגיות ואנחנו ניצבים בתחילתה של עליית מדרגה נוספת. אני מרותקת מהמחזות החדשים האלה ומזמינה גם אתכם לעקוב יחד איתי אחרי המסע לאופקים החדשים האלה.

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully