וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל אשדוד בפני השבתה - והוועד מנהל את המשבר מהנופש באילת

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 16:17

צו מניעה ארעי לעובדי בתי המלאכה בנמל אשדוד, בוטל בתמורה להתחייבות ההסתדרות שלא להשבית את העבודה עד ל-20.3. כפי שפרסמנו אתמול - שרת התחבורה מרב מיכאלי תומכת בעמדת הוועד, שחבריו ניהל את המו"מ ממקום חופשתם באילת

תור של אוניות ממתין לפרוק סחורות, המתנה שמכבידה על יוקר המחיה, אבל בנמל אשדוד הבלגאן חוגג: בית הדין לעבודה הוציא אתמול בלילה צו מניעה אירעי לוועד עובדי בתי המלאכה, שימנע מהם להחריף את העיצומים בנמל. היום לאחר דיון של כמה שעות, החליט בית הדין לבטל את צו המניעה בכפוף להתחייבות ההסדרות שלא לנקוט צעדים עד לתאריך 20.3, כשעד אז תכונס ישיבת דירקטוריון שתנסה להגיע לחתימה על הסכם עם העובדים.

הנהלת הנמל פנתה אתמול בערב בבהילות לבית הדין לעבודה בעקבות הודעה שהוציא הוועד על החרפת העיצומים, שנמשכים כבר כמה חודשים בשל דרישתו להפוך את הסכם התחזוקה שנחתם בשנת 2020, והעניק תוספת של 2,000 שקלים למשכורות העובדים, לקבוע.

דירקטוריון הנמל הסכים להאריכו בשלוש שנים, בתנאי של עמידה ביעדים וקריטריונים. הוועד, שמתנגד להתניות כלשהן ודורש חתימה מיידית על ההסכם כמו שהוא ולצמיתות, פתח בסכסוך עבודה ומאיים להשבית את הנמל.

חמל נמל אשדוד. ד, מערכת וואלה!
נמל אשדוד. מה יפסוק היום בית הדין לעבודה?/מערכת וואלה!, ד

מנהלים את המשבר מהנופש באילת

יש לציין שחברי הוועד, שכמו חבריהם לסקטור בתי המלאכה, מרוויחים משכורת שעומדת בממוצע על 35,000 שקלים לחודש, נופשים עכשיו במלון "אגמים" באילת על חשבון ההסתדרות - ומנהלים את המשבר ממקום חופשתם.

מההסתדרות נמסר כי הוועד אינו נפש באילת, אלא שוהה בעיר הקיט לרגל כנס ועדים של הנמל. עוד הובהר כי הבוקר, יום שלישי, יצא יו"ר ועד בתי המלאכה לכיוון באר שבע, כדי להיות נוכח בבית הדין לעבודה בעת הדיון.

כאמור, בתום הדיון בוטל צו המניעה בכפוף לסטטוס קוו תעסוקתי עד לכינוס ישיבת הדירקטוריון המיוחדת שתדון בנושא, לפני תאריך ה-20.3.

זאת בעת שבנמל נוצר פקק של למעל מ- 20 אוניות שמחכות לפריקה, ובגלל תקלות במנופים ובציוד שאמור לסייע בעבודה, ואינן מתוקנות כראוי, נגרם הפסד כספי עצום ליבואנים ולנמל.

למרות הנזק שנגרם לנמל ולציבור, שרת התחבורה, מרב מיכאלי דווקא מאמצת את העמדה הכוחנית של ועד עובדי בתי המלאכה בנמל, כפי שדווח אתמול בוואלה.

יו"ר העבודה,  מרב מיכאלי, בהלך ישיבת סייעת העבודה בכנסת 28 בפברואר 2022. שלו שלום, TPS
שרת התחבורה מרב מיכאלי. תומכת בוועד העובדים ולא בהנהלת הנמל/TPS, שלו שלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully