וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי ה"אמרתי לכם" אורבים בפינה: מה יעלה בגורל הקריפטו וה-NFT?

27.6.2022 / 14:54

קשה להתעלם מהעובדה שענף הקריפטו מדשדש ונאבק ועמו שוקע גם תחום ה-NFT. אנשי ה"אמרתי לכם" כבר ששים אלי קרב, אבל הגלגל עוד יסתובב

קריפטו. ShutterStock
השמועות על מותם עדיין מוקדמות. מטבעות הקריפטו/ShutterStock

איש לא יחלוק על כך שמשהו רע מאוד עובר על ענף הקריפטו בזמן האחרון. הביטקוין שהיה שווה בנובמבר בשנה שעברה 64,000 דולרים, נאבק כיום בציפורניים כדי להגיע לשווי של עשרים אלף דולרים. האת'ר, שבאותה תקופה היה שווה 4,600 דולרים, כבר ירד מתחת לאלף דולרים, ומכך מושפעים כל הפרויקטים והמטבעות הכרוכים בבלוקצ'יין של את'ריום.

אלו רק שתי דוגמאות בולטות, אבל הירידה היא לגמרי רוחבית. יתרה מכך, הירידות הללו כרוכות בירידות בפקדונות שנעשו במטבעות קריפטו, ואלו כבר הביאו להתרסקויות של ממש: המטבע היציב לונה מת, ומחק איתו עשרות מיליארדי דולרים; צלזיוס של אלכס משינסקי הקפיאה משיכת פיקדונות של 1.7 מיליון משתמשים, ו-28 מיליארד דולרים; קוינבייס הענקית איבדה 80% משוויה, ואפילו בינאנס הענקית הפסיקה את המסחר זמנית. שווי שוק הקריפטו כולו עומד על בערך 900 מיליארד דולר, פחות משליש משווי השוק הכולל בשיא שלו. באופן לא מפתיע, גם בגזרת ה-NFT נרשמו ירידות מחירים חדות, כאשר מחיר ה-NFT הממוצע ירד מתחת למאתיים דולרים, פחות משליש ממה שהיה רק באפריל האחרון. גם בסדרות וביצירות היקרות ביותר נרשמו ירידות ברורות (אם כי קשה לכמת זאת למספרים, היות וכל יצירה מתומחרת באופן אינדיבידואלי).

אז כן, הקריפטו איבד המון גובה. הירידה הזאת מהווה הזדמנות עבור המון מתנגדי קריפטו "לשמוח לאידם" של החסידים, ולהגיד שלהם הכל כבר היה ברור כבר למן ההתחלה. מבחינתם, מדובר בהוכחה לכך שהקריפטו קרס, נגמר, הלך קאפוט. למעשה, הביטוי Bitcoin Dead ("הביטקוין מת"), קיבל ציון 100 (הגבוה ביותר שקיים) בגוגל טרנדס בשבוע שהסתיים ב-18.6; כלומר, האינטרנט מנסה לקבור את ביטקוין, ונפח החיפושים בהתאם.

אולם כפי שכבר אמרתי ממש לאחרונה, ה-NFT הוא משחק ארוך טווח: איך שלא תסתכלו על זה, אין אפשרות לנתק את הירידות בשוק הקריפטו וה-NFT, מהירידות הקולוסאליות המתרחשות בבורסה "הישנה והטובה" ממש "במקרה" ובמקביל: מדד ה-S&P 500 איבד בערך רבע משוויו מתחילת השנה; הנאסד"ק אפילו יותר; חברות ענק כמו אפל, אלפבית, אמזון, מטא איבדו מאות מיליארדים משוויין. האם ישנה טענה לפיה הנאסד"ק הוא הונאה? כמובן שלא. מה שקרה בשוק הקריפטו, ומה שקרה בשוק המניות, הוא אותו סיפור המתרחש במחזוריות משתנה בכל פעם מחדש, כבר יותר ממאה שנים: עליות מושכות כסף טיפש, בועה נוצרת, בועה מתפוצצת, השוק מתקן את עצמו. עם העלייה בריביות ובאינפלציה, מחיר הכסף יקר יותר, ולכן זורמות פחות השקעות לשוק.

למעשה, לפי אתר Crypto Slam ניתן לראות כי נכון למועד כתיבת שורות אלו, אפשר לראות עליה במכירות של קולקציות NFT מובילות. רוצה לומר, אנשים רבים מוצאים הזדמנויות דווקא במחירים הנמוכים, ובוחרים לנצל אותן לצורך רכישת קולקציות בלו צ'יפ בולטות. כמו כל השקעה, גם NFT מתנתק מדי פעם מן השווי הריאלי שלו, אך עם זאת, אנחנו יכולים לראות שהוא לא בהכרח צונח לאפס ומאבד את ערכו לחלוטין: אנשים עדיין קונים NFT וקריפטו, ועל פי רוב, המטבעות והפרויקטים שומרים על רמת ערך מסוימת.

בסופו של יום, לא צריך לראות בכל עליה במדדים בתור ביאת המשיח, ולא בכל ירידה בתור אבדון מוחלט. המציאות היא הרבה פחות בינארית והרבה יותר מדי מורכבת עבור מסקנות פשטניות שכאלה. בהזדמנות זו שווה לציין, כי האמור אינו מהווה המלצה פיננסית משום סוג. תעשו את החושבים שלכם בעצמכם. מה שאני יודעת, הוא שאת השורות הללו אני כותבת מכנס ה-NFT השנתי השני בניו יורק.

  • עוד באותו נושא:
  • קריפטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully