וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פייזר: הופתעתי מעוצמת "הפייק" של מתנגדי החיסונים

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 10:01

יו"ר ומנכ"ל פייזר, ד"ר אלברט בורלא,חזר לביקור בישראל אחרי 45 שנה. מי שזכה בפרס "בראשית" על סך מיליון דולר ותרם אותו לשימור זכרה של יהדות יוון שנספתה בשואה, מדבר על עתיד המלחמה בקורונה, לא חוסך ביקורת ממתנגדי החיסונים ואפילו מביע אמון במתחרים מ"טבע"

בווידאו: מנכ"ל פייזר ד"ר אלברט בורלא בריאיון לניר קיפניס/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: יותם רונן, מנהל טכני: מייקל ברהם, עריכת וידאו: ניר חן

השינוי העיקרי במעמדו של מי שעד לפני כשנתיים היה מוכר רק בתעשיית התרופות, מתברר הרבה לפני השיחה אתו: זר לו היה נקלע לארוחת הבוקר שערכה הנציגות הישראלית של פייזר לכבודו, היה משוכנע בוודאי שמדובר באירוע לכוכב רוק שזכה בפרס הגראמי - ולא בחתן פרס קרן "בראשית" לשנת 2022 (ע"ס מיליון דולר, שאותם החליט לתרום לזכר יהדות יוון שנספתה בשואה), אבל אלברט בורלא, כפי שיתברר מיד, מסתגל היטב למעמדו החדש כאחד האנשים המוכרים בעולם.

איך אתה רואה את העתיד הקרוב במונחים של ההתמודדות עם הווריאנטים החדש של הקורונה, אנחנו צריכים להיות מוכנים לגלים נוספים?

"אני חושב שאנחנו צריכים להיות מוכנים לגלים נוספים אבל אני חושב שעם הכלים שיש בידינו כעת
אנשים לא צריכים להגיע לבתי חולים או למות. הווירוס יישאר איתנו בשנים הבאות, אבל
נוכל לקבל את חיינו בחזרה".

אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר. ראובן קסטרו
ד"ר בורלא: "הווירוס יישאר איתנו בשנים הבאות, אבל נוכל לקבל את חיינו בחזרה"/ראובן קסטרו

אז איך זה להיות מפורסם?

לבורלא יש כמובן גם אינטרס מסחרי לקיבוע מעמדם של חיסוני הקורונה בפרוטוקול הרפואי המתמשך ובכל זאת, אי אפשר שלא לשאול כיצד הוא רואה לא רק את עתיד ההתמודדות עם המחלה, אלא גם עם עתיד החיסונים.

אז נצטרך לעבור תהליך של לקבל חיסון בכל חצי שנה-שנה גם בשנים הבאות?

"אני מקווה שנגיע למצב שבו נצטרך להתחסן פעם בשנה. אנחנו עדיין לא שם בוודאות כרגע, משום שאנחנו לא יודעים כמה זמן החיסונים האלה יחזיקו, אבל בכל מקרה אחנו עובדים כדי לייצר חיסונים
שיחזיקו יותר ובתקווה יחזיקו מעמד שנה.

צריך לזכור שבנוסף, כרגע יש לנו טיפול שעומד לרשותנו. אז אנשים שלצערינו חלו בקורונה - או בגלל שהם לא חוסנו או בגלל שהם חוסנו וחלו בקורונה - עם קבלת הטיפול סביר להניח שהם לא יגיעו לבית החולים, וזה מה שמאפשר את הביטחון לקיים קשרים בין האנשים ועם אהובינו".

הופתעת מהתנועה הגדולה נגד החיסונים ותיאוריות הקונספירציה?

"כן, הופתעתי. במהלך השנים תמיד היה אחוז קטן של אנשים שמסרבים לחסן את עצמם. זה תמיד באזור ה-4%-5% מהאוכלוסייה, אבל עכשיו ראינו מספרים הרבה יותר גבוהים. אחת הסיבות לכך היא שהדבר הפך להיות מאוד פוליטי בהרבה מאוד מדינות - זו הפכה להיות הצהרה פוליטית: אם אתה מתחסן או לא, אם אתה עוטה מסיכה או לא".

אבל לא רק אופנה פוליטית, לבורלא יש בטן מלאה גם על אנשי המקצוע ששתפו פעולה עם מתנגדי החיסונים:

"יש את התופעה של דיס-אינפורמציה. הרבה מאוד מידע שהוא שקרי, שנוצר בידי מקצוענים, סרטונים לדוגמא שמראים תמונה מעוותת ושקרית של המציאות".

התמורה המעניינת ביותר אצל מי שהפך כמעט בן לילה לאחד האנשים המפורסמים בעולם היא שינוי הסטטוס - ממנכ"ל סולידי של יצרנית תרופות לכוכב.

איך זה מרגיש להיות מפורסם, להפוך ממנכ"ל שמוכר בעיקר בענף התרופות, לאחד האנשים המוכרים ביותר בעולם?

"זו הרגשה מוזרה, לא הייתי מוכן לכך. זה נעים בסך הכל, אבל גם פחות נעים כשאתה מאבד את הפרטיות בחייך האישיים. אתה תמיד נמצא תחת מיקרוסקופ בכל דבר שאתה עושה - ולפעמים אתה גם מותקף בידי אנשים שלא אוהבים את מה שאתה עושה, אבל בגדול אני אסיר תודה על מה שקרה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר. ראובן קסטרו
על הפרסום העולמי: "לא הייתי מוכן לכך. זה נעים בסך הכל"/ראובן קסטרו

"לכל יהודי בעולם חשוב שישראל היא נמל בטוח"

בורלא אינו רק המנכ"ל של החברה שהייתה הראשונה לפתח חיסון מאושר נגד הקורונה, אלא גם יהודי ממוצא סלוניקאי, שביקר בישראל בפעם האחרונה כשהיה נער בן 15, לפני כ-45 שנה.

אתה חושב שהקשר המיוחד בין פייזר למדינת ישראל היה גם מסע האישי שלך עם שורשיך היהודיים?היה רגע שבו הרגשת אחרת משום שזו ישראל שהפכה לבין הראשונה שאמצה את החיסונים?

"כמובן, לכל יהודי בעולם חשוב שישראל היא נמל בטוח ולכל יהודי בעולם יש קשר מיוחד מאוד עם הנמל הבטוח הזה, עם מדינת ישראל, אבל אני חושב שכשקיבלנו את ההחלטה לתת את החיסונים לישראל היא נעשתה על בסיס היתרונות:

חיפשנו מדינה אחת שתוכל להוציא לפועל במהירות רבה את קמפיין החיסונים שידגים לעולם שהגרוע ביותר מאחורינו ישראל נבחרה משום שהיינו משוכנעים שזו המדינה שיודעת להוציא לפועל מהלכים במשבר ויש לה מערכת בתי חולים ובריאות מצויינת ולא טעינו. במרץ 2021 אני לא יכול לשכוח את המראה של אנשים במסעדות שעושים "לחיים פייזר" וחוזרים לחיים אחרי סגר אז זה הרגיש טוב שזו הייתה ישראל".

היית בקשר עם ההנהגה הפוליטית או עם הקהילה הרפואית?

"עם שתיהן. יש לנו פעמיים בשבוע פגישה עם קבוצה גדולה של מדענים שלנו עם קבוצה גדולה של מדענים ממשרד הבריאות וגם בהשתתפות של כמה פרופסורים מהרווארד שעוקבים אחרי המצב כדי לראות איך הם מתקדמים. אני בעצמי דיברתי יותר עם ההנהגה הפוליטית, אבל כל העבודה
נעשתה ברמה המדעית".

קיפניס, בורלא. ראובן קסטרו
"אני מכיר היטב את ההנהגה של 'טבע' ואני חושב שהם עושים עבודה נהדרת". בורלא/ראובן קסטרו

"בטוח שטבע יצליחו"

את החלק האחרון בשיחה בינינו, הקדיש בורלא לשאלה שמעניינת לא מעט ישראלים, אודות סיכויי ההישרדות והשיקום של חברת "טבע".

אתה חושב ש"טבע" תוכל לשרוד? היא הייתה פעם גאווה ישראלית גדולה ועכשיו חווה קשיים.

"אני לא יכול להגיב לגבי חברה אחרת, אבל אני מכיר היטב את ההנהגה של "טבע" ואני חושב שהם עושים עבודה נהדרת כדי למקם מחדש את החברה, אני בטוח שהם יצליחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully