וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק הנוסף שמת, הריקול השני של סימילאק וההודעה המעורפלת

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 19:23

בהודעת סימילאק על ריקול חדש עליו הוכרז אמש, לא צוין שמדובר במקרה מוות של תינוק שני. כזכור, לפני 10 ימים הודיעה אבוט ישראל, על איסוף מידי של שניים ממוצריה בשל מקרה מוות של תינוק בארה"ב. המוצר שנאסף אמש הוא תלוי מרשם, וניתן ליותר מ-50 תינוקות בישראל

אבוט ישראל הכריזה אמש על ריקול נוסף (הפסקת השיווק ואיסוף מהמדפים) כהמשך לריקול שיצא לפני 10 ימים, בתאריך ה-19.2.22 וזאת בעקבות מקרה מוות נוסף של תינוק בארה"ב אשר צרך פורמולה של סימיליאק הנמכרת במרשם רפואי ומיועדת לתינוקות עם בעיות כליה.

למרות טענות החברה כי נהגה בשקיפות והודעתה המקורית כללה איזכור של המוות הנוסף, הרי שגם עיון מחודש בהודעה שיצאה אמש , לא מוצאת אזכור לציון מפורש של מקרה המוות הנוסף - והמעיין בהודעה יתרשם כי גם הריקול הנוסף הוא בשל מקרה הממות הראשון, בגינו הוכרז הריקול הראשון לפני כעשרה ימים.

הריקול הנוכחי מתייחס למוצר חדש בשם PM60/40, המיוצר באותו מפעל Sturgis במישיגן ארה"ב, כמו שני המוצרים הקודמים עליהם הוכרז בגל האיסוף הראשון.

חקירה קפדנית של ה-FDA עדיין בעיצומה וטרם פורסמה תגובתם לגל השני של איסוף המוצרים וכן האם נמצא קשר בין המקרים.

סימיליאק 60/40. יח"צ,
PM60/40 - הפורמולה של סימיליאק, המיועדת לתינוקות עם בעיות כליה - יורדת מהמדפים/יח"צ

על פי הערכות החברה בישראל, למעלה מ-50 תינוקות צורכים את המוצר המדובר, 60/40 המיועד כאמור, לתינוקות עם בעיות כליה.

גורם מקושר לענף מציין כי: "אבוט ישראל הוציאו הודעה רשמית ל-4 קופות החולים המשווקות את המוצר תחת פיקוח רפואי וכי קופות החולים פועלות ברגעים אלו ישירות מול ההורים, על מנת לדאוג לשלום התינוקות ולספק להם מוצר חליפי".

על פי הנטען, בדיווחים שמסרה חברת אבוט ישראל בהודעתה הרשמית אמש, נכתב גם: "לא הוכח קשר בין מקרה המוות הנוסף לשימוש במוצר", אך כאמור, בחינה מדוקדקת של ההודעה שפורסמה אמש, לא מצאה התייחסות של החברה למקרה המוות המצער כאל מקרה "נוסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
HMF מעשיר חלב אם של סימיליאק. יחסי ציבור אבוט ישראל,
המוצר הראשון שנאסף מהמדפים: HMF מעשיר חלב אם של סימיליאק/יחסי ציבור אבוט ישראל

"אין קשר לכלל מוצרי סימילאק בישראל"

החברה מסרה אמש כי "האיסוף הוולונטרי של המוצר הנוסף בישראל, מגיע לאחר שנודע על מותו של תינוק בארה"ב, שנמצא חיובי עבור Cronobacter sakazaki וניזון מ PM 60/40 מאצווה זו. מקרה זה נמצא עדיין בחקירה ובשלב זה מקור הזיהום טרם נקבע. יש לציין כי לא נתקבלו תלונות בישראל לגבי מוצר זה".

עוד מדגישה החברה כי: "למהלך הנוכחי אין קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק המיוצרים במפעלים אחרים והינם בטוחים לשימוש".

בפנייה להורים היא מוסרת: "אם ברשותך המוצר PM60/40 מאצווה מס' 27032K80 תוקף 1 באפריל, 2023, או אחד המוצרים: אלימנטום או מעשיר חלב אם אל תשתמש במוצר. יש ליצור קשר עם הרופא שלך לגבי אפשרויות הזנה חלופיות מתאימות".

סימילאק גולד. יחסי ציבור אבוט ישראל,
בריקול הקודם שהוכרז ב-19.2.22נאסף גם סימילאק גולד אלימנטום/יחסי ציבור אבוט ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully