וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות אולפנה במוסך? הכירו את כוכבות המגמה לתחבורה מתקדמת

עודכן לאחרונה: 18.3.2022 / 8:23

בנות אולפנה מכפר חסידים נכנסות למוסך. זו לא התחלה של בדיחה אלא של שיעור מעשי במגמה לתחבורה מתקדמת. "וואלה! כסף" משיק מדור חדש: על מקצועות לא שגרתיים, על אנשים לא שגרתיים - ובעיקר, על מה שמחבר ביניהם

בנות אולפנה לומדות מכונאות רכב/וואלה

טפאץ' טאקלה מכיתה י"ב אומרת שהיא בחרה את המגמה כי היא לומדת בה דברים חדשים: "זה תחום שלא ידעתי ולא שמעתי עליו לפני כן. אני לומדת על הרכב ועל החשמל". ומה לגבי העתיד, טאקלה אומרת שהיא תרצה לעבוד בתחום הרכב כי זה תחום טכנולוגי.

אווה קולצ'ינסקי גם היא מכיתה י"ב בחרה את המגמה הזאת בגלל שאפשר "לעבוד בידיים אפשר לעשות משהו. אני אישית לא אוהבת ללמוד בכיתה זה משמעם אבל אם אפשר לעשות משהו פרקטי זה יותר מעניין".

במגמה עצמה לומדים שבעה תלמידים שמחולקים לשלוש בנות וארבעה בנים. ואיך זה עובד? קולצ'ינסקי אומרת "אין תחרות, הבנים עוזרים לנו בידע וגם לסחוב את המצבר שזה חלק כבד ברכב". שאר הבנות צוחקות ואומרות שהן יותר טובות בתחום מהבנים.

בנות אולפנה במוסך 2. ללא, מערכת וואלה!
מה אתם יודעים על מה שמתחת למכסה המנוע? המקצועניות בפעולה - המחזור הראשון המשיך ללימודי הנדסת מכונות/מערכת וואלה!, ללא

אנגלית ברמה גבוהה

ולריה סטיפננקובה עלתה לפני שנתיים מרוסיה אך העברית שגורה בפיה. גם משפחתה עלתה איתה לישראל. היא מספרת על תוכנת הרכב שאיתה היא עובדת ודרכה היא מצליחה להבין מה קורה ברכב.

גם הן מודות שבהתחלה הן לא בדיוק ידעו למה הן נכנסות. תמר יברקן אומרת שהיא חשבה שיהיה יותר אקשן עם הרכב, אבל העבודה דומה יותר להייטק מאשר למכונאות רכב "קלאסית".

ומה הדבר הכי קשה במגמה? קולצ'ינסקי עונה: "ללמוד. אין הרבה אנגלית הכל כמעט בעברית אבל בניגוד למה שחושבים יש הרבה תיאוריה שצריך לדעת ולא רק פרקטיקה".

טאקלה מתייחסת לעניין המגדרי: "חברות שלי שואלות אותי איך את שם זה מעניין זה לא רק בנים זה דווקא יותר מעניין." תמר יברקן מוסיפה: "אחים הגדולים שלי שואלים אותי האם אני מתחברת לזה."

אווה קולצ'ינסקי מסכמת: "אין הבדל בין נשים לגברים זה ממש מוזר שעושים הבדלים".

פיני ממן, רכז מגמת תחבורה חכמה בכפר חסידים: "כל מה שאנחנו מלמדים כאן זה עקרונות בסיסיים של בקרה, אלקטרוניקה, פיזיקה, ואיך כל המערכות משתלבות ביחד ואמורות לתת תפיסה שונה".

רחלי בסון, מורה במגמה מוסיפה: "אני מלדמת אותם בסיס טכנולוגי למערכת או למכונה כלשהיא, כאשר אתה ניגש למכונה ואתה רוצה לנתח מה אופן הפעולה אנחנו עושים בצורה של מערכות". לפי ממן הבוגרות משתלבות: "המחזור הראשון ממשיכים לתואר ראשון בהנדסת מכונות".

חגית אליאס, מנכ"לית מומנטום - מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב: "עולם הרכב והתחבורה עובר שינויים רבים , לשוק חודרים מוצרים טכנולוגיים המשפיעים על ההשכלה וההכשרה הטכנולוגית , זאת הזדמנות לקפיצת מדרגה במגמות הרכב , הלמידה הופכת להיות מולטידספלינרית ומשלבת בין טכנולוגיה , מכניקה , מחשבים ועוד .

הרחבת תחומי הלימוד היא גם הזדמנות לשלב יותר תלמידות במקצוע שנחשב בעבר לגברי וכיום הטכנולוגיה מגשרת על הפערים".

יש לכם מסלול קריירה יוצא דופן, מקצוע מיוחד או סיפור מרגש מאחוריו? לתגובות: bini365@gmail.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בנות אולפנה במוסך 3. ללא, מערכת וואלה!
זה כוח נשי! תלמידות המגמה לתחבורה מתקדמת/מערכת וואלה!, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully