וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרז סכסוך עבודה במפעל טבע בכפר סבא

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 10:23

ההסתדרות הודיעה כי תשבית את 1,100 עובדי המפעל, מעוד שבועיים, בשל "פגיעה בהתאגדות עובדים" ו"חוסר תום לב מצד הנהלת המפעל". טבע בתגובה: "אין בין ההאשמות לבין המציאות כל קשר. מוכנים לקיים פגישה בהקדם ליישור ההדורים"

ההסתדרות עושה שרירים: הכריזה על סכסוך עבודה במפעל טבע כפר סבא בטענה לפגיעה בהסכמים הקיבוציים שנחתמו עם עובדי המפעל, לצד ניסיון הדחת יו"ר ועד העובדים המקורב להנהגת ההסתדרות.

ההסתדרות גם הודיעה כי כ-1,100 מעובדי המפעל יחלו בשביתה החל מה-6 לינואר 2022, לאחר שניסיונה ליישב את הסכסוך עם הנהלת המפעל והחברה בדרך של משא ומתן ישיר הסתיימה ללא תוצאות.

במכתב שנשלח מטעם ההסתדרות לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד הרווחה והביטחון החברתי, ולסמנכ"ל משאבי האנוש של 'טבע ישראל', נכתב, בין היתר, כי הנהלת המפעל התנהלה ב"חוסר תום לב, באופן חד צדדי פוגעני ודורסני, בכל הנוגע לשורה ארוכה של נושאים שסוכמו אל מול נציגות העובדים".

עוד נכתב, כי ההנהלה התנהלה "בדרך של "דלת מסתובבת" ומצג שווא כלפי נציגות העובדים. המעסיק מעביר תפקידים שהודיע לנציגות העובדים על צמצומם, למיקור חוץ באופן חד צדדי. בנוסף, הנהלת המפעל פיטרה עובדים תוך התחייבות כי תפקידם מתייתר, אך בבדיקה באתר המשרות של המעסיק מופיעות משרות לגיוס עובדים לתפקידים אלו בדיוק".

היחסים העכורים בין יו"ר ועד העובדים של טבע בכפר סבא לבין הנהלת המפעל נחשפו אתמול (ד') על ידי וואלה! כסף: https://finance.walla.co.il/item/3478437, ומתגבשים על רקע יציאה לפנסיה מוקדמת ופיטורין של כ-198 עובדי המפעל.

זאת לאחר שהשנה פגו הסכמי ההגנה על העובדים שנחתמו עימם לאחר צמצומים הדרגתיים שהחלו על ידי טבע בסוף 2017. הצמצומים נדרשו אז כחלק מתוכנית התייעלות שיצאה אל הפועל בשל 40 מיליארד דולר חוב, שנוצר לחברה כתוצאה מרכישת חטיבת התרופות הגנריות אלרגן באירלנד מידי חברת התרופות אקטביס.

אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי טבע כפר סבר ואבי ניסנקורן. עצמי,
אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי 'טבע כפר סבא' והיועץ, יו"ר ההסתדרות ושר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן/עצמי

טבע: "דוחים מכל וכל, כל טענה על פגיעה בחופש ההתארגנות"

אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי 'טבע כפר סבא', אמר ל'וואלה כסף!, כי "הנהלת החברה פועלת זה מספר חודשים בחוסר תום לב, ומנסה בכל דרך לפגוע בעבודה המאורגנת, דבר שלא היה לו תקדים מאז הקמתה.

ועד העובדים נרתם בשנה האחרונה להבראת האתר (טבע בכפר סבא), וכל העובדים נכנסו 'מתחת לאלונקה', אבל לא ניתן להבריא חברה כאשר בעלי הבית פועלים בבזבזנות, ומשאירים את העובדים לשלם על כך מחיר.

תופעת החיסכון שסייענו להשגתו במהלך השנים הפכה לחרב פפיות כנגד מי שהובילו להשגתו, בעוד ההנהלה אינה משמשת דוגמא אישית או הירתמות להבראת האתר, ובעוד יד אחת מנסה לפטר כ-200 עובדים, היד השנייה עתידה לחלק דיבידנדים במהלך חודש אפריל 2022.

לפני כחודשיים נחתם הסכם קיבוצי באתר החברה בכפר סבא, וההנהלה, מטעמיה שלה, אינה עומדת בהתחייבות שהיא חתומה עליהן.

בהסכם קיימת בין היתר התחייבות לביטחון תעסוקתי עד 2026 והתחייבות להבאת עבודה לאתר, אבל בפועל מדובר בצמצום משרות תוך העלאת העומס על העובדים הקיימים, וכך לא ניתן יהיה להמשיך להתנהל.

אין לנו רצון להשבית את המפעל, שהוא מקור פרנסתנו ומשמש עבורנו כבית שני, אבל אם תופעת הזלזול המתמשך בפרנסת העובדים, שנתנו נשמתם לחברה, תימשך, ניאלץ להשבית המפעל עד שהאנושיות תחזור לשחק תפקיד בקרב חברי ההנהלה".

חברת טבע חזרה על תגובתה מאתמול ומסרה: "אנו דוחים מכל וכל, כל טענה על פגיעה בחופש ההתארגנות באתר כפר-סבא.

בשבועות האחרונים, וביתר שאת מאז חתימת ההסכם הקיבוצי באתר כפר-סבא, טבע והנהלת האתר מואשמות בשלל האשמות וטענות על 'הפרות', לכאורה, של ההסכם הקיבוצי וקבלת החלטות כאלה ואחרות, אשר בינן ובין המציאות אין כל קשר, או שכלל אינן רלבנטיות כיום.

מאידך, כל ניסיונות החברה להיפגש עם נציגות העובדים וליזום דיאלוג שקוף ופורה, כפי שאנו נוהגים תמיד, וליתן מענה מלא לגופן של טענות, נתקל בהתחמקות ודחייה, פעם אחר פעם.

גם כאשר נקבעה פגישה כזאת בתיווכו של אבי ניסנוקרן, בוטלה הישיבה על ידי ארגון העובדים מספר שעות טרם מועד הפגישה, ללא כל סיבה.

טבע מוכנה להושיט יד פעם נוספת ולקיים פגישה בהקדם ליישור ההדורים, שכן אתר כפר סבא ועובדיו משמעותיים ויקרים לנו, ואין דרך אחרת לפתור דברים אלא סביב שולחן הדיונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully