וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העם עם הגולן, חבל שממשלת ישראל עוד לא הפנימה את זה

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 14:01

"תכנית המיליארד" שעליה הכריזה ממשלת ישראל ברוב טקס, מוכיחה שהגולן הוא חלק בלתי נפרד מהישראבלוף. הישראלים אוהבים את רמת הגולן וכדי לעבור לגור בה הם לא צריכים "חומה ומגדל" מודל 2021, אלא מקורות תעסוקה ותשתיות תקשורת שיביטחו להם פרנסה בעודם מיישבים את הצפון

בווידאו: כינוס ישיבת הממשלה ברמת הגולן/צילום: אלי אשכנזי

הפוטו אופ המושלם של משתתפי ישיבת הממשלה החגיגית בגולן, עם נוף עוצר נשימה מאחור, תאורה טבעית של שמש חורפית ושטיח כחול שמדגיש את צבע השמיים הבהירים, זה פחות או יותר מה שיישאר, כך נראה, מ"תכנית המיליארד" הגרנדיוזית לקידום הגולן שאושרה אתמול במבוא חמה. הרבה יחסי ציבור - מעט מאוד תוכן ומהות.

קשה למצוא נושאים שנמצאים בקונסנזוס בממשלת הטלאים הזו, בטח אחד שמשרת היטב את אג'נדת ההתיישבות היהודית בא"י של ראש הממשלה בעל ששת המנדטים. הגולן הוא אחד הבודדים שבהם -וכשסוף סוף נמצא אחד כזה, כולם מסתערים על ההזדמנות כדי להביא "הישג" שירשם לזכותם אצל הבוחרים, או לפחות תמונה טובה.

ההתכנות לביצוע "תכנית המיליארד" דומה לזו של "תכנית הצפון" הפומפזית, שהושקה קבל עם והטריו, נתניהו- כחלון-דרעי, בדצמבר 2016, בה הובטחו 15 מליארד שקלים לקידום הצפון (בסופו של דבר טופטפו אליו בקושי 400 מליון!). לא קידום הצפון ולא נעליים, אלא קידום עצמי של הפוליטיקאים, בדיוק כמו בממשלת השינוי.

לפי התכנית של ממשלת בנט, אמורה אוכלוסיית הגולן, המונה היום 28,000 תושבים יהודים, להכפיל את עצמה עד 2025, עם תוספת של 4,050 וילות במועצה האזורית גולן, 3,000 יחידות דיור בקצרין, פלוס עוד שני ישובים בתכנון, שבכל אחד מהם יהיו 2,000 תושבים.

צילום קבוצתי של חברי ישיבת הממשלה ברמת הגולן 26 בדצמבר 2021. אלי אשכנזי
ממשלת ישראל בישיבה חגיגית ברמת הגולן. במקום להפוך את הגולן לרמת-הסיליקון של ישראל, בחרו ביח"צנות/אלי אשכנזי

הפוך גוטה

מעל 570 מליון שקל יושקעו בתכנון, שיווק הדיור ובניית התשתיות, רק 230 מליון נועדו לפיתוח הכלכלה. ועל זה נאמר - הפוך גוטה, הפוך. אם אין עבודה אין לחם, ואם אין לחם, אנשים לא יבואו לגור בגולן. בקורונה האפשרות לעבוד מרחוק נפתחה אמנם, אבל כשהעובד צריך להגיע למרכז לפחות פעם בשבוע וייקח לו שלוש שעות לכיוון, כי הכבישים גרועים, התחבורה הציבורית שואפת לאפס והרכבת לא עובדת בלילות בגלל פרויקט החשמול, זה ישמע מלהיב פחות.

זוכרים את "רמת טראמפ"? הישוב שהוקם לכבודו של נשיא ארה"ב לשעבר שהכיר בריבונות ישראל בגולן? אפשר היה להניח שאם מקימים עוד שני ישובים חדשים, הרי זה רק מפני ש"רמת טראמפ", שעברה כבר כל כך הרבה גלגולים כושלים, בטח סובלת מפיצוץ אוכלוסין ורשימת המתנה ענקית. המציאות שונה כמובן: בשטח בונים, אבל אין התנפלות המונית, ואין התנפלות כי אין עבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צעירים עובדים באופן ספייס. ShutterStock
הישראלים אוהבים את הגולן. הבעיה היא שהם לא יכולים לגור בו ולהתפרנס. לכן "WE WORK" בקצרין היה מועיל יותר מהבטחות ליישובים חדשים/ShutterStock

"חומה ומגדל" במקום הייטק

במקום לצאת למבצע "חומה ומגדל 2022", ששייך לתחילת המאה הקודמת, אפשר היה לצפות מהייטקיסט כמו בנט, שיכריז על הגולן כעל "מרכז הסייבר הצפוני של מדינת ישראל", או "עמק הסיליקון הישראלי החדש".

כן ציפיתי שייתן לחברות שיעברו לשם (או יתחייבו להעסיק תושבים מהגולן מרחוק) הטבות מס מפליגות ומענקים רחבי יד, יפעל לשיפור תשתיות התקשורת (באזורים שלמים בגולן ובדרך אליו אין קליטה סלולארית) ולהקמת מתחמי "WE WORK" ודומיהם בקצרין, במחיר מופחת במיוחד שימשוך אליו פרילאנסרים שיעבדו בחברות שיעברו לשם (או יתחברו מרחוק למקומות עבודה במרכז, אחרי שיזכו לתשתית 5G משודרגת!). ולא, אדוני, הפרויקט הסולארי שאתם מתכננים להביא לגולן, ויפגע בסביבה, הוא לא הפתרון הטכנולוגי הכי מוצלח שאפשר לייבא לאזור.

אם נדמה לכם שסדר העדיפויות בגיבוש התכנית הזאת עקום ומועיד אותה לכישלון, אתם מוזמנים להירגע: האותיות הקטנות בהחלטת הממשלה מוכיחות שאין לאף אחד כוונה אמיתית לממש אותה.

מתברר, שאם לא יהיה ביקוש ליחידות הדיור, וועדות הקבלה ביישובי המועצה האזורית גולן יהיו בררניות מדי, ושיווק הקרקעות ייכשל מסיבה כזו או אחרת (כלומר: היעדים המאוד שאפתניים האלה לא יתקיימו במלואם) - הממשלה לא תזרים כסף לשדרוג ושיקום תשתיות ושיפוץ מוסדות ציבור. במילים אחרות: הגולן הוא חלק בלתי נפרד מהישראבלוף.

אז כשמדינת ישראל תקרא לכם "ליישב את הגולן", תעשו טוב טוב חושבים לפני שתזמינו הובלה, מה גם שיש סיכוי שעד אז יתחלף הדייר בבלפור בדייר חדש, שגם לו תהיינה תכניות שיצטלמו נהדר על רקע שמי הגולן התכולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully