וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו על המפה: מותגים ישראלים שהטביעו NFT משלהם

19.4.2022 / 9:59

מה הקשר בין הרוזלך של לנדוור, הסרט אגדת חורבן ורמי קליינשטיין? מסתבר שלא רק מעבר לים אלא גם בישראל יש כמה מותגים שכולנו מכירים שהצטרפו לגל ה-NFT

אנחנו בישראל מושפעים רבות מבחינה תרבותית מארצות הברית, וכמעט כל דבר שמצליח באמריקה מגיע במוקדם או במאוחר גם לישראל. אחת התופעות שעושה עליה לארץ בימים אלו, היא מהפכת ה-Web 3.0 וה-NFT שעושה את צעדיה הראשונים בישראל.

נכון, אמנם קשה לקבוע שה-NFT אכן קנה אחיזה יציבה בישראל, והתחום לא מעורר ולו שבריר מהעניין שהוא מעורר במקומות כמו לוס אנג'לס או עמק הסיליקון; עם זאת, כבר אפשר לראות שמתפתחת לה סצנה ישראלית של פרויקטים בתחום ה-NFT וקהילות שונות בפייסבוק, טוויטר ובדיסקורד. כמו כן, ניתן לראות כבר כמה מותגי מיינסטרים ישראלים, שהשיקו NFT בעצמם. אספנו כמה דוגמאות מעניינות לפרויקטים כאלו.

רוזלך של קפה לנדוור - NFT. יחצ,
הרוזלך של לנדוור/יחצ

קפה לנדוור

רשת קפה לנדוור השיקה סדרה של שמונה יצירות NFT המוקדשת לקינוח האהוב שלה, "רוזלך" (מעין רוגלך בטעמים). נכון להיום, מתוך 8 יצירות בסדרה 7 נמכרו, כאשר היצירה הזולה ביותר שווה נכון לעכשיו יותר מחצי אתר (כלומר למעלה מ-1,600 דולר לפי השער הנוכחי). נכון, לנדוור עשתה זאת בעיקר כגימיק שיווקי, אולם היצירות הגיעו לשווי מינימלי מכובד של 1,600 דולר, כאשר היצירה היקרה ביותר נכון לעכשיו מוצעת למכירה במחיר של ETH שלם (קרוב ל-3,000 דולר).

אגדת חורבן

הסרט אגדת חורבן הוא אחד הפרויקטים המסקרנים ומושקעים בתולדות הקולנוע הישראלי, המספר את סיפור המרד הגדול ברומאים וחורבן בית המקדש. הסיפור מועבר בסגנון ייחודי, על ידי שימוש ב-1,500 ציורים לא מונפשים (מלבד קטעים קצרים בודדים), של האמנים דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט. כעת הושק פרויקט רשמי מאת יוצרי הסרט, אשר מטרתו היא למכור את הזכות על היצירות הללו בצורה של אסימוני NFT. המכירה טרם החלה (כרגע נמצאת בשלב ה-Whitelist), אולם מסקרן לראות את תוצאות הניסוי הזה, שהרי אם יצליח, עשוי לשנות את האופן שבו ממומנים סרטים בימינו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

רמי קליינשטיין

הזמר המוכר והמוערך רמי קליינשטיין יצר שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם חברה ישראלית בשם F5, למכירה של כרטיסים להופעה באמצעות NFT. המופע התקיים בתחילת אפריל, כאשר הצופים נכנסו למופע באמצעות הצגת הכרטיסים הנמצאים בארנק הדיגיטלי שלהם. לפי האינסטגרם של רמי קליינשטיין, נראה שהיה שם שמח.

קיפוד פיראט ארץ נהדרת. יחצ,
מהמסך לתצוגה. הקיפוד הפיראט של "ארץ נהדרת"/יחצ

ארץ נהדרת

אנחנו נשארים עם ערוץ 12 (בערך), ועוברים לתוכנית המצליחה והוותיקה, ארץ נהדרת. ב-"ארץ" עשו השנה סדרת מערכונים הלועגת לכל מיני תופעות בתעשיית ההייטק, כגון ההתרכזות במעטפת ובחיצוניות על חשבון המהות. אחד המערכונים בסדרה עסק בתופעת ה-NFT שמטריפה טכנולוגים נלהבים ברחבי העולם. במהלך המערכון, אחת הדמויות (גולן, המגולם על ידי תמיר בר האגדי), משרבטת ציור של "קיפוד פיראט" על דף, ועושה ממנו NFT. ארץ נהדרת החליטו להמשיך עם הבדיחה הפנימית של עצמם, ויצרו NFT "אמיתי" של קיפוד פיראט ברשת Stashh. המחיר עומד כיום על יותר מארבעה מיליון דולר, אז קשה להאמין שמישהו יקנה אותו, אבל, לכו תדעו. שום דבר כבר לא יפתיע אותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully