וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים מעודדים: איפה מחירי הדיור כן ירדו?

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 13:20

הנתונים מתפרסמים כאן לראשונה והם נאספו על ידי אתר madlan, שמציג דירוג של השכונות שבהן המחירים קפאו ואף ירדו בשנה החולפת. רובן ככולן - בדרום

נדל"ן בנתיבות 6 ביולי 2022. אבי רוקח
בית למכירה בנתיבות. בדרום ניכרות שתי מגמות: עלייה בביקוש, עם בלימה או אף ירידה במחירי נכסים ישנים/אבי רוקח

מחירי הדיור מרקיעים שחקים וזוגות צעירים וכן גם כאלה שאינם מוגדרים בלשון המכובסת הזו, מחפשים פתרונות לדיור בר השגה. ההנחה היא שהמחירים רק מאמירים. אפילו דוח שפרסם משרד האוצר, שמראה בלימה ואף ירידה במספר עסקאות הנדל" לא מרגיע את מי שתרים נואשות אחר דירה. ולמרות זאת, מסתבר שיש מקומות בארץ שבהם המחירים "תקועים" ואפילו יורדים - בשיעורים שיכולים להגיע עד 9%.

הנתונים מתפרסמים כאן לראשונה והם נאספו על ידי madlan המציג דירוג של השכונות שבהן המחירים קפאו ואף ירדו בשנה החולפת. יש לציין כי מדובר בבניינים ישנים שסביר להניח שחלקם טעונים שיפוץ מאסיבי בין מסיבות בטיחות ובין מסיבות נוחות.

נדל"ן בנתיבות 6 ביולי 2022. אבי רוקח
פרויקט בנייה חדש בנתיבות. ההיצע הגדול של הנכסים החדשים פוגש ביקוש גואה, אך מקרין על מחירי הדירות הישנות בעיר/אבי רוקח

איפה המחירים קפאו או ירדו?

הנתונים תקפים לשכונות הוותיקות של ערי הפריפריה, שבהן לא מבוצעים פרויקטים של התחדשות עירונית ויזמים אינם בונים בהן רבי קומות. בעוד שבמרכז הארץ ובשכונות החדשות בפריפריה אפשר לראות עליות מחירים באחוזים דו ספרתיים.

כך למשל, כאשר אנו בוחנים את המחיר המבוקש לדירת שלושה חדרים בבניין מתחדש בעיר נתיבות אל מולך בניין ישן באותה העיר אנו נגלה הפרש של 31%, כך שהמחיר הממוצע לדירה בבניין מתחדש או חדש יעלה כ-900 אלף שקל אל מול כ-620 אלף שקל לדירה בבניין ישן.

כאשר יורדים לפרטים מגלים כי בשכונת קריית מנחם בנתיבות, שכונה בה לא נעשים פרויקטים של התחדשות עירונית או בנייה חדשה, מחירי הדיור ירדו. כך למשל בשנת 2018 דירת שלושה חדרים עלתה כ-750 אלף שקל ואילו בשנת 2021 מחיר הדירה עמד על כ-685 אלף שקל.

פער גדול נוסף בין דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית לבין בניינים ישנים נמצא בעיר דימונה, בעוד שדירת שלושה חדרים בבניין מתחדש תעלה כ-800 אלף שקל. דירה באותו הגודל ובאותה העיר תעלה כ-365 אלף שקל.

גם כאן, כאשר יורדים לפרטים מגלים כי בעוד שבשנת 2018 המחיר הממוצע לדירת שלושה חדרים בדימונה בשכונות בהן לא נעשים פרויקטים להתחדשות עירונית, עמד על כ-450 אלף שקל, בשנת 2021 המחיר המבוקש לאותן דירות נע סביב 365 אלף שקל.

גם בבאר שבע ישנם פערים גדולים למדי בין דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית לבין בניינים ישנים. כך שבעוד שדירת שלושה חדרים בבניין בפרויקט של התחדשות עירונית תעלה כ-1,200,000 שקל. דירה בגודל זהה ובאותה העיר תעלה כ-650 אלף שקל.

אמנם כאשר צוללים לפרטים בבירת הנגב מגלים דווקא כי מחירי הדירות עלו אך מדובר בעלייה מתונה של 1%, כך שבעוד שבשנת 2018 המחיר הממוצע המבוקש לדירת שלושה חדרים בבניין שלא נעשית בו התחדשות עירונית הסתכם בכ-700 אלף שקל, בשנת 2021 המחיר המבוקש על אותה הדירה הסתכם בכ-707 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully