וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרייבז" הישראלית נמכרת ב-700 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 11:19

אקטיז אוטו-טק ישראלי נוסף. חברת דרייבז המספקת תוכנה לניהול ציי רכב וספקי שירותים בתחום הרכב החשמלי נמכרת לענקית תשתיות אנרגיה אמריקנית

רגע לפני סוף השנה נחתמת עסקת ענק נוספת בשוק האוטו-טק הישראלי, כאשר ענקית התשתיות האמריקנית Gilbarco Veeder-Root רוכשת את חברת דרייבז הישראלית של צחי מרקור ודורון פרנקל תמורת 700 מיליון שקל.

עולם הרכב, המשנה כיוון במהירות לעולמות הרכב החשמלי, אמנם סגר את הפער ברמת יצרניות הרכב, אולם כל המעטפת של תשתיות טעינה נותרה מאחור. ולא מדובר רק על ההיבט הטכני של הקמת עמדות טעינה, אלא גם לצורך לנהל את מערכי הטעינה האלו. דרייבז היא אחת החברות שנכנסו לתחום זה ומציעות פתרונות תוכנה לתחום הרכב החשמלי. החל מניהול ומיטוב האנרגיה ועד חיוב או אפילו אפליקציה בה עושים שימוש הנהגים.

צחי מרקור. יח"צ,
צחי מרקור, בעל השליטה בחברת "דרייבז"/יח"צ

החברה הרוכשת Gilbarco Veeder-Root האמריקנית כבר עוסקת בפן האספקה הטכנולוגית והציוד של תדלוק וטעינה של כלי רכב חשמליים והפתרונות הטכנולוגיים של דרייבז יאפשרו לה להציע שירות מקיף יותר ללקוחות, למעשה אפשרות "לארוז" את כל התפעול של צי רכב חשמלי מקצה לקצה - החל באיתור עמדת טעינה ועד חיוב הלקוח.

בנוסף לחברות אנרגיה, גם יצרנית המשאיות וולוו השקיעה בחברה בסבב הגיוס האחרון בפברואר 2020, ובהמשך במאי השנה חתמה החברה על שיתוף פעולה בינה לבין וולוו לפיילוט של פריסת עמדות טעינה (https://finance.walla.co.il/item/3432995). הרעיון שם היה לבחון את האפשרות ליצור רצף של עמדות טעינה למשאיות חשמליות, כזה שיקל על לקוחות יצרניות המשאיות את המעבר לכלי רכב חשמליים ללא פגיעה בהיקף התפעול.

וולוו בשת"פ עם דרייבז הישראלית. וולוו,
וולוו: השקיעה בדרייבז ואף הייתה שותפה לפיילוט של פריסת עמדות טעינה למשאיות החברה/וולוו

בדרייבז הושקע עד היום סכום של 37 מיליון דולר, והיא מעסיקה כ- 80 עובדים, מרביתם בישראל. לדברי החברה, בכוונתה להמשיך ולהעסיק את כל העובדים ואף לגייס עובדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully