וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חותמים על גיוון בתעסוקה: בכירי המשק הישראלי בהצהרה לקידום שוויון הזדמנויות בעבודה

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 11:00

היום (ראשון), נערך אירוע 'חותמים על גיוון בתעסוקה' בבית הנשיא בירושלים, במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו: "פועלים באופן אקטיבי לצמצום פערים"

היום (ראשון), נערך אירוע 'חותמים על גיוון בתעסוקה' בבית הנשיא בירושלים, במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו, שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל' אורנה ברביבאי, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, מרים כבהא ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד.

במסגרת האירוע, שותפים במגזר העסקי ובנציבות שירות המדינה יחתמו על אמנה הקוראת להעסקה מגוונת בקרב כלל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית ועל החזון לשוק עבודה מגוון. בין השותפים המובילים מר ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות, מר דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, ד"ר רון תומר, יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ופרופ' דניאל הרשקוביץ נציב שירות המדינה.

מרים כבהא עם אורנה ברביבאי. יחצ,
מרים כבהא עם אורנה ברביבאי/יחצ

מתוצאות סקר עמדות הציבור בנושא שוויון תעסוקתי בישראל שנערך ביוזמת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, עולה כי האווירה בחברה הישראלית מייצרת שוק עבודה בו מעסיקים ועובדים מעדיפים לעבוד עם עובד/ת ומנהל/ת הדומה להם, יותר מאשר כזה המשתייך למגזר או מגדר אחר. זאת למרות שבפועל, מחקרים רבים הוכיחו במהלך השנים, כי מגוון תעסוקתי מייצר מגוון מחשבתי מתוך עולמות תוכן ותרבויות שונות, המביאים לצמיחה של עסק יותר מעסק המאופיין בחד-גווניות.

בין הממצאים המרכזיים שעלו:

  • 32% מהעובדים מסתייגים מעבודה עם מנהל/ת ערבי/ה; במגזר החרדי
  • שיעור המסתייגים מעבודה עם גבר אתיופי עומד על 45%
  • שיעור ההסתייגות מעבודה עם גבר חרדי עומד על 27% במגזר הכללי 29% בערבי ו- 22% בקרב המנהלים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

במסגרת האירוע נשאה דברים גם נשיאת בית הדין הארצי לעבודה השופטת ורדה וירט ליבנה ויוצגו ממצאי סקר עמדות הציבור בנושא שוויון בעבודה שערכה נציבות שוויון הזדמנויות במשרד הכלכלה והתעשייה. כמו כן, ייערך פאנל מקצועי על חשיבות הגיוון מנקודות מבט המגזרים השונים בהנחיית גב' עינת זינגר מנכ"לית BR ISRAEL והפורום הכלכלי החברתי ובמסגרתו ייקחו חלק גב' איאת רחאל - מנהלת אגף גיוון בנש"מ, מר גיא שמחי - הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלויות, לשכת יו"ר ההסתדרות, ד"ר מוחמד זחאלקה - מנכ"ל מפעל אלפא גייט ויו"ר הוועדה לחברה הערבית בנשיאות המעסיקים והעסקים וגב' רותי מרגלית - מנכ"לית ממביט.

"לכל איש ואישה מגיעה התייחסות זהה"

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל' אורנה ברביבאי: "השוויון בתעסוקה הוא יעד אסטרטגי לאומי. לנוכח הפערים המאתגרים עלינו לשתף פעולה ולעודד מעסיקים להגברת הגיוון בתעסוקה, כדי להבטיח שוויון מלא לא רק בקבלת האחר, אלא גם ביצירת תנאי העסקה שווים, סביבת עבודה מאפשרת וכמובן הזכות להתפרנס בכבוד".

מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה: "אנו בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה פועלים באופן אקטיבי לצמצום פערים אלו בין היתר ע"י ליווי מעסיקים, ציבוריים ופרטיים כאחד בתכניות להטמעת שוויון. במסגרת מהלך זה, אנו קוראים ביחד עם השותפים לחברות, ארגונים ומשרדי ממשלה להצטרף אלינו למען שוויון אמיתי בשוק העבודה. האמנה עליה נחתום בעוד מספר ימים בבית הנשיא יחד עם הסתדרות העובדים וארגוני המעסיקים, מהווה קריאה לפעולה, לפרו אקטיביות ויצירת מהלכים שמהווים את הצעד הראשון בדרך לשינוי, ושבתקווה, יהדהדו בכל ארגון וחברה במשק הישראלי".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "לכל איש ואישה מגיעה התייחסות זהה בעולם התעסוקה. עובדים ועובדות צריכים להיבחר ולהימדד על ידי היכולות האישיות והמקצועיות שלהם, ולא על ידי אף פרמטר אחר - בין אם זה גיל, מוגבלות, מגדר, דת או נטייה מינית. אנחנו בהסתדרות מאמינים ששוויון הזדמנויות בעבודה מייצר לא רק סביבת עבודה מגוונת יותר - אלא גם הופך את החברה שלנו לצודקת, פתוחה ושוויונית יותר. ההסתדרות, כבית של העובדות והעובדים בישראל, שמה דגש, באמצעות שלל אמצעים - לדאוג שהשוויון יישאר לא רק אמירה, אלא יקבל מימוש בשטח. בין אם באמצעות מענה וגיבוי למי שחשו מופלים, על ידי עידוד מעסיקים לגיוון אנושי, באמצעות שילוב אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה ועוד. נמשיך לפעול ביחד עם שותפינו במשק, כמו במעמד זה של חתימת האמנה לגיוון בתעסוקה, כדי שישראל תהווה דוגמה באשר לערכי השוויון והסולידריות".

את קבוצת התקשורת פרטנר יצגה קרן אופק יו"ר ועד העובדים של החברה. פרטנר זכתה לאחרונה באות הגיוון של קרן לאוטמן, הפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה וארגון מעלה.

גיא שמחי - הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בהסתדרות,  מר יצחק הרצוג נשיא המדינה , קרן אופק יו״ר ועד העובדים קבוצת התקשורת פרטנר ויאיר נבו העוזר האישי של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. יחצ,
גיא שמחי - הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בהסתדרות, נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו״ר ועד העובדים בקבוצת התקשורת פרטנר קרן אופק ויאיר נבו, העוזר האישי של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד/יחצ

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "נשיאות המגזר העסקי רואה בגיוון התעסוקתי דוגמה מיטבית למקום בו נפגשים ערכים חברתיים, אינטרסים לאומיים ותועלות עסקיות. במישור החברתי והמשקי כאחד, המרקם החברתי הייחודי של ישראל, מחייב את הצבת ערך השילוב בכדי לאפשר צמיחה מכלילה ואת מיצוי הפוטנציאל התפקודי של המשק. על פי מיטב המחקרים- לגיוון התעסקותי יש ערך עסקי. במחקר משווה בינ"ל, נכון לשנת 2019 עלה כי חברות שבהן התקיים גיוון תעסוקתי אתני, הרווחיות הייתה של 36% יותר מהחברות בהן לא התקיים גיוון. אני מאמין ששילוב הכוחות שיצרנו בהקמת הפורום הכלכלי חברתי וה-Business Roundtabl ייצרו שינוי אמיתי ואני קורא לכל חברי במגזר העסקי - להוביל את ערך הגיוון לעולם המעשה".

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "חברה חזקה יוצרת משק איתן. כמעסיקים שחיים בישראל, אנו פועלים להגביר ככל האפשר את הגיוון התעסוקתי שמייצר לכולנו עתיד טוב יותר, גם כחברה וגם לסביבה העסקית. יחד עם השותפים שלנו בממשלה נוכל לנקוט בצעדים נוספים שיבטיחו את המשך התגברות המהלך שיטיב עם כולנו. אנו המעסיקים עושים צעדים אקטיביים לשילוב בהקמה במקומות העבודה וגם בתפקידים הציבוריים אצלנו בנשיאות המעסיקים, כדי לשקף לחברה הישראלית את הגיוון והשילוב".

  • עוד באותו נושא:
  • תעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully