וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יודעים שבא אביב? בעיצומו של החורף משדרגים את שטחי החוץ

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 10:19

מזג האוויר מסגיר כי החורף עדיין כאן. הגעגוע לבילוי בחוץ גובר ואיתו גם הביקושים לטפח את שטחי החוץ של הבית. כדי להגיע מוכנים לאביב הנה כמה נתונים על מטבחי החוץ שהיו נחלתם של עשירים והפכו לאלמנט מבוקש בכל מרפסת, גינה וגג

במדינה שטופת שמש כמו ישראל, סביבת החוץ, זו הקשורה למרחב הביתי, מהווה ציר חשוב ומרכזי בשגרת החיים, כזה שלא נופל בחשיבותו מהמרחב הפנימי. באביב ובקיץ הקרובים, ובסופה של תקופה טורדנית, אנחנו צפויים לעשות בו הכל: לבלות עם המשפחה, החברים והאורחים, להנות מהבריזה, להוריד קצת מהווליום של החיים וגם להנות מארוחות טובות גם באווירה של חוץ.

אם בעבר, המטבח המרכזי של הבית נחשב לחלל היחידי בו אנו מבשלים, מארחים ואוכלים, הרי שהיום יש לו מתחרה רציני - מטבח חיצוני. המוצר שהיה בעבר נחלת העשירון העליון בלבד, הפך לאלמנט חשוב, מבוקש ונוכח כמעט בכל מרפסת, גינה או גג, גם עבור הצרכן הממוצע.

הישראלים אוהבים לבשל, לאכול ולארח ובתקופת הקורונה גילו את נפלאות החוץ וניצלו כל שטח בבית שאפשר תחושה של חופש. בשנתיים האחרונות רבים מאיתנו מקסמו את הפוטנציאל ובכל פיסת מרפסת או מטר מרובע פנוי בחצר הפרטית, הכניסו מטבח חוץ.

אותה מגיפה עולמית לימדה אותנו, שהאוויר הפתוח הוא המקום הנעים והבטוח ביותר ומטבח החוץ הפך לפרט משמעותי בחוויית ה-OUTDOOR המקומית, אז הנה כמה נתונים לאלו שחושבים איך לשדרג, להוסיף ולהתחדש וגם כמה זה עשוי לעלות להם.

איש צולה בשר על האש. ShutterStock
מבשלים, אוכלים ומארחים בבית, אבל מרגישים בחוץ/ShutterStock

מתחרה חזק במטבח הרשמי של הבית

מטבחי החוץ מודל 2022 הם חווייתיים, מקצועיים ועצמאיים מאי פעם. חלקם ארגונומיים ונתפרים על ידי המותגים בהתאם לצרכיהם של בעלי הבית. ישנן יחידות קטנות וישנם מטבחי ענק שלא היו מביישים את המטבח הרשמי של הבית.

לרהיט המטבח מתווספים מוצרי חשמל ובישול משובחים שהופכים את המערך המשולב ליחידה גסטרונומית שלא נופלת מהמטבח הביתי ובמקרים מסוימים גם לא ממטבחי השף של המסעדות הגדולות. העובדה שמטבחי החוץ החדשים מאובזרים באופן מלא, מאפשרת לארגן את כל הארוחה במקום אחד מבלי להתרוצץ בין האגף החיצוני לפנימי.

מחירם של מטבחי החוץ מתחיל בכ- 3,000 שקל ליחידה עצמאית מוכנה, שבדרך כלל אינה מודולרית ושלא ניתן לבצע בה שינויים של מידות, צבע, חומר או מיקומים של הפונקציות. ביחידות מהסוג הזה, לרוב נקבל גריל עם כיור קטן או גזייה לצידו וארונות אחסון בחלקו התחתון.

"קולינריה כחלק מתרבות האירוח הישראלית"

לדברי קובי חליפה, סמנכ"ל שיווק בארטפרו, המתמחה בפרופילים בלגיים "לקראת האביב תמיד יש עלייה בביקוש למטבחי חוץ. הם מבקשים פונקציות רבות בחוץ, שכוללות מקרר, כיור, גריל גז, גריל פחמים, טאבון, ארונות אחסון, פרייה (גריל אמריקאי) מגירות ובקיצור מטבח שישמש אותם כמו הפנים".

עוד מסבירה מוסקוביץ' כי "קולינריה הפכה לחלק חשוב בתרבות האירוח הישראלית לכן הדרישה למטבחי החוץ האיכותיים רק הולכת וגוברת ככל שמתקדמים בזמן. הלקוח הישראלי לא מסתפק במוצרים שיאפשרו לו להפיק את המנות הטובות ביותר, והאסתטיקה, העיצוב העדכני וטיב החומרים נלקחים גם הם בחשבון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מטבח חוץ מברזל. יחסי ציבור  באדיבות ארטפרו,
מטבח חוץ מברזל, ארטפרו/יחסי ציבור באדיבות ארטפרו

"השמיים הם הגבול"

מטבחי החוץ הגדולים יותר, יש לומר גם היוקרתיים יותר, מתחילים בכ-50,000 שקל, בדקנו לדוגמא מטבח יוקרה כמו של המותג האיטלקי ALPES INOX העשוי נירוסטה, שמחירו יתחיל בעלות של כ-80,000 שקל ומעלה, וכמו כל דבר בתכנון ועיצוב הבית גם כאן השמיים הם הגבול ומחיר מטבחי החוץ המקצועיים (עבור הצרכן הפרטי) יכול להגיע גם למאות אלפי שקלים, תלוי בחומר ממנו עשוי המטבח, גודלו, האביזרים והפונקציות שהוא מציע.

מטבחי alpes inox באדיבות ניגא שף for home. יונתן בלום,
מטבחי alpes inox/יונתן בלום

"גודלם של מטבחי החוץ - הוכפל"

יעל מוסקוביץ סמנכ"לית השיווק של חברת ניגא שף FOR HOME יבואנית מטבחי חוץ ומותגי פרמיום למטבח פנים "הישראלים הכפילו את גודלם של מטבחי חוץ מיחידות של 2 מ' הכוללים גריל גז וכיור, גדלו השנה המטבחים לממוצע של 5-6 מ' ובכך גדלה גם ההשקעה הכספית והגיוון במוצרים".

מוסקוביץ' מוסיפה כי: "מטבח חוץ סטנדרטי היום יכיל משטחי צלייה, טאבון, מכונת קרח, מקררים מיוחדים לחוץ, תנור גחלים מקצועי ועוד. ניתן לראות גידול בדרישה לגרילי גז עוצמתיים, האידיאליים לטכניקות בישול שונות החל מצריבה ו'סגירת' נתח הבשר ועד לצלייה היקיפית של עופות, דגים וירקות בתנועה סיבובית על ידי שימוש במתקן rotisserie ומבערי truesear. עלותם של גרילים כאלו אצלנו תתחיל ב-24,000 שקל".

ניגא שף for home. יחסי ציבור,
ניגא שף for home/יחסי ציבור

בנוסף ליחידות הסטנדרטיות, ישנו גם ביקוש הולך וגובר לפתרונות קירור והקפאה, מגירות קירור ומכונות אינטגרליות מתחת למשטחי העבודה. "קיימים מקררים שמשתלבים אינטגרלית בחזית המטבח כך שלא ניתן לדעת שמאחורי המגירה מסתתר מקפיא או מקרר. עלות של מקררים מהסוג הזה תהייה אצלנו החל מ- 18,000 שקל", אומרת מוסקוביץ'.

עוד מוצר שצובר תאוצה במרחב החיצוני הם הטאבונים מתוך רצון להפיק מנות ששומרות על הטעמים והניחוחות האותנטיים. עלותם של טאבונים עצמאיים שנרכשים בנפרד עשויה לעלות החל מכ-1,300 שקל וכמובן להגיע למחיר גבוה בהרבה, עד למעלה מ-10,000 שקל.

"הטאבונים של היום מתאפיינים בעיצוב מודרני ופרקטי וביכולתם לשחזר טעמים ומרקמים של מיני מאפים ומנות בשר, דגים וירקות. כך למשל, הטאבונים של המותג האיטלקי ALFA Forni שעלותם מתחילה ב- 7,900 שקל", אומרת מוסקוביץ.

מטבחי alpes inox באדיבות ניגא שף for home. איתי אבירן,
מטבחי alpes inox/איתי אבירן

תוכלו לתכנן ולעצב מטבח גינה או מרפסת כמעט בכל סגנון שתבחרו. ב'כרמל דיירקט' למשל, תוכלו למצוא הכל במקום אחד, החל משלב הייעוץ ועד לשלב בניית המטבח ובחירת המוצרים המשלימים.

לצד מגוון גרילי הגז של מותגים מובילים תוכלו להוסיף למטבח החוץ שלכם ארונות ומגירות מנירוסטה איכותית, מקפיא, מקרר ועוד מגוון פתרונות ומוצרים שישדרגו את חווית האירוח כמו: טאבונים בייצור איטלקי, מעשנות, אביזרים נלווים כגון מגירות נירוסטה, ארונות אחסון, כיורים וברזים, מדפים, מקרר ומקפיא ועוד.

מטבחי חוץ מעוצבים בהתאמה אישית - Carmel outdoor. מתוך אתר Carmel outdoor,
מטבחי חוץ מעוצבים בהתאמה אישית - Carmel outdoor/מתוך אתר Carmel outdoor

עוד ניתן למצוא היום במטבחי החוץ, פריטים משלימים לחווית הבישול והאירוח כמו: מכונות קרח המייצרות קרח טרי במהלך כל היממה, כירות גז עשויות נירוסטה ובעלות עוצמה חזקה המתאימה לסירים ומחבתות גדולים ואף את הלהיט החדש שהיה שמור עד כה למטבחי השפים ובתי היוקרה - תנורי פחם מקצועיים שעלותם מתחילה העשרות אלפי שקלים.

נדמה שההשקעה במטבח החוץ אמנם לא עולה על ההשקעה במטבח הפנים, אך הרצון לנוחות מקסימלית ושימוש במכשירים ברמה הגבוהה ביותר בהחלט כאן.

קוביות קרח. ShutterStock
מכונת קרח תעצים את חוויית האירוח בימים חמים. הפכה למוצר מבוקש גם במטבחי החוץ/ShutterStock

אפשר גם לעשות זאת בעצמך

חברת "בירמן דיזיין" המשווקת מותגי יוקרה למטבח ולבית מייבאת מותגים איטלקיים לשדרוג ועיצוב חלל המטבח.

מותג הפרימיום Fulgor Milano, מציע מבין מגון מוצריו, גריל לברביקיו מסדרת "סופיה" ליצירת חוויה קולינרית. הגריל מגיע בגוונים: נירוסטה או שחור מט לבחירה. קל לניקוי ותחזוקה, עשוי נירוסטה איכותית הכולל רשתות מברזל יצוק. מגיע בהתקנה שטוחה.

המחיר: 11,000-13,000 שקל. להשיג בלעדית בחנות היבואן "בירמן דיזיין". בקניון "דן דיזיין סנטר", הלח"י 2 בני ברק. לבירורים: 1-800-600-150 ובאתר: www.casabugatti.co.il

גריל דגם סופיה של המותג פולגור מילאנו_להשיג בלעדית בבירמן דיזיין. יח"צ חו"ל,
גריל דגם סופיה של המותג פולגור מילאנו_להשיג בלעדית בבירמן דיזיין/יח"צ חו"ל

מטבחי חוץ סטנדרטיים לדוגמא שאפשר לרכוש בזמינות גבוהה ובהתקנה פשוטה:

דגם רויאל מבית NetBroil, מטבח גן איכותי בהרכבה עצמית מנירוסטה כולל מקרר חצר איכותי, פח אשפה מובנה, מגירות וארונות לאחסון ומשטח עבודה נוח המטבח מצויד בגריל בעל 6 מבערים עם חלון מובנה במכסה הגריל לצורך קבל אינדיקציה על מידת הצלייה, תאורת לד בתוך תא הצלייה וכפתורים נוחים לשימוש. המטבח מגיע עם כיסוי גשם, 20 שנה אחריות על המבערים ושנה אחריות על המטבח.

המידות לא ניתנות לשינוי והן: אורך 264 ס"מ, גובה 119 ס"מ, עומק 60 ס"מ. המחיר: 15,900 שקל, ניתן להשיג ברשת ACE.

דגם רויאל, אייס. יח"צ,
דגם רויאל מבית NetBroil, המחיר: 15,900 שקל, ACE/יח"צ

מטבח חוץ BBQ KIT - מטבח חוץ מהודר BBQ KIT הכולל גריל גז 4 מבערים וכירת צד בעוצמת חום כוללת בסך 59000BTU עם מכסה כפול עשוי נירוסטה איכותית מדגם 430, 8 גלגלים איכותיים לניידות ותחזוקה נוחים, מערכת הצתה אלקטרונית, שטח צליה גדול 66X46.5 ס"מ עם רשתות צליה יצוקות מצופות פורצלן ,3 רשתות אחסון, משטח עבודה עם פלטה מעץ מלא, כיור וברז כלולים לנוחות מרבית.

המידות החיצוניות : אורך 205 ס"מ, עומק 59 ס"מ, גובה 112 ס"מ. המחיר: 2,999 שקל. ניתן להשיג ברשת ACE

דגם סטנדרטי ונגיש. יח"צ,
מטבח חוץ BBQ. המחיר: 2,999 שקל. ניתן להשיג ברשת ACE/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully