וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות מגייסות - ורוצות אתכם במשרד, לא בבית

22.3.2022 / 15:27

OurCrowd פרסמה את דו"ח התעסוקה הרבעוני שלה לענף היי-טק: 72% מהחברות הגדילו את היקף גיוס העובדים ברבעון הרביעי של 2021 ו-62% מתכננות גיוסים רחבי היקף בשנת 2022. לראשונה נרשמה ירידה משמעותית בעבודה היברידית

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, המשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון, פרסמה את דו"ח התעסוקה הרבעוני שלה לענף ההיי-טק בישראל (OurCrowd High-Tech Jobs Index Q4 2021) המצביע על מגמות מרכזיות בשוק. הנתונים מבוססים על למעלה מ-4,500 משרות חדשות שפרסמו177 חברות פורטפוליו של OurCrowd המעסיקות אלפי אנשי מקצוע בתחומי ההיי-טק בישראל ובארה"ב. הנתונים שולבו עם סקר של בכירי החברות. הדו"ח הוכן בהנחיה מקצועית של ד"ר דליה שניידלין מהמכון העצמאי לסקרי דעת קהל ואסטרטגיה שגיבשה מתווה חדש לדו"ח וניתחה את הנתונים.

הדו"ח חושף כי ההיי-טק הישראלי חוזר לתנופה מלאה של גיוס עובדים ו-72% מהחברות העידו כי ברבעון הרביעי הן גייסו יותר עובדים מאשר בעבר, שיעור כפול לעומת 36% מהחברות בלבד ברבעון המקביל אשתקד. יתרה מכך, 62% מהחברות מתכננות המשך גיוסים רחבי היקף במהלך שנת 2022, שיעור כמעט כפול לעומת הרבעון השלישי של 2021 שבו וריאנט הדלתא והסגרים הניעו רק 35% לתכנן גיוסים רחבי היקף בשנת 2022.

ללי דוד. יחצ,
"הסתיים פרק הקורונה". ללי דוד/יחצ

לאור המגמות הללו אין זה מפתיע ש-74% מהחברות סבורות שכיום שוק התעסוקה הוא שוק של עובדים ולא של מעסיקים ורק 9% סבורות שהשוק הוא של המעסיקים ו-17% סבורות שהשוק מאוזן.
החברות מעידות על קשיים בגיוס עובדים ו-62% מהן מציינות כי לא הגיעו אליהן מספיק עובדים מתאימים למשרות שפרסמו, 30% ציינו כי הגיעו עובדים מתאימים אך לא רבים, רק 6% העידו כי הגיעו אליהן יותר עובדים מתאימים מהדרוש. (2% לא ציינו).

הביקוש הגדול ביותר מתמקד במפתחי תוכנה ו-74% מהחברות מגייסות עובדים למחלקות הפיתוח והמחקר. 79% הגדירו את הגיוס של העובדים הללו בדרגת הקושי הגבוהה ביותר. 9% מהחברות מגייסות עובדים לתחומי התפעול, ניהול מוצר, משאבי אנוש ועוד ו-6% מגייסות למחלקות המכירות והפיתוח העסקי.

34% סבורים: עבודה היברידית פוגעת בפריון

  • לראשונה מאז הרבעון הרביעי של 2020 נרשמה ירידה משמעותית בכוונות החברות לאפשר עבודה היברידית במהלך שנת 2022: 66% מהן מתכוונות לאפשר עבודה משולבת בבית/במשרד - ירידה מ-81% שתכננו לאפשר זאת ברבעון השלישי של 2021. 28% מתכננות ליישם עבודה מלאה במשרד בלבד לעומת 19% ברבעון השלישי של 2021.
  • עם זאת בנקודת הזמן הספציפית של הרבעון הרביעי 77% מהחברות אפשרו עבודה היברידית, 15% דרשו עבודה מלאה מהבית ו-6% טרם פתחו את המשרדים.
  • 40% מהחברות סבורות שמודל העבודה ההיברידי לא פגע בפריון העובדים אולם 34% מהן חושבות שהפריון ירד עקב ההיעדרות המשמעותית מהמשרדים ו-27% ציינו שהעבודה ההיברידית אף תרמה לפריון.
  • השימוש המורחב במודל העבודה ההיברידי פתח הזדמנויות חדשות לעובדים מהפריפריה ו-25% מהחברות ציינו כי הן אכן גייסו יותר עובדים מהפריפריה עקב כך ואילו 62% ציינו שלא היה אצלן שינוי בתחום זה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ללי שרף (דוד), שותפה, מנהלת פיתוח עסקי וחברה בוועדת ההשקעות של פלטפורמת ההשקעות OurCrowd: "כל הנתונים מעידים שההיי-טק הישראלי סיים את פרק הקורונה וחזר לנורמליות מלאה. החברות מגייסות בפועל יותר ומתכננות גיוסים בהיקפים גדולים במהלך 2022. לכך מתלווה גם גידול משמעותי בחזרה למשרדים וכוונות לצמצם את מודל ההיברידי במהלך השנה שנתפש על ידי חברות רבות כפחות רלוונטי ואף פוגע בפריון. יחד עם זאת, יש לראות את היתרונות של המודל ההיברידי שמאפשר הגדלה של העסקת עובדים מהפריפריה. יש אופטימיות גדולה בתעשייה בכל הנוגע לחדשנות של החברות, מפת הדרכים ולפוטנציאל השוק. עם זאת, המחסור בכוח אדם מיומן הייתה ונשארה בעיה שמעיבה על דרכן של הרוב המכריע של החברות וכיום לא מסתמן לה פתרון".

מנכ"ל OurCrowd ג'ון מדבד מסר: "חשוב לזכור שהנתונים המעודדים מהדוח שלנו נאספו ונותחו לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה והאירועים שנבעו ממנה. ברור שהמלחמה באוקראינה, האינפלציה העולמית, והקשיים הנמשכים בשרשרת האספקה צפויים להשפיע בעתיד לשלילה על כלל שוק העבודה הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully