וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, עובדות בדרך: מנכ"ל נמל אשדוד מגיב לטענות

משה (שיקו) ז'אנה

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 12:45

אין קשר בין יוקר המחיה לפקק בנמלי ישראל. לאור אמירות והתבטאויות שונות בתקשורת לגבי פעילות נמלי ישראל בכלל ונמל אשדוד בפרט, אני מבקש להניח כאן את העובדות כהוויתן, לטובת הקוראים. טור מיוחד של שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד

נתחיל בזאת שהניסיון לחבר בין יוקר המחיה לבין הפקק בנמלי ישראל, אינו מחזיק מים. אפילו מטעה. אנחנו אמנם חוליה משמעותית בשרשרת האספקה הימית, אך ייקור חומרי הגלם וקפיצה של יותר מ-1000 אחוזים במחירי התעבורה הימיים (עלות הובלת מכולה מאסיה לאשדוד קפצה מ- 2000 דולר עד ל- 20,000 דולר), הם הגורמים לגל עליות המחירים במשק. ויודע זאת כל כלכלן מתחיל במשרד האוצר.

"הפקק" בנמלים, בלשון העם, לא קשור לכך, למרות גורמים אינטרסנטיים המבקשים לחבר בין הדברים.

ואולי זה המקום להסביר, מהו אותו "הפקק"? מדובר בתור התפעולי בנמלי ישראל, כלומר, אוניות שלא קבעו תור מסודר ומראש לפריקה בנמל (כמו שאר האוניות) ולכן הן נדרשות להמתין בתור שפריקתו נעשית על בסיס צוותי העבודה הפנויים והעומסים בנמל.

זה דומה לאדם שמגיע ללא שקבע תור לרופא, ומתבקש להמתין עד אשר יטופלו אלה שקבעו תור, ורק אז יתפנה הרופא לטפלו. עושה היגיון.

אגב, התור התפעולי תמיד היה כאן, אבל הקורונה הובילה לשינוי גלובאלי בשרשרת הערך הימית, דבר שגרם לכך שאוניות רבות, מסיבות כלכליות ואחרות, מגיעות עקב ביקושים חסרי תקדים וצבירת מלאים.

אנו מצידנו, עושים כמיטב יכולתנו להעניק שירות מיטבי גם לאוניות אלה, ולשם כך אף גייסנו והכשרנו כוח אדם נוסף בתמיכת משרד התחבורה וההסתדרות. העובדה שנמל אשדוד השיג תוצאות שיא מבחינת היקפי הפריקה בשנת עבודה 2021, מוכיח היטב שאין לזה קשר לאיכות תיפקודו של הנמל.

משה זאנה (שיקו), מנכ"ל נמל אשדוד. אבישג שאר ישוב,
מנכ"ל נמל אשדוד: אין קשר בין יוקר המחיה לפקק בנמלים. המצב ברוב נמלי העולם קשה הרבה יותר/אבישג שאר ישוב

יש המנסים להציג את עובדי נמל אשדוד באור שלילי "כמצפצפים" על המצב תוך תאור עובדות לא נכונות. הנהלת החברה יצאה ליום דיונים מרוכז בנושא פתיחת שוק הנמלים לתחרות ולא ל"נופש"; הלקוחות עומדים במרכז שאיפותנו למתן שרות טוב יותר ומעולם לא "ננזף "יבואן ; ואין "שביתה איטלקית" בנמל, כי אזי לא היינו מצליחים לשבור את שיאי הפריקה.

נוח ונעים להלקות את עובדי נמל אשדוד, זה ממילא מתכתב עם תדמית הוועדים החזקים והכוחניים. מה שהיה כנראה נכון לזמנו. אותם עובדי נמל אשדוד שלא נרתמים למאמץ אלו אותם עובדים שב"שומר חומות" פרקו מכולות וציוד בזמן שטילים ריחפו מעל ראשם כשרוב המשק היה במקלטים.

אלו אותם עובדים שבזמן שיא הקורונה, שתושבים פחדו לצאת לקניות בסופר, עבדו במלוא הכוח ופרקו משלוחים ומזון לחג הפסח ושברו כל שיא פריקה וטעינה אפשרי בנמל מאז היווסדו.

נמל אשדוד עבר מהפכה ניהולית, שירותית ועסקית. כל מחזיק עניין מוזמן לבוא לראות ולהתרשם.

משה שיקו זאנה, מנכ"ל נמל אשדוד. אבישג שאר ישוב,
משה (שיקו) ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד/אבישג שאר ישוב

האם יש פקקים רק בנמלי ישראל? וודאי שלא - נמלי העולם כולו מפוקקים ורובם במצב קשה יותר, לאור המשבר הגלובלי בשרשרת הלוגיסטית.

מעל לכל במה וכל כלי תקשורת אפשרי אני חוזר ומדגיש שעל שני הנמלים החדשים שנבנו, והיו אמורים להיפתח לפני שנה,להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע במאמץ הלאומי. אין לנו כל בעיה עם זה. להיפך.

ואם רוצים לשאול שאלה עניינית באמת על יוקר המחיה ונמלי הים אזי ראוי, לשאול בעצם, מדוע הנמלים הפרטיים החדשים לא מסייעים במיתון הפקקים בנמלי ישראל? שהנמל הטוב ביותר יינצח.

הכותב הוא מנכ"ל נמל אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully