וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022: כמה מיליארדים יעלה לנו סיבוב הבחירות החמישי?

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 14:21

עלות מערכת בחירות בישראל מוערכת בכמעט 3 מיליארד שקל, כך עולה מנתונים של משרד האוצר. עיקר הסכום הוא ההפסד למשק כתוצאה מיום השבתון. היתר: תקציב ועדת הבחירות המרכזית ומימון המפלגות

מערכת הבחירות החמישית בתוך כשלוש שנים, כרוכה בעלויות נכבדות, ממש כמו ארבעת הסבבים הקודמים שקדמו לה.

כמה כסף יעלו לנו הבחירות? בהערכה השמרנית ביותר מדובר בעלות של כ-2.2 מיליארד שקל, בהערכה מחמירה יותר (וככל הנראה גם נכונה יותר) מדובר על כמעט 3 מיליארד שקל, זאת לפי הפירוט הבא שמסרו גורמים במשרד האוצר.

במשרד הסבירו כי תקציבה של ועדת הבחירות נע בין 250 ל-400 מיליון שקל, כאשר השוני בתקציב נע בשל כך שבגלי הקורונה היו יותר קלפיות ויותר מבודדים (נוסיף כי למרות התחושה שגלי הקורונה הקשים יותר כבר חלפו, אין איש יודע מה יהיה המצב בסוף חודש אוקטובר, מועד הבחירות הצפוי כרגע).

תקציב מימון מפלגות נע סביב כ-200 מיליון שקלים, ועלות יום השבתון מוערכת על ידי האוצר בכ-1.8 מיליארד שקל - אך זוהי הערכה בלבד.

בחירות 2021 | מתחם קלפי למבודדים מתחם רידינג תל אביב   23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
קלפי בבחירות מרץ 2021. רק תחשבו מה אפשר לעשות ב-3 מיליארד שקל למען הציבור/ראובן קסטרו

איך מתחלקות הוצאות ועדת הבחירות המרכזית?

מסמך שהגיע לידינו מפרט באופן ממוקד יותר את הוצאות המדינה על מימון "מערכת הבחירות לכנסת ה-23 - סבב ג'". המסמך אמנם חובר לקראת הסבב השלישי של הבחירות, אך לפי גורמים באוצר הוא עדיין רלוונטי, שכן לא צפוי שינוי מהותי בתקצוב הבחירות.

המסמך שופך אור על סעיפים שונים בתקצוב ועדת הבחירות, כמו ההוצאות בגין כוח האדם שנשכר רק לצורך יום הבחירות עצמו, שמגיעות ל- 90 אלף שקל.

סעיף אחר שנקרא: "הכנות לקראת הבחירות" מתוקצב במאה אלף שקל, בעוד שסעיף "הוצאות תפעול וארגון" מתומחר ב-20 אלף שקל.

ההערכה היא כי גם אם לא יהיה צורך בפריסה נרחבת יותר של קלפיות בשל החשש להדבקה בקורונה, עלות תקציב ועדת הבחירות המרכזית לא תקטן מ-300 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully