וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאנץ' טיים: כך צורכים הישראלים את הארוחה החשובה ביום

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 22:15

חברת סיבוס מסכמת את שנת 2021 עם נתונים על ארוחות הצהריים בקרב עובדי החברות שנמנות על לקוחותיה: ממוצע העסקה לסועד במשלוח זינק בכ-70% והגלידריות מככבות השנה עם 144% עלייה במכירות בהשוואה לאשתקד

ממחקר שנתי שערכה חברת סיבוס (המספקת פתרונות לסבסוד ארוחות לעובדים באמצעות פלטפורמה טכנולוגית), על אופי צריכת ארוחות הצהריים בקרב עובדי החברות משתמשי סיבוס, עלו נתונים שחלקם הצליחו להפתיע גם אותנו:

בהשוואה לשנת 2020, בשנת 2021 נרשמו שינויים מהותיים בהרגלי הצריכה של הישראלים בכל הנוגע לארוחת הצהריים שלהם.

אחד מהנתונים שהצליחו להדהים אותנו, מציג זינוק משמעותי של 1,173% במשלוחי אוכל הביתה במקום משלוח אוכל למקום העבודה, כפי שנהוג היה בעבר.

הורים וילדים אוכלים סביב שולחן. ShutterStock
כמעט 1,200% עלייה בהזמנת משלוחי אוכל הביתה (במקום למקום העבודה)/ShutterStock

הסכום הממוצע לעסקה עלה ב-70%

נתונים נוספים שהציג המחקר הראו כי הסכום הממוצע לעסקה לסועד יחיד במשלוח זינק בכ-70% בשנת 2021 לכ-71 שקל וממוצע עסקה לסועד במסעדה עלה בכ-18% לכ-44 שקל. וזאת בהשוואה לשנת 2020 , אז הסכום הממוצע עמד על 56 שקל, מגמה שממשיכה גם משנת 2019, אז הסכום הממוצע העסקה עמד על 42 שקל.

פחות אוהבים לאכול מול מחשב

המעבר לעבודה מהבית שינה גם את העדפות העובדים בנוגע למקום בו מעדיפים לאכול את ארוחת הצהריים שלהם: (בהשוואה לשנת 2018).

את הגידול החד ביותר (20%) במקום המועדף לאכול את ארוחת הצהריים שלהם ציינו משתמשי סיבוס את ביתם ולאחר מכן חללים גדולים כדוגמת חדר ישיבות (18%).

לצד זה ניכר כי חלה ירידה משמעותית בהעדפה לאכול בחדר האוכל (ירידה של 26%) ומול המחשב (ירידה של 25%) וכן במסעדות או בתי קפה (ירידה של 5%).

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אנשים אוכלים פיצה מול המחשב. ShutterStock
אוכלים יותר ביחד ופחות אוכלים מול מחשב/ShutterStock

הייטקיסטים וגברים אוכלים בריא יותר

41% מקרב הנשאלים בסקר שערכה חברת סיבוס הצהירו כי הם אוכלים אוכל בריא יותר כאשר הם עובדים מהבית. 47% הצהירו כי הם אוכלים בבית במידה דומה למשרד ו-13% הצהירו כי הם מתפתים לפיתויים ואוכלים בבית פחות בריא מאשר במשרד.

עוד עולה מהסקר כי הייטקיסטים "אוכלים בריא" יותר (40%) מענפי תעסוקה אחרים וכן גברים "אוכלים בריא יותר מנשים" (30%).

גבכר מרגיש שבע. ShutterStock
גברים אוכלים בריא יותר מנשים?/ShutterStock

אז מהן ההעדפות הקולינריות?

במקום הראשון דורגו ע"י משתמשי סיבוס מסעדות בשרים עם העדפה של 47% לאחר מכן מסעדות ומיזמים קולינאריים בעלי אופי אסייאתי עם 29% ובמקום השלישי מסעדות ומאכלים ביתיים שתפסו נתח של 24%.

הגלידריות מסתמנות כאהובות המשלוחים כאשר נרשם זינוק חד של 144% בהזמנה מגלידריות השנה וכן, נוצר ביקוש של 50% יותר למסעדות כשרות, נתון שממשיך להתחזק.

בחורה מלקקת גלידה. ShutterStock
144% עלייה במשלוחי הגלידה הביתה בהשוואה ל-2020/ShutterStock

1,500% עלייה בניצול תקציב הקניות בסופרמרקט

מהן השעות הפופולאריות ביותר? על פי משתמשי סיבוס, השעות 50% אוכלים את ארוחת הצהריים שלהם בין השעות 12:00-13:00 ו-15% מעדיפים ליהנות מהסיבוס שלהם דווקא בשעות הבוקר, בין השעות 6:00-9:00.

לשבת או לקחת? מנתוני המחקר עולה כי בשנה החולפת הייתה ירידה של 17% ברצון של עובדים לשבת במסעדות, בהשוואה לגידול במשלוחים ואיסוף עצמי (207%) ו-1500% בניצול תקציב הסיבוס לסופרים ורשתות פארם.

מעדיפים משלוח אבל שומרים על הביחד - עוד עולה מהסקר כי אמנם יש העדפה למשלוחים אבל העובדים עדיין שומרים על הביחד: כל משתמש סיבוס צירף השנה בממוצע לפחות חבר אחד להזמנה משותפת - גידול של 62%.

הבקשות הכי נפוצות של משתמשי סיבוס - 75% מקפידים לשמור על הסביבה ומזמינים ללא סכום חד"פ, כ-10% צבקשים לקבל את הרוטב בצד, 6% אוהבים תוספת חריף ו-4% מעדיפים את המנה שלהם ללא בצל.

כן נרשמה עלייה של 1,500% בניצול התקציב לקניות בסופרמרקט וברשתות הפארם.

גבר עומד מול מקרר מוצרי החלב בסופר. ShutterStock
1500% עלייה בניצול הסיבוס לטובת קניות הביתה בסופמרקטים וברשתות הפארם/ShutterStock

218% יותר תשלומים באמצעות המובייל

בשנת 2021 חוותה סיבוס קפיצה של 113% בכמות העסקאות שהוזמנו באפליקציה. סך כל ההזמנות שבוצעו באמצעות אפליקציית סיבוס בשנת 2021 הסתכמו ב-65% בהשוואה ל-35% הזמנות שבוצעו באתר סיבוס.

נתונים אלו בהשוואה לנתונים הפוכים לפני הקורונה: ל-30% עסקאות שבוצעו באפליקציית סיבוס בשנת 2019 ו-70% שבוצעו באמצעות אתר סיבוס. עוד העדפה של משתמשים שהתחזקה בקורונה הייתה בהעדפת תשלום Contactless בסלולר או באמצעות שעון חכם - גידול חד של 218%.

אפל פיי. AP
זינוק במספר העסקאות המשולמות במובייל/AP

מעבר לארוחות משפחתיות בבית

ז'אנה טיראן, מנהלת שיווק בחברת סיבוס ציינה: "מאז פרוץ הקורונה לחיינו, אנו עדים לשינויים רבים בשוק העבודה ומעבר למודל עבודה היברידי ואיתו גם השינויים בעולם ההטבות של משתמשי סיבוס. ישנה התחזקות ומעבר למשלוחים לבית או למשרד על פני העדפה של ארוחות צהריים במסעדה".

"עם זאת, עדיין יש את השמירה על הביחד: כל משתמש סיבוס צירף השנה בממוצע לפחות חבר אחד להזמנה משותפת - גידול של 62% בהשוואה לשנים קומות. נתון מעניין נוסף הוא הרצון לאכול בריא ו'לשמור על הגזרה' במיוחד לאור המעבר לעבודה מהבית והנשנושים המפתים שיש בבית. אנו צופים כי כל עוד הקורונה תלווה אותנו, מגמות אלו יתחזקו ונמשיך לראות שימוש בתקציבי הסיבוס עבור מוצרים לשימוש יומיומי כמו: רשתות קמעונאיות, פארמה וכן מעבר לארוחות משפחתיות ביתיות".

חברת סיבוס מספקת שירות ללמעלה מ-3,500 חברות ו-400,000 עובדים במעל ל- 7,500 מסעדות בפריסה ארצית. החברה הינה חלק מתאגיד Sodexo העולמי הפועל ב-67 מדינות ברחבי העולם ומשרתת מידי יום 100 מיליון לקוחות במגוון שירותים בעולמות ניהול תקציבי ארוחות, מתנות רווחה ו- wellbeing של העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully