וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה 9 ברציפות: פרטנר זוכה בציון הגבוה ביותר על אחריות תאגידית

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 8:05

ארגון 'מעלה' בוחן ומדרג בכל שנה את העשייה החברתית והסביבתית של החברות הגדולות במשק. באירוע חגיגי שנערך בבורסה לניירות ערך בת"א, זכתה קבוצת התקשורת פרטנר זו השנה התשיעית ברציפות בציון הגבוה ביותר, פלטינה+, בדירוג 'מעלה ESG' לאחריות תאגידית

טקס פתיחת המסחר בבורסה באירוע חשיפת דירוג מעלה. שרון אליאסי,
טקס פתיחת המסחר בבורסה באירוע חשיפת דירוג מעלה/שרון אליאסי

תקשורת

הבוקר (יום שלישי, 19.7.22) נערך טקס פתיחת יום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב כחלק מחשיפת דירוג "מעלה ESG" של ארגון מעלה לאחריות תאגידית לשנת 2022.

בדירוג 2022 משתתפות מעל 160 חברות מסקטורים שונים ובהם: תעשייה, מזון, נותני שירותים, הייטק, תעשיות כבדות, בנקאות ופיננסים, תעשיות ביטחוניות, פרמצבטיקה, תשתיות ועוד.

מחזורן הכספי של החברות המדורגות עומד על כ-500 מיליארד שקל והן מעסיקות יחד למעלה מ-300,000 עובדים.

חשיפת הדירוג התקיימה הבוקר במעמד שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי; נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה מרים כהבא; מנכ"ל מעלה מומו מהדב; חני שטרית-בך, מנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה ושורה ארוכה של בכירי משק.

מנכ"ל ארגון מעלה, מומו מהדב: "דירוג 2022 מציג גידול נוסף במספר החברות המנהלות ומודדות אחריות תאגידית ומשקף ניהול שיטתי יותר של התחום. אנחנו מאמינים כי המדידה והדיווח הם כלים חיוניים להתקדמות בפרט כאשר מדובר בהשפעות חברתיות וסביבתיות. מלוא ההערכה לחברות המדורגות על העשייה וההתקדמות".

מנכ"ל פרטנר אבי גבאי ומנכ״ל מעלה מומו מהדב. יח"צ,
מנכ"ל פרטנר אבי גבאי ומנכ״ל מעלה מומו מהדב/יח"צ

במהלך האירוע, הוכרזה קבוצת התקשורת פרטנר כזוכה (שנה תשיעית ברציפות) בציון הגבוה ביותר, פלטינה+.

מקבוצת פרטנר נמסר כי "כקבוצת תקשורת מובילה, בפרטנר מאמינים כי יש לחברה אחריות ויכולת השפעה על יצירת עתיד טוב יותר עבור העובדים ולמעלה מ-3 מיליון לקוחות החברה, זאת על ידי התייחסות בכבוד למשאבים ולסביבה, בהתנהלות יום יומית בשוויון ובכבוד האחד לשנייה ובפעילות רציפה לשינוי ולעשיית טוב".

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר, מסר: "הזכייה שלנו היא בזכות עבודה מתמשכת לרווחת העובדים והעצמתם, בזכות האתיקה הארגונית שלנו, ההוגנות והשקיפות מול הלקוחות שלנו ובזכות הערבות ההדדית פנימה בחברה ומול הספקים, הלקוחות והשותפים שלנו, כל זאת תוך שילוב של כל גווני החברה הישראלית בפרטנר, כעובדים וכלוקחות. אני מאמין כי עובדים מרוצים יוצרים גם לקוחות מרוצים. זה העיקרון המוביל אותי ואת פרטנר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דירוג מעלה לאחריות תאגידית 2022. יח"צ,
פרטנר מובילה בדירוג "מעלה ESG" לאחריות תאגידית לשנת 2022/יח"צ

ביטוח

השנה נוסף מדד נוסף המתייחס רק להתנהלות העסקית של החברות ללא המיקוד בגזרת התרומה לקהילה והתנדבות עובדים.

בקטגוריית זו, עם הדירוג הגבוה ביותר במדד מעלה לאחריות חברתית, זכתה גם השנה חברת הביטוח מגדל במקום הראשון בין חברות הביטוח (שנה שניה ברציפות) עם הציון פלטינום פלוס.

מגדל הצטרפה לדירוג מעלה לפני שלוש שנים וכבר בשנתה הראשונה זכתה לציון מצטיין בדרגת פלטינום. בשנתה השנייה טיפסה בדירוג לדרגת פלטינום פלוס שהוא הציון הגבוה במדד ושמרה עליו גם בשנה זו.

הדירוג הגבוה של מגדל נובע, בין היתר, בהיותה הגוף המוסדי הראשון בארץ שהכריז על מדיניות השקעות ESG, מדיניות השקעות שלוקחות בחשבון היבטים סביבתיים, חברתיים ומשטר תאגידי של חברה כחלק בלתי נפרד ממודל ניהול ההשקעות שלה.

ענת עופרי, מנהלת מעורבות חברתית בקבוצת מגדל: "לאורך כל שנות קיומה מגדל תורמת לקהילה במגוון גזרות ופעילויות בשילוב המנהלים, העובדים והסוכנים שלה. לתרום לחברה ולקהילה הוא ערך ארגוני עליון ובלתי נפרד מאיתנו שמוביל את העובדים בחברה לאורך שנים. זהו חלק מהזהות שלנו ואנו גאים על כך".

ענת עופרי, מגדל חברה לביטוח. יח"צ,
ענת עופרי, מנהלת מעורבות חברתית בקבוצת מגדל/יח"צ

כלל ביטוח ופיננסים זכתה שנה שלישית ברציפות, בדירוג "פלטינה פלוס". הזכייה של כלל ביטוח ופיננסים מעידה על פעילות החברה ומחויבותה לקידום נושאים בתחום האחריות התאגידית, בעלי השפעה חברתית וסביבתית, כחלק מההתנהלות העסקית השוטפת

יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "כלל ביטוח ופיננסים פועלת באופן משמעותי בתחום האחריות התאגידית בשנים האחרונות – זוהי השנה השלישית ברציפות בה אנו זוכים בדירוג הגבוה ביותר. זכייה זו מהווה ביטוי למחויבות הרבה של החברה ועובדיה, לחיזוק והטמעת עקרונות האחריות התאגידית, מתוך הבנת החשיבות הרבה שלהם לציבור הרחב, למחזיקי העניין המגוונים, וגם לחוסנן העסקי לאורך זמן של חברות במשק".

יורם נוה מנכל כלל ביטוח ופיננסים. סיון פרג',
יורם נוה מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים/סיון פרג'

דיגיטל

ווסטרן דיגיטל ישראל זכתה זו השנה העשירית ברציפות בדירוג הגבוה (פלטינה פלוס,) ביותר לעסקים בגין אחריות תאגידית, מה שמציב אותה כאחת מחברות ההיי-טק המובילות בארץ בתחום המעורבות החברתית, הקהילתית והסביבתית.

במהלך עשור זה, ווסטרן דיגיטל ישראל השקיעה משאבים כספיים נרחבים בתרומות ישירות, בפעילויות קהילה, בתרומת ציוד ובשעות התנדבות של עובדים, במגוון רחב של פרויקטים. בשנה האחרונה החברה המשיכה לקדם פרויקטים לקהילות יעד מגוונות - ובמיוחד לקידום נערות צעירות, האוכלוסייה החרדית והאוכלוסייה הערבית: בין הפרויקטים הבולטים ניתן לציין את הבוטקאמפ לנשים חרדיות שנועד להכשיר ולשלב אותן בתעשיית ההיי-טק ושיתוף פעולה עם עמותת QueenB בחברה הערבית, שמטרתו להנגיש את תחום הטכנולוגיה לנערות ערביות הלומדות בחטיבות ביניים ובכך ליצור עבורן הזדמנויות עתידיות בתעשיית ההיי-טק.

רונית רונן קרפול, משנה למנכ"ל ומנהלת המשאב האנושי בווסטרן דיגיטל ישראל: "עובדי ווסטרן דיגיטל ישראל לוקחים חלק פעיל בעשייה חברתית, קהילתית וסביבתית בכל רחבי הארץ ובכל חלקי החברה הישראלית, ועושים זאת מתוך תחושת שליחות אמיתית".

רונית רונן קרפול עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. שרון אליאסי,
רונית רונן קרפול עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי/שרון אליאסי

תיירות

בבענף המלונאות, ממשיכה רשת מלונות דן להוביל באחריות תאגידית עם זכייתה בדירוג פלטינה פלוס, הגבוה ביותר ומדורגת בהצטיינות זאת השנה השביעית ברציפות.

מלונות דן נכללת בדירוג מעלה משנת 2015 והיא החברה היחידה בענף המלונאות עם דירוג "פלטינה פלוס".

הדירוג הגבוה בו זכתה מלונות דן ממחיש את החשיבות הרבה שהחברה מקדישה לתחומי סביבה, קיימות, חברה וממשל, אתיקה ושקיפות, גיוון, אחריות חברתית, מעורבות בקהילה, תרומה ושילוב העובדים בערכי העשייה.

שלומי טחן, מנכ"ל מלונות דן: "אנו גאים להיבחר שוב במדד מעלה לאחריות תאגידית ולזכות בדירוג פלטינה פלוס, הגבוה ביותר. מלונות דן היתה הרשת המלונאית הראשונה להשתתף בדירוג והיחידה שזכתה במעמד פלטינה פלוס, ובכך יש לשקף את המחויבות המתמשכת שלנו לערכי האחריות התאגידית. אני רוצה להודות לכל עובדות ועובדי, מנהלות ומנהלי החברה שהזכייה הזאת היא בעצם של כל אחת ואחד מהם".

שלומי טחן. יחצ,
שלומי טחן, מנכ"ל מלונות דן/יחצ

מזון

קבוצת תנובה דורגה לראשונה בדירוג פלטינה פלוס, במדד "מעלה" לאחריות התאגידית. זהו הדירוג הגבוה ביותר, כאשר זו שנה שנייה בה תנובה משתתפת בדירוג. בתוך כך, תנובה היא אחד המעסיקים המגוונים ביותר במשק כאשר מעל 20% מעל עובדיה מגיעים מהחברה הערבי. כמו כן, תנובה מובילה את מיזם 'בתי לגדול טוב' לקידום החוסן הכלכלי והחברתי בפריפריה כאשר בתוך עשור מאז הקמתם עברו בבתים כמיליון ילדים.

אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה, אמר "אנו שמחים וגאים על הדירוג הגבוה ביותר של מעלה המעיד על יכולותיה של קבוצת תנובה לייצר אימפקט בחברה הישראלית בכלל, ובפריפריה בפרט. אני גאה באופן אישי לעמוד בראשה של חברה כזו, ששמה דגש רב על גיוון וקידום אוכלוסיות בפריפריה כדי להעניק להן עתיד טוב יותר. כחברת המזון הלאומית, שכ-75% מכלל עובדיה גרים ועובדים בפריפריה יש לנו אחריות ליצירת חוסן תעסוקתי וחברתי. האחריות של המגזר העסקי כיום אינה רק בהיבט כלכלי ותעסוקתי, אלא גם בהיבט חברתי, והיא מחייבת אותנו לשלב בהחלטותינו העסקיות גם ערכים ואמות מידה שמיטיבים עם הסביבה והחברה כולה".


מומו מהדב מנכ"ל מעלה ואייל מליס מנכ"ל קבוצת תנובה

מומו מהדב מנכ"ל מעלה ואייל מליס מנכ"ל קבוצת תנובה. דוברות תנובה,
מומו מהדב מנכ"ל מעלה ואייל מליס מנכ"ל קבוצת תנובה/דוברות תנובה

תעשייה, כימיה ופרמצבטיקה

ICL, יצרנית גלובלית מובילה של מינרלים מיוחדים, זכתה בציון המקסימלי 'פלטינה +' ובציון AA בדירוג מעלה ומדורגת ראשונה בקטגוריית תעשייה, כימיה ופרמצבטיקה.

הציון המקסימלי ניתן ל- ICL זו השנה הרביעית ברציפות ובשקלול הציון למדד ESG המתפרסם השנה לראשונה, מובילה החברה בקטגוריה לצד חברת טבע; החברה גם התברגה במדד גיוון והכללה.

רביב צולר, נשיא ומנכ"ל ICL: "אנו גאים לזכות, זו השנה הרביעית ברציפות, בדירוג הגבוה ביותר 'פלטינה+' ולהוביל בקטגוריה שלנו לצד כניסה חזקה בשני הדירוגים החדשים, מעלה ESG ומעלה גיוון והכללה. זכיה זו מצטרפת להישגי ESG נוספים שלנו, בהם הזכייה במדליית הזהב היוקרתית מטעם EcoVadis על קידום רכש מקיים, כמו גם המהלך הייחודי והמשמעותי של לקיחת הלוואת הקיימות צמודת ביצועי ESG. אנו מציינים השנה את שנת הקיימות בארגון וזכיה זו היא הוכחה למאמץ מתמשך ומיקוד אסטרטגי של החברה ב-ESG, כאשר ערכים אלה מלווים אותנו בפעילותנו השוטפת ובצמתי קבלת ההחלטות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully