וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה כלכלית עולמית: תנודתיות שופעת

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 23:43

דוחות הביג טק גרמו לתנודתיות, והשבוע נקבל דיווחים מעוד חברות, אבל לא כאלה שיזיזו את השווקים באותה מידה. וגם: הקורונה הופכת לאנדמיה ומסיטה את תשומת הלב

לאחר שחודש ינואר אופיין על ידי חזרה של התנודתיות לשווקים (מדד הפחד וויקס קפץ ביותר מ-20 נקודות במהלך החודש), \פברואר המשיך באותה מגמה כאשר דוחות הביג טק לרבעון הרביעי גרמו לתנודתיות נוספת במהלך השבוע שעבר. השבוע נקבל מספר דוחות של חברות מפתח גם כן אך הם יהיו פחות כאלה שמסוגלות להזיז את השווקים באותה מידה. בגזרת הנתונים הכלכליים, תשומת הלב תהיה מופנית לעבר ארצות הברית, שם נקבל את מדד המחירים לצרכן האחרון שצפוי להיות גבוה במיוחד שוב. בעוד שהשווקים מתמחרים שתי העלאות ריבית יותר מהדוט פלוט של הפד, נתון גבוה מן התחזיות עשוי לאותת על הידוק מוניטרי אגרסיבי ומהיר יותר מהצפי. במקביל הפעילות הכלכלית בסין צפויה לחזור לאחר חופש של שבוע כאשר נתונים בנוגע למדד מנהלי הרכש ואשראי צפויים להיות בפוקוס. בגזרת הבנקים המרכזיים שייפגשו השבוע להחלטות הריבית שלהם, נקבל את הבנק המרכזי ההודי, המקסיקני והרוסי.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: סין - מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים של CAIXIN (ינואר). גרמניה - ייצור תעשייתי (דצמבר).
  • שלישי: ארצות הברית - מאזן סחר (דצמבר).
  • רביעי: סין - מימון מצרפי (ינואר). הודו - החלטת ריבית הבנק המרכזי ההודי. ארצות הברית - בקשות למשכנתאות.
  • חמישי: יפן - מדד המחירים ליצרן (ינואר). מקסיקו - החלטת ריבית הבנק המרכזי המקסיקני. שבדיה - החלטת ריבית. ארצות הברית - מדד המחירים לצרכן (ינואר).
  • שישי: רוסיה - החלטת ריבית. בריטניה - תוצר לרבעון הרביעי. ארצות הברית - מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (ינואר).
וול סטריט. Spencer Platt, GettyImages
טירוף בין אדום לירוק. וול סטריט בשבוע שעבר/GettyImages, Spencer Platt

דוחות רבעון 4: ביג טק מספקים תוצאות מעורבות

התוצאות בשבוע שעבר מהביג טק הובילו את המשקיעים לשאול את עצמם לגבי תוואי ההכנסות שלהם מה שהוביל לתנודתיות בשווקים הגלובליים. השבוע נראה שוב כמה חברות מפתח מדווחות כאשר 83 חברות במדד האס אנד פי 500 ו-85 חברות במדד STOXX 600(9% ו17% במונחי שווי שוק בהתאמה) ידווחו. מתוך 278 חברות במדד האס אנד פי 500 שדיווחו על תוצאותיהם עד כה, 76% היכו את התחזיות כאשר רק סקטור התעשייה מתוך 11 סקטורים שונים מפתיע כלפי מטה. באירופה 122 חברות במדד STOXX 600 דיווחו על תוצאותיהם עד כה, 58% היכו את התחזיות עד כה. עד כה שיעור הכאת תחזית הרווח ביחס לצפי עומד על הממוצע בשני צידי היבשת אך נמוך משמעותית מהרבעונים הקודמים.

שורה תחתונה: שיעור הכאת תחזיות הרווח נמצא ברמות היסטוריות אך נמוך משמעותית מהרמה שנרשמה קודם לכן בהתאוששות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מדד המחירים לצרכן-הטרנד כלפי מעלה יימשך

תשומת הלב השבוע תהיה בעיקר על מדד המחירים לצרכן בארצות הברית לחודש ינואר שיפורסם ביום חמישי הקרוב. ציפיות השווקים לנתון הראשי של מדד המחירים לצרכן עומד על 7.3%, נותן משמעות שוב להערותיו של פאואל כי הסייקל הזה שונה מהפעם הקודמת של צמצום מוניטרי לאור העובדה כי האינפלציה נותרת משמעותית מעל טווח היעד. כמו הקריאה בחודש דצמבר, לחצי המחירים צפויים להמשיך ולהיות מקיפים סביב סעיפי המדד ועם העובדה כי השווקים מצפים להעלאת ריבית במרץ אנו לא חושבים שהנתון יהיה אירוע משמעותי עבור השווקים. הנתונים של החודשים הבאים צפויים להיות בעלי משמעות(במיוחד לאחר התחלת התהליך ההידוק המוניטרי בארצות הברית) על מנת להעריך האם כלכלת ארצות הברית נמצאת מעבר לשיא האינפלציה שלה.

שורה תחתונה: האינפלציה צפויה להישאר ברמתה הגבוהה לעת עתה.

הודו-הבנק המרכזי ההודי נפגש

לאחר שממשלת הודו סיפקה את תקציב מוטה צמיחה לשנים 2022-2023, תשומת הלב עוברת כעת לבנק המרכזי ההודי שנפגש ביום רביעי. עד כה הבנק המרכזי ההודי המשיך עם מדיניות מוניטרית מרחיבה ונמנע מהעלאות ריבית למרות שהאינפלציה קרוב לקצה העליון של טווח היעד שלו. באותו זמן הוא עורך מספר הנפקות ריפו בריבית משתנה (VRRR) על מנת לספוג את הנזילות העודפת במערכת הבנקאית ועל ידי כך למעשה מעלה את הריבית קצרת הטווח בשקט. הריבית בהנפקות הריפו האחרונות הגיעה לרמה גבוהה של 3.99%, כמעט קרוב לריבית הריפו הקיימת של 4% וגבוה בהרבה מריבית הריפו על הרזרבות של 3.35% ומה שמרמז על כך שגם אם הבנק המרכזי ההודי יחליט להעלות את ריבית הריפו על הרזרבות בפגישה הנוכחית כפי שצפוי, זה כבר עשוי להיות מתומחר על ידי השווקים כבר.

שורה תחתונה: הפעולה השקטה של הבנק המרכזי ההודי דרך הנפקות VRRR הביאה לכך שהעלאת ריבית הריפו הצפויה על הרזרבות צריכה להיות בעלת השפעה מינימלית על השווקים.

צעירים מסיירים בעיר אפנרדה, דנמרק, 1 בפברואר 2022. GettyImages
לא פנדמיה - אנדמיה. דנמרק נפתחת לחלוטין/GettyImages

השווקים בסין נפתחים לאחר חג השנה החדשה

שווקי המניות בסין ייפתחו מחדש השבוע בשנת הנמר לאחר שבוע ארוך של חופש לאור חג השנה החדשה. הפעילות הכלכלית עשויה להתחיל לצבור מומנטום בהדרגה ככל שיותר אנשים חוזרים לעבודה. מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור נשאר בטריטוריה שמצביעה על התרחבות (מעל 50) ברמה של 50.1 בחודש ינואר. יחד עם זאת הנתון היה נמוך מקריאה של 50.3 בחודש שעבר. המדד הנמוך ביותר בחודש ינואר שיקף את הפעילות הכלכלית שסובלת מחולשה לאור התפרצויות מקומיות של נגיף הקורונה ולקראת משחקי החורף האולימפיים בבייג'ינג. סין תפרסם נתוני אשראי מלאים של מימון חברתי השבוע. הצמיחה באשראי בחודש ינואר עשויה להישאר ברמה נמוכה יחסית לאור סנטימנט נמוך בקרב העסקים מאז תחילת השנה.

שורה תחתונה: צמיחת האשראי בסין עשויה להישאר חלשה יחסית מה שעשוי להצדיק תמריצים נוספים בהמשך השנה.

סוף הגבלות הקורונה בבריטניה ודנמרק

בסוף חודש ינואר, ארגון הבריאות הבינלאומי הצהיר שאירופה עשויה לסיים את שלב החירום של מגפת הקורונה ב-2022 שהתחיל על ידי וריאנט האומיקרון אך התגלה כחמור פחות מווריאנט דלתא הדומיננטי. לאחר ביצוע מבחן של ההשפעה החיובית על בריאות הציבור של ההגבלות אל מול ההשפעות הכלכליות, מספר מדינות באירופה כמו בריטניה ודנמרק החליטו להוריד את המגבלות גם אם ברמה שונה מעט כל אחת. בעוד שבבריטניה הדרישה לחבוש מסכות ברוב השטחים הציבוריים הוסרה, עדיין יש המלצה לחבוש מסיכה בתחבורה ציבורית, בתי חולים ובתי אבות. דנמרק הסירה את כל מגבלות הקורונה שלה כאשר השלטונות לא מתייגים את נגיף הקורונה כאיום קריטי ולמרות שמספר הנדבקים היומי יחסית גבוה. ביבשת אירופה באופן כללי נראה כי אנו מתקרבים לשלב בו מתייחסים לנגיף הקורונה כאנדמי. נראה כי הפוקוס של השווקים הפיננסיים עבר מהמגפה אל מצבה של הכלכלה כיום.

שורה תחתונה: עם התחלתן של מדינות באירופה להתייחס לנגיף הקורונה כאנדמי, תשומת הלב של השווקים הפיננסיים מופנית לשינויים בתנאים הכלכליים כמו אינפלציה גבוהה ותגובת הבנק המרכזי.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully