וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל תובעת את תאגיד איסוף מכלי המשקה: "לא עמדה בהתחייבות"

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 7:19

הרשת הקמעונאית הגישה היום תביעה ליבת המשפט המחוזי בת"א, לפי כתב התביעה ברשת טוענים כי אל"ה הייתה צריכה להעביר לרשת 30 אגורות על כל מיכל משקה שהיא אספה והדבר לא נעשה. סכום התביעה: 16 מיליון שקל

מיכל מיחזור בקבוקי פלסטיק. ShutterStock
מיחזור בקבוקי פלסטיק. הכלובים נעלמו מהרחובות/ShutterStock

שופרסל הגישה היום תביעה בסך כ-16 מיליון שקל נגד תאגיד אל"ה - תאגיד איסוף מכלי משקה בע"מ.

לפי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בת"א ושאותר באמצעות המאגר המשפטי "תולעת המשפט", שופרסל טוענת כי "אל"ה גזלה באופן שיטתי ולאורך שנים משופרסל סכומים המגיעים לשופרסל לפי חוק הפיקדון על מכלי משקה ומכוח ההסכמים בין הצדדים בגין מכלי משקה ששפורסל מסרה לאל"ה למיחזור".

בשופרסל טוענים כי הם חייבים לשלם לכל לקוח המחזיר להם מיכל משקה ריק החייב בפיקדון תשלום של 30 אגורות בעבורו, ואילו לרשת ישנו הסכם עם אל"ה, לפיו אל"ה תאסוף את מכלי המשקה מסניפי שופרסל, ובעבור כל מכל משקה ריק אל"ה תשלם לשופרסל 30 אגורות.

מרכז לוגיסטי שופרסל. רובי קסטרו, ראובן קסטרו
המרכז הלוגיסטי של שופרסל. טענות קשות נגד אל"ה/ראובן קסטרו, רובי קסטרו

המיחזור מתבצע בסניפים בלבד

עוד טוענים ברשת כי שופרסל זכאית לדמי טיפול ועידוד בגין ההוצאות בטיפול במכלי המשקה הריקים, במיונם לסוגים שונים, זכוכית פלסטיק פח ועוד ואחסונם עד למועד איסופם על ידי אל"ה.

עתה טוענים בשופרסל, כך לפי כתב התביעה, כי אל"ה לא עשתה כן ולא העבירה לשופרסל את מלוא דמי הפיקדון ואת דמי העידוד בגין מכלי המשקה שנמסרו לתאגיד ע"י שופרסל.

נזכיר, כי בחודש דצמבר האחרון מתקני מיחזור הבקבוקים נעלמו מהנוף האורבני, הסיבה לכך היא השינוי בחוק הפיקדון על בקבוקי משקה שנכנס לתוקף ולפיו, מעתה החזרת בקבוקי השתייה החל מכמות של ליטר וחצי תעשה בנקודות המכירה בסופרמרקטים ובחנויות המכולות.

תגובת עורכי הדין אורי קורב ואסף בנמלך ב"כ אל"ה:

"כתב התביעה טרם התקבל אך מדובר בתביעת סרק המוגשת מטעמים זרים. קדמה לה פנייה חסרת יסוד שנדחתה על ידינו מכל וכל. הדברים כהווייתם והאופן הפסול בו מתנהלת שופרסל בנסיון לקבל סכומים שאינם מגיעים לה תוך כדי ניצול אי סדרים מהותיים בתוך שופרסל יתברר בבית המשפט. תאגיד המחזור פועל בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות כל דין. התאגיד הוא גוף הפועל באופן מסודר תוך שמירה קפדנית על כל הוראות הדין וללא כוונת רווח, ואין בכוונתנו להיכנע לתביעה בריונית וחסרת יסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully