וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה נגד החברה שאותה עזב לפני חודש משה כחלון

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 10:12

כשהתפטר מתפקיד יו"ר הדירקטוריון, רמז שר האוצר לשעבר כי מקור ההתפטרות הוא "אירועים שנגרמו טרם הצטרפותי לחברה". הוא צפוי להיחקר בקרוב בפרשה בה נחשדים לכאורה בכירים ב"יונט-קרדיט" בעבירות של מרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד וגניבה בידי מורשה

משה כחלון. אתר רשמי, פלאש 90
משה כחלון בתקופת כהונתו כשר האוצר. לא ירצה לזכור את הכהונה שלו ביונט, מהביקורת על שכרו הגבוה ועד לחשדות הנוכחיים נגד החברה/פלאש 90, אתר רשמי

מרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וגניבה בידי מורשיים - האם כל אלה התבצעו בחברת יונט-קרדיט, ששר האוצר לשעבר, משה כחלון, כיהן עד לאחרונה כיו"ר הדירקטוריון שלה?

הגם שאין עדיין מידע מפורט לגבי החשדות - והאם הן נוגעות גם לכחלון או אפילו לתקופה הקצרה שבה כיהן בחברה, הרי שגם הוא צפוי להיחקר בקרוב במסגרת החקירה שמנהלת הרשות לניירות ערך, שחוקריה פשטו אמש על משרדי יונט.

בפשיטה של חוקרי רשות ני"ע על "יונט קרדיט שירותים פיננסים בע"מ", נחקרו, בין היתר גם: יצחק אזר, שי פנסו, שלמה אייזיק ויצחק אביתר - כולם נושאי משרה בכירים בחברה ו/או מי שהוגדרו ברשות כ"גורמים הקשורים לחקירה". הארבעה שוחררו בתנאים מגבילים.

למרות זאת, מקורות בכירים בחברה מסרו לוואלה: "הוא ידע והיה מעורב בכל פעילויות החברה". גם מקורות המקורבים לחקריה מסרו מידע דומה, אך באופן רשמי הקו הוא כי "כל מי שהיה מעורב ייחקר", מבלי להתייחס ספציפית לבעל תפקיד כזה או אחר.

זו לא הייתה שנה קלה ליו"ר דירקטוריון "יונט-קרדיט", משה כחלון. מי שכיהן בעבר כשר האוצר ושר התקשרות, נאלץ לכבות שריפות כמעט מאז שהתמנה לתפקיד יו"ר הדריקטוריון של החברה שעוסקת במתן הלוואות חוץ בנקאיות ובהמרת מט"ח.

שר האוצר משה כחלון על התוכנית הכלכלית להתמודדות עם משבר הקורונה, 30 במרץ 2020. דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
לא רווה נחת ביונט-קרדיט. מדוע עזב את תפקידו לאחר כהונה כה קצרה?/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

שכר גבוה וקשרים משפחתיים

תחילה עורר ביקורת גובה שכרו בתפקיד: 8.3 מיליון שקל לשנה תמורת 80% משרה (לאחר שלושה חודשים, בספטמבר 2021, החליט כחלון לקצץ 20% משכרו - ובפועל קיבל אף פחות מזה, כפי שיפורט בהמשך).

בחברה התגלו לאחרונה מספר מקרים שרק הגבירו את הבלבול סביבה, למשל היותו של שי כהן, נשיא לשכת העצמאים ומי שכמעט נכנס לכנסת מטעם מפלגתו של משה כחלון, דירקטור חיצוני בחברה (יש לציין כי כהן היה בתפקיד 4 שנים לפני הצטרפות כחלון).

כן התגלה כי אחראי הכספים בחברה לשעבר, חי פנסו, הוא אחיו של בעל השליטה שי פנסו ומי שהחליף אותו, צחי אזר, הוא בן דודו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משה כחלון בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
משה כחלון בימים מחויכים יותר/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

גם שכרו הפנטסטי של כחלון עצמו, שהיה כאמור מושא לביקורת, התברר כנמוך משמעותית בפועל: כחלון קיבל "רק" 2.2 מיליון שקל, חלק כשכר ישיר וחלק בהון מניות.

ואם לא די בכל אלה, לאחרונה נודע כי החברה מתכוון למכור שליטה משותפת לחברת גיזה, בסכום של 10 מיליון שקל, שישקפו לה שווי של 55 מיליון שקל (גבוה משוויה על פי שער המנייה). אלא ששי פנסו, המנכ"ל, הוא גם שותף (ביחד עם שלמה אייזיק) בגיזה.

מקרים אלה, לצד פרסומים נוספים, יצרו אווירה של אי נוחות סביב החברה.

בהודעת הפרישה שלו כתב כחלון: "לצערי הרב וכפיי שידוע לכם, אנו מבינים כי יתכן וקיימת לחברה חשיפה כספית משמעותית, אשר נגרמה בגין אירועים שנגרמו לפני הצטרפותי לחברה. נוכח התפתחויות אלה ובלב כבד, החלטתי להודיע לבעלי השליטה על סיום תפקדידי כיו,"ר דירקטוריון החברה באופן מידי. אני מאחל לכם ולחברה בהצלחה בהמשך הדרך".

המשך הדרך, כפי שהתברר אתמול, הוביל לחקירה של הרשות לניירות ערך, שצפויה לזמן גם את כחלון לחקריה, אם כי בשלב זה אין כל אינדיקציה כי היה מעורב או אף ידע על העבירות-לכאורה בגינן מתנהלת החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully