וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הדלק: ליברמן מקדם הוזלה של חצי שקל לליטר

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 9:12

שר האוצר מתכוון ליזום הפחתה נוספת של הבלו על הדלק, שכבר פחת בחצי שקל לליטר, החל מתחילת אוגוסט. ככל הנראה תעמוד ההפחתה על חצי שקל נוסף, מה שיוזיל את המחיר לליטר בנזין 95 בשירות עצמי ל- 7.58 שקל. אם מחיר חבית נפט ימשיך לרדת, תיתכן הוזלה נוספת

דלק תחנת דלק תדלוק. ShutterStock
האם נזכה בקרוב להנחה של חצי שקל לכל ליטר?/ShutterStock

שר האוצר, אביגדור ליברמן מקדם הפחתה נוספת של הבלו על הדלק, במטרה להוזיל את המחירים שעלו בחדות בחצי השנה האחרונה.

גורמים באוצר אישרו לוואלה! כי מדובר במהלך ממשי ומעשי - ואף רמזו לשיעור ההפחתה הצפוי: חצי שקל נוסף, שישלימו הפחתה של שקל מהבלו על כל ליטר דלק.

לדברי אותם גורמים עלות ההפחתה לקופת המדינה תעמוד על כמיליארד וחצי שקלים, אך סכום זה מתאזן מול הדיבידנד ששולם לקופת האוצר מהחברות הממשלתיות (כ-1.4 מיליארד שקל), כמעט מחצית הסכום על ידי התעשייה האווירית.

בחורה בתחנת דלק. ShutterStock
ההערכה היא כי האופוזיציה לא תתנגד למהלך/ShutterStock

האופוזיציה תתמוך?

העדכון האחרון במחירי הדלק הביא אותם לשיא של שנים: מחיר ליטר בנזין 95 בשירות עצמי עומד על 8.08 שקל לליטר ובשירות מלא מטפס המחיר ל-8.29 שקל (מחיר ליטר 98 בשירות מלא: 10.35 שקל לליטר).

כאמור, מחירים אלה אמורים להצטמק בחצי שקל לליטר. יש להזכיר שהפחתת הבלו על הדלק, במצב הפוליטי הנוכחי, תזדקק לתמיכת האופוזיציה, שעד כה הייתה נחושה למנוע מממשלת המעבר וראשיה מה שעלול להצטייר כהישג, אבל הגורמים במשרד האוצר עמם שוחחנו, מניחים כי אפילו היריבות הפוליטית לא תמנע מחברי הקואליציה להצטייר כמי שמונעים מהאזרחים הטבה שנוגעת לכיס של כולם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מחיר חבית נפט בירידה

תקווה נוספת להוזלה במחירי הדלק מגיעה מכיוון מחיר חבית הנפט, שממשיך לרדת בעקביות ורחוק כבר משיאו לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה.

מחיר זה אינו קשור כמובן לממשלה ולהחלטותיה, אך כרגע הוא מבשר טובות. אם המחיר יוסיף לרדת, אפשר בהחלט שהדבר יתבטא כבר בעדכון הקרוב של מחירי הדלק, שיירדו ללא קשר להפחתת הבלו בעוד חצי שקל לליטר. רוב המומחים בתחום סבורים שבקרוב נחזה במחיר ליטר עם קידומת 6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully