וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה עולמית: על פלישות והיפוכים

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 16:55

השווקים ממשיכים להיות על קוצים בכל הנוגע לחדשות סביב המשבר באוקראינה ודאגות בנוגע להיפוך בעקום התשואות. ובגזרת האינפלציה, ממשיכים לצפות שוב לנתון גבוה

השווקים ממשיכים להיות על קוצים בכל הנוגע לחדשות סביב המשבר באוקראינה ודאגות בנוגע להיפוך בעקום התשואות - הראשון זוכה למעקב צמוד ובנוגע לאחרון עדיין מוקדם מדי לדבר על זה. השבוע הקרוב צפוי להביא עימו עוד מאותו הדבר, למרות שהשבוע נפתח עם חג הנשיא ביום שני. קריאות ראשוניות של מדדי מנהלי רכש מסביב לעולם יזכו לפוקוס עם פרסום הנתונים מיפן וגוש היורו ביום שני וארצות הברית ביום שלישי. נתוני מפתח נוספים כוללים את מדד המחירים לצרכן PCE - הדרך המועדפת על הפד למדוד אינפלציה (הצפי לנתון גבוה נוסף). בינתיים, עונת הדוחות לרבעון ה-4 מתקרבת לסיומה השבוע כאשר כבר 88% מן החברות במדד האס אנד פי 500 במונחי שווי שוק כבר דיווחו על תוצאותיהן. בגזרת יבשת אסיה, בנקים מרכזיים מסין ודרום קוראיה ייפגשו ויקבלו החלטות בנוגע לריבית הבסיס במדינות.

יומן אירועים כלכליים

שני: סין - החלטת ריבית הבנק המרכזי הסיני. גוש היורו - מדד מנהלי הרכש PMI של מרקיט ראשוני (פברואר). יפן - מדד מנהלי הרכש PMI ראשוני (פברואר). בריטניה - מדד מנהלי הרכש PMI ראשוני (פברואר).
שלישי: גרמניה - סקר IFO למצב העסקים (פברואר). ארצות הברית - מדד מנהלי הרכש PMI מרקיט ראשוני (פברואר), מדד ביטחון הצרכנים (פברואר).
רביעי: גרמניה - מדד ביטחון הצרכנים של GFK (מרץ).
חמישי: דרום קוריאה - החלטת ריבית הבנק המרכזי של דרום קוריאה. ארצות הברית - מכירות בתים חדשים (ינואר).
שישי: ארצות הברית - הזמנות מוצרים ברי קיימא (ינואר), מדד המחירים לצרכן PCE(ינואר), מכירות בתים בהמתנה (ינואר).

תושבים בדרך לתחנת רכב כדי להתפנות אל רוסיה מהעיר דבלצבה, מזרח אוקראינה, 19 בפברואר 2022. Alexei Alexandrov, AP
המתיחות ממשיכה להשפיע. תושבים מתפנים במזרח אוקראינה/AP, Alexei Alexandrov

משבר אוקראינה/רוסיה - הקלה באופק?

בשבוע האחרון נראה כי התרחשה הקלה בכל הנוגע למתיחות סביב המשבר באוקראינה. רוסיה הצהירה שהיא הסיגה לאחור כוחות מסוימים מהגבול, ואוקראינה הסכימה בעיקרון למפגש פסגה עם ארצות הברית. יחד עם זאת, נציגים רשמיים מארצות הברית ובריטניה הטילו ספק על האמירה של רוסיה ודיווחו על פריסת כוחות נוספים של רוסיה. הבדלנים הרוסים במזרח אוקראינה הצהירו שהפסקת האש הופרה על ידי כוחות אוקראינים-טענה שאוקראינה דחתה. יחד עם זאת על פי ה-OECD הפרות של הפסקות אש כאלה התרחשו רבות בשנים האחרונות. במונחי השפעה של כל זה על השווקים, נכסים שנחשבים לחוף מבטחים כמו זהב ואגרות חוב ממשלתיות של ארצות הברית זכו לביקוש והנפט נסחר בעליות לאור השיבוש האפשרי להיצע.

שורה תחתונה: העובדה כי פתרון כלשהו לא הושג עדיין, חששות בנוגע לביטחון האזורי וההשלכות על מחירי האנרגיה נותרו קיימים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

נתונים כלכליים בארצות הברית - מדד המחירים PCE, PMI

בין הנתונים הכלכליים השבוע בארצות הברית ייכללו עדכון של מדדי מנהלי הרכש ומדד המחירים PCE. מבחינת הקריאות של סקטור השירותים והייצור, שתיהן צפויות להיות גבוהות יותר לעומת החודש הקודם (56 לסקטור הייצור ו-53 עבור השירותים), אך הטרנד הכללי עבור שתיהן הוא היחלשות לעומת הגבהים של קיץ 2021. תשומת הלב של המשקיעים צריכה להיות על מדד המחירים ששולמו ומדד ההזמנות העתידי, אך המשקיעים נוטים באופן כללי להתייחס יותר למדד מנהלי הרכש של מכון ISM מאשר מרקיט. בנוגע למדד המחירים PCE, הטרנד של מחירים גבוהים יותר צפוי להימשך. בניגוד למדד המחירים לצרכן, מדד PCE הוא בעל משקל רב יותר להוצאות בריאות שממשיכות לעלות כתוצאה מהמגפה.

שורה תחתונה: עלייה מסוימת בפעילות הכלכלית יחד עם המשך הטרנד של עליית מחירים.

עדכון תחזיות הרווח לרבעון ה-4 כלפי מעלה נמשך

עונת הדוחות לרבעון ה-4 מתקרבת לסיומה, כאשר 88% מחברות האס אנד פי 500 במונחי שווי שוק כבר דיווח על תוצאותיהם. עד כה 77% מתוך החברות הכו את התחזיות, כאשר סקטור הפיננסיים והצריכה המחזורית עוקפים את התחזיות בפער הגדול ביותר. בסך הכול יש קונצנזוס משולב של חברות שדיווחו ועתידות לדווח מצביע על גידול של 30.9% ברווח לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה למדד אס אנד פי 500, לצד עלייה של 15.5% בהכנסות. יחד עם זאת, מתחילת השנה הצפי לרבעון ה-1 עודכן כלפי מטה ב-0.8 נקודות הבסיס לצמיחה ברווח של 5.2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. האנליסטים כעת חוזים גידול בהכנסות וברווחים של החברות במדד האס אנד פי 500 בשיעור של 8.6% ו 8.1% בהתאמה. בצד השני של האוקיינוס האטלנטי עונת הדוחות לרבעון ה-4 חצתה את קו האמצע. מבין 258 החברות במדד STOXX 600 שדיווחו עד כה, 58% הכו את תחזיות הרווח. ההכנסות והרווח ברבעון ה-4 צפויות כעת לצמוח בשיעור של 20.2% ו58.6% בהתאמה כאשר סקטורים מחזוריים יותר מובילים. קונצנזוס התחזיות לשנת 2022 מצביע על גידול בהכנסות וברווח של 5.9% ו 7.9% בהתאמה.

שורה תחתונה: עונת הדוחות לרבעון ה-4 התבררה בעלת טון חיובי אך כל הסימנים מצביעים על כך שהמומנטום לא יוכל להימשך ברבעון ה-1 של 2022.

ג'רום פאוול. Brendan Smialowski, GettyImages
לא צפויות חדשות טובות מהגזרה שלו. פאוול/GettyImages, Brendan Smialowski

החלטות ריבית ביבשת אסיה - סין ודרום קוריאה

סין שחררה הבוקר את שיעורי ריבית הפריים לתקופות של שנה ו-5 שנים. הם הותירו אותן ללא שינוי ברמה של 3.7% עבור תקופה של שנה ו4.6% לתקופה של 5 שנים. יחד עם זאת, דינמיקה של אינפלציה מאטה וחששות בנוגע לצמיחה הכלכלית עשויה להביא להקלה מוניטרית בחודשים הבאים. מלבד זאת אנו חושבים כי סין יכולה לנקוט בתמריצים פיסקליים במיוחד בהשקעות בתשתיות על מנת לתמוך בצמיחה. הבנק המרכזי של דרום קוריאה יערוך את הפגישה שלו בנוגע להחלטת הריבית ב-24 לפברואר. הבנק המרכזי הקוריאני עשוי להותיר את הריבית על כנה ברמה של 1.25% לאחר שהעלה את הריבית ב-0.25% בחודש ינואר. הבנק צפוי לעקוב מקרוב אחר ההשפעה של העלאות הריבית הקודמות על הכלכלה לפני שהוא ינקוט בהעלאות ריבית נוספות.

שורה תחתונה: עם הלחצים האינפלציוניים הנמוכים בסין, הבנק המרכזי הסיני עשוי לנקוט בצעדים מוניטריים מקלים נוספים בחודשים הבאים. במקביל הבנק המרכזי הקוריאני עשוי לנקוט בגישה של "לחכות ולראות" כעת לפני החלטות נוספות בנוגע להעלאות ריבית.

האלומיניום זקוק לחידוש מלאי

אלומיניום הוא נכס הבסיס בעל התשואה הטובה ביותר השנה בקטגוריית נכסי המתכת עם עליית מחירים של יותר מ-16% עד כה השנה. משבר האנרגיה מסביב לעולם הדגיש את הצורך במתכת הזאת. התכת אלומיניום היא הפעולה שצורכת הכי הרבה חשמל מבין שאר המתכות, צריכה של 20.8 MWh על מנת להפיק טון אחד, 3 MWh יותר מהמתכת במקום השני-ניקל. בעוד שההיצע בשנה שעברה היה מוגבל לאור העובדה שסין השהתה את התפוקה, השנה המקור הוא באירופה שמתמודדת עם אתגרים לאור העלייה במחירי האנרגיה. המלאים של אלומיניום בבורסות הגדולות רשמו ירידה של 50% לרמה של 1.2 מיליון טון (הנמוך ביותר מאז שנת 2008) והשווקים נותרו עם מלאי של 6 חודשים בלבד בהתחשב בקצב הגריעה הנוכחי.

שורה תחתונה: בהתחשב בקצב הגריעה הנוכחי בשנה הזאת, השווקים נותרו עם כרית ביטחון מוגבלת ומה שגורם לתחזית של המשך עליית מחירי האלומיניום.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully