וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג מעריב-וואלה: בתי ההשקעות המצטיינים בישראל בחודש אפריל

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 12:28

החודש שעבר היה אחד הגרועים בבורסות העולם בשנים האחרונות, במיוחד למניות הטכנולוגיה. בתי ההשקעות שנהנו מחשיפת יתר לשוק המקומי ומחשיפה בינונית למניות, ממשיכים להוביל

אחרי שלכמה שבועות בחודש מרץ נדמה היה שהבורסות בעולם מתאוששות, ושהירידות מתחילת השנה היו עוד תיקון רגעי בשווקים - בא חודש אפריל ומחק את החיוכים של המשקיעים, עם רצף ירידות מהגרועים ביותר שנראה בבורסות מזה זמן רב. גלי ההדף של הירידות בשווקים השפיעו גם על דירוג בתי ההשקעות של מעריב-וואלה, בשיתוף קלריטי קפיטל.

מי שהובילו את המגמה השלילית היו, שוב, מניות הטכנולוגיה, שרשמו את החודש הגרוע ביותר מאז משבר 2008, עם ירידה של 13.3% למדד הנאסד"ק ושל כ-20% מתחילת השנה. מדד s&p-500, העוקב אחר 500 המניות הגדולות בבורסה האמריקאית, צנח ב-8.8% באפריל וב-13.7% מתחילת 2022 - הנפילה החדה ביותר שנרשמה בשליש הראשון של השנה מאז 1939!

גם בסין נרשמו ירידות חדות של כ-9%. עם זאת, המגמה השלילית החזקה לא אפיינה את כל השווקים הגיאוגרפיים -בבורסות המובילות באירופה נרשמו ירידות של כ-4% "בלבד" והבורסה בתל אביב רשמה מגמה מעורבת, עם ירידה של כ-1.4% למדד ת"א-35 ועלייה של כ-1.4% למדד ת"א-90. בשוק האג"ח, הן בארה"ב והן בישראל, נמשכו הירידות. מדד התל-בונד 60, לדוגמה, ירד 1.2% במהלך החודש.

דירוג מעריב וואלה לבתי השקעות אפריל 2022. מעריב
דירוג מעריב וואלה לבתי השקעות אפריל 2022/מעריב

מנתוני יחידת המחקר של הבורסה עולה, כי מדדי ת"א-35 ות"א-90 בלטו בהשוואה לבורסות העולם גם מתחילת השנה, עם עלייה של כ-1% ושל כ-4% בהתאמה מתחילת השנה. זאת, לעומת ירידה ממוצעת של כ-13% במדדים המובילים בבורסות העולם.

מה שהעיב על השווקים בחודש החולף היה התגברות האינפלציה, העלאות הריבית המהירות, התפרצות מחודשת של הקורונה וסגרי ענק בסין והמשך המלחמה באוקראינה. בישראל, נתוני אבטלה נמוכים ואישרור דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת הדירוג מודיס סייעו למתן את המגמה השלילית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילן רביב, מנכ"ל מיטב. איציק שנידרובסקי מנכ"ל אנליסט ויוסי לוי מנכ"ל מור. יח"צ, רמי זרנגר,
מימין: אילן רביב מנכ"ל מיטב, איציק שנידרובסקי מנכ"ל אנליסט ויוסי לוי מנכ"ל מור/יח"צ, רמי זרנגר

וכך, גם בחודש אפריל, החשיפה של בתי ההשקעות לשוק המקומי סייעה למתן את הירידות בתיקי ההשקעות של הציבור הישראלי, לעומת מקביליו בעולם. מי שנהנו מכך במיוחד הם בתי ההשקעות ששמרו על חשיפה נמוכה יחסית לשוקי חו"ל, ובראשם אנליסט ומיטב. את הפסגה כבש החודש בית ההשקעות מור, בניהולם של יוסי ואלי לוי, שהחליף מקומות עם מיטב, בניהולו של אילן רביב, שירד למקום השלישי. בטווח התמקם שוב אנליסט, בניהולו של איציק שנידובסקי, ששומר על המקום השני ברציפות מתחילת השנה.

למרות שהוא מדורג שני, כאשר בוחנים את ההובלה על פני הקטגוריות השונות, אנליסט בולט לטובה בכך שהוא מצטיין (כלוומר, ממוקם בשלישייה המובילה בקטגוריה) ב-8 מתוך 11 הקטגוריות. מור ומיטב מצטיינים ב-6 וב-5 קטגוריות, בהתאמה, כאשר מרבית בתי ההשקעות האחרים מתבלטים ב-3 קטגוריות של מוצרי חיסכון לכל היותר. בסיכום כולל, שלושת בתי ההשקעות האלה מצליחים לשמור על ההובלה מאז דצמבר (למעט חודש אחד, שבו הפניקס הדיח את מיטב מהשלישייה המובילה).

יתרון נוסף שפעל לטובת מיטב ואנליסט בחודשים קודמים הוא החשיפה היחסית למניות, שהיתה לא יותר מבינונית. ראוי לציין שבחודש אפריל, ישנם סימנים כי חשיפתם היחסית לשוקי המניות עלתה, והיא כיום השלישית בגודלה - רק לאלטשולר שחם ולילין לפידות חשיפה גבוהה יותר. לאור הביצועים הלא טובים של שוקי המניות עד כה, יהיה מעניין לבחון כיצד הדבר ישפיע על ביצועיהם של מיטב ואנליסט בהמשך השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully