וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המציאות האלטרנטיבית של מנכ"ל נמל אשדוד והשרה ליוקר המחיה

איציק איסטריק, יו"ר חטיבת הפלדה באיגוד לשכות המסחר

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 8:58

באיגוד הפלדה קראו אמש בוואלה! את הטור שפרסם מנכ"ל נמל אשדוד - בו טען שאין קשר בין הפקק בנמלים ליוקר המחיה וכי עובדי הנמל שבהנהלתו שוברים שיאי תפוקה - ולא ידעו אם לצחוק או לבכות. אם לא די בכך, הם צפו גם במסיבת העיתונאים של שרת התחבורה ונדהמו. הנה תגובתם

9 מיליארד שקל בשנה, על-פי נתוני משרד האוצר שחיבר הכלכלן הראשי, הם הנזק לתושבי מדינת ישראל כתוצאה מהמחדל הלאומי המתמשך בנמלי הים, 9 מיליארד שקלים שכולנו משלמים, אזרחיות ואזרחי ישראל.

זו אינה גזירת גורל, מדובר במחדל ניהולי שכולו מונח על כתפיה של השרה מרב מיכאלי. שרת התחבורה ומי שמובילה ליצירת יוקר המחיה, חסרת משילות ויכולת עמידה מול ההסתדרות וגורמי המקצוע- בהם רספ"ן (ראש רשות הספנות ונמלים), יגאל מאור ומנכ"ל נמל אשדוד, משה (שיקו) ז'אנה, אשר אתמול פורסם טור שכתב על מה שתיאר כחשיפת ה'עובדות', כאשר אלה במקרה הטוב 'מציאות אלטרנטיבית'.

משה שיקו זאנה 2 מנכ"ל נמל אשדוד. אבישג שאר ישוב,
משה (שיקו) ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד. עובדות או מציאות אלטרנטיבית?/אבישג שאר ישוב

הציבור לא מטומטם אך עדיין הציבור משלם

אתמול כינסה מיכאלי עשרות כתבים כדי להכריז על עצמה מושיעת הציבור במחדל ממנו עד היום התעלמה באופן מודע ומובהק בחרה להתעלם. הופעותיה הציבוריות ברורות - רק בהשקות, גזירות סרטים על מיזמים שאין לה שום חלק בהם אלא עמל קודמיה, הצהרות פומפוזיות שעבור מביני העניין מוכיחות כמה שמנותקת ובגדול- כל פעולה קלה שתייצר לה יח"צ גדול.

כשזה מגיע לעיקר היא נאלמת ונעלמת, אך הציבור משלם על כך במזומן - כבר היום ניתן לקבוע בהתבסס על עובדות כי התייקרות מחירי הפלדה בלבד תעלה לכל רוכש דירה בין 30-80 אלף שקלים, לכל אחת ואחד שיגיע למעמד הנכסף.

בחודש שעבר התקיים דיון חירום בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא מצוקת הציבור כתוצאה מהמחדל בנמלי הים, תור ארוך שמגיע עד כ-100 ספינות במשך שבועות ארוכים עליהם כולנו כאמור משלמים.

אל הדיון הדחוף הקריטי שכונס בוועדת הכלכלה , לא הגיעו השרה מיכאלי או מנכ"לית משרדה מיכל פרנק מבלי לנמק מדוע. באופן מפתיע או שלא, לדיון באותו שבוע שעסק בהצעת חוק לרכב אוטונומי שאולי יאושר להפעלה ציבורית עוד 2 עשורים הגיעו שתיהן.

מיכאלי על פרישת סילמן: משבר לא פשוט, נעשה הכל כדי להשאיר את הממשלה 
6.4.22. פול
שרת התחבורה מרב מיכאלי. מציגה את עצמה כמושיעת הציבור ממחדל שממנו התעלמה במכוון עד היום כדי לא להסתכסך עם ועדי העובדים/פול

מציאות אלטרנטיבית- בהעדר משילות מנצחת ההפקרות

כאמור, אתמול פרסם מנכ"ל נמל אשדוד טור-דעה בו מציג "עובדות" שהמרחק בינן לבין המציאות כבין מזרח למערב. בכדי שלא לזרוע חול בעיני הציבור ולפקוח את עיניו של מר ז'אנה, להלן העובדות המבוססות על נתונים מאומתים.

ז'אנה טען כי "נמלי העולם כולו מפוקקים ורובם במצב קשה יותר, לאור המשבר הגלובלי בשרשרת הלוגיסטית." האמת היא הפוכה- אין פקקים באף נמל בעולם עבור ספינות המטען הכללי (כזה שאינו מגיע בקונטיינרים) אלא רק ב-2 גדולים בלבד בעולם ועבור ספינות המובילות מכולות- שנחאי שבסין ולוס-אנג'לס שבארה"ב.

עוד טען מר ז'אנה כי מקור הפקק בנמל שלו נובע בשל "אוניות שלא קבעו תור מסודר ומראש לפריקה בנמל". לידיעת הקוראים ומר שיקו- אין דבר כזה ל"הזמין תור" עבור ספינת 'מטען כללי' אלא עבור 'ספינות מכולה' בלבד.

גם באשר לביקושים הדבר אינו נכון לשעה זו עבור אוניות אלה, שכן דרישת השוק לצערנו לא השתנתה, מה שכן, עם הצהרות הממשלה על הצפת השוק בהקמת מאות אלפי דיור הביקוש יעלה גם יעלה אך לא יהיה עם מה לבנות אותם, כי חומרי הגלם תקועים בפקקים המסתרכים בנמלים כבר עכשיו.

ז'אנה התהדר בהישגי הנמל אשתקד בניפוץ היקף פריקת האוניות שידע נמל אשדוד, רק ששכח כי בחיים הכל יחסי.

בזמן שספינת מטען כללי סטנדרטית לוקח בעולם לפרוק בממוצע יום וחצי אז את אותה ספינה בנמל אשדוד הממשלתי לוקח לפרוק 4.5 ימים בממוצע, הסוד הגלוי- בהיקף משמרות העבודה. בנמל אשדוד עובדים רק משמרת 1 ביממה לעומת 3 כפי שנהוג בכל העולם, כפי שקורה גם בנמל מספנות ישראל הפרטי שבחיפה, המגיע לתפוקות גבוהות מזה של נמלי אשדוד וחיפה ביחד על אף שגודלו עשירית מהם.

חמל נמל אשדוד. ד, מערכת וואלה!
נמל אשדוד. המנכ"ל מתגאה בשבירת שיאים, אבל שוכח לציין שזמן הפריקה הממוצע בנמל עדיין ארוך פי כמה מהמקובל בנמלי העולם/מערכת וואלה!, ד

מנהל רשות הספנות ירד למחתרת

רב החובל יגאל מאור, רספ"ן, איש המקצוע הבכיר ביותר לעניין במשרד התחבורה ירד אל מתחת לרדאר בזמן שהגוף הלאומי עליו אמון נמצא בשיאו של משבר מהגדולים שידעה ישראל מאז הקמתה.

רב החובל מאור בוחר לחמוק משום שיודע כי עימותים וצעדים שאינם פופוליסטים מול גופים חזקים כמו הסתדרות העובדים וועדים נוספים. השרים מתחלפים אך הפקידים נותרים מוגנים כשמורת טבע במקום עבודתם, שמורה בה לציבור המשלם את משכורתם אין זכות להשפיע.

כבוד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים - התעוררי! האחריות והסמכות בידייך, עזבי את הנהג האוטונומי -שימשיך להיות מדע בדיוני במשמרתך - ותעסקי בציבור המדמם באשמתך במאבקו ביוקר המחיה. מצב החירום אינו רק בפקקים בכבישים שהפכו לשגרה כואבת, אלא גם הפקקים בנמלים שמכאיבים מידי יום בכיס של 9,000,000 אזרחיות ואזרחי ישראל.

הכותב הוא איציק איסטריק, יו"ר חטיבת הפלדה באיגוד לשכות המסחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully