וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה המפתיעה בטבע: העובדים עצרו את קו הייצור

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 11:06

שביתה בהפתעה: ועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא עצר בפתאומיות את קו ייצור טבליות AlfaD3, במחאה על מה שהעובדים מכנים כ"גרירת רגליים" של הנהלת החברה במשא ומתן על תנאיהם

טבע כפר סבא לוגו חדש. סיון פרג',
"טבע" בכפר סבא. העובדים השביתו את קו הייצור בהפתעה/סיון פרג'

עובדי מפעל הייצור של טבע, נקטו הבוקר בצעד חריג כאשר השביתו בהפתעה את הייצור של אחת התרופות. השבתת הקו צפויה להימשך לאורך משמרת הבוקר (כ-8 שעות) ולמנוע ייצור ואריזה של כמיליון טבליות מהתרופה. ההשבתה צפויה להסב לחברה נזק כספי לא מבוטל, בעיקר בשל שיבושי אספקה הצפויים כתוצאה ממנה.

AlfaD3 הוא השם המסחרי של תרופת Alfacalcidol, המשמשת לטיפול בחולים במחלות כליה ועצם הקשורות למחסור בוויטמין D.

עצירת העבודה על ידי ועד העובדים היא עליית שלב במאבק האחרונים על תנאי עבודתם במפעל בכפר סבא, שאחראי לקרוב ל-20% מרווחי טבע העולמית, ונעשה כחלק ממשא ומתן המתנהל כיום מול הנהלת החברה לחידוש ההסכם הקיבוצי שלהם.

זאת לאחר שבסוף יוני האחרון הכריזו יחד עם ההסתדרות על תחילת סכסוך עבודה. העובדים וההסתדרות טענו אז כי הנהלת טבע מרעה את תנאיהם ב"חיסכון בכל מה שקשור לתנאי העובדים", העסקת עובדי קבלן ומיקור חוץ בשיטת "דלתות מסתובבות", וביצוע עיוותי שכר בין עובדים חדשים לוותיקים.

העובדים טענו אז עוד, כי הנהלת המפעל יוצרת עומס בלתי סביר על כ-1100 מעובדי האתר בכפר סבא, פועלת להחלשת נציגיהם הנבחרים, לשינוי סדרי עבודה ללא שקיפות וללא שיתוף העובדים, ושימוש בהליכי משמעת שונים "בחוסר תום לב ובאופן שרירותי לקידום מטרות ההנהלה", לטענתם.

אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי טבע כפר סבא. עצמי,
אלירן קוזליק, יו"ר וועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא/עצמי

אלירן קוזליק, יו"ר וועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא, אמר לוואלה! כסף, כי "החלטנו להשבית את קו הייצור כי ההנהלה, כשניים משלושת הקופים, סתמה אוזניה וחסמה עיניה בכל הקשור לעובדי האתר.

הצעד אולי הפתיע את ההנהלה האטומה לפועלי הייצור שלה, אך לא מפתיע אף אחד מעובדי החברה הפועלים במשמרות קשות כדי שחברה תעמוד תמידית ביעדיה.

יש לזכור כי התחלנו להתנהל מול הנהלת החברה לגיבוש הסכם קיבוצי חדש לעובדי האתר כבר בפברואר האחרון, אך ההנהלה גוררת רגליה במכוון, ומנסה לייצר עובדות בשטח המערפלות את עתיד העובדים ותנאיהם.

זאת בזמן שהיא ממשיכה להזרים לעצמה את השמנת הארגונית בדמות תוספות שכר, בונוסים ואף דיבידנדים שגרפו לכיסם ,כמדי שנה.

ניסינו להימנע מצעד ארגוני כוחני מסוג זה, אך נראה כי נצטרך אף להחריפו, שכן רק כאשר גם השמנת של ההנהלה תתחיל להיפגע, הם ישימו לב גם אלינו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

תגובת טבע: "עד יתמר עשן לבן"

"אנו מצרים על החלטת וועד העובדים וההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים באתר כפר סבא, שפוגעים, בראש ובראשונה, באתר ובעובדיו, ואף עלולים לגרום לחוסרים בתרופות חיוניות הנחוצות למטופלים.

החלטה תמוהה זו נתקבלה דווקא לאחר שורה של דיונים מרתוניים ופוריים בהם הצדדים השיגו התקדמות משמעותית ופתרו את מרבית המחלוקות ביניהם, כולל הסכמות בנוגע לסך תקציב קידום השכר לעובדים.
המחלוקת העיקרית שנותרה בעינה היא אופן החלוקה של סך הקידום המוסכם.

אנו קוראים לוועד ולהסתדרות לבטל את הצעדים המתוכננים, לגלות אחריות לעתיד האתר, עובדיו - וחשוב מכך לבריאות המטופלים הסומכים ידיהם על החברה - וללבן גם את המחלוקת שנותרה בהידברות עד יתמר עשן לבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully