וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשי-חודשי? הנוסעים שישלמו עוד מאות שקלים בתחבורה הציבורית

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 18:07

השבתת קו הרכבת בין תל אביב לחיפה האפיל על אחת הבעיות שמטרידות את ציבור הנוסעים עוד לפני הפקקים שיהיו מנת חלקם של משתמשי התחבורה הציבורית לאורך השבוע הקרוב: היעדר היכולת לחדש את כרטיס "חודשי-חופשי", בגלל הרפורמה הצפויה. עבור חלק מהנוסעים מדובר במאות שקלים

אוטובוס במחלף נתניה. 16 ביוני 2022. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
כאילו לא מספיק קשה השבוע למי שנאלצים לנסוע על כביש החוף, הם גם צריכים לשלם יותר כדי לעמוד בפקקים/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

אם חשבתם שהשבתת הרכבת לשבוע הקרוב בין חיפה לתל אביב, והפקקים הבלתי נסבלים בדרך למרכז הארץ, הם הבעיות היחידות של נוסעי הרכבת שגרים בצפון, טעיתם.

בנוסף לקטסטרופה התחבורתית שנפלה עליהם, נאלצו הנוסעים שכרטיס החודשי חופשי שלהם פג ביולי, לשלם החודש מחיר כפול על נסיעה, עד שתיכנס לתוקף רפורמת התחבורה החדשה "דרך שווה" בתחילת אוגוסט.

יוסף הוא אחד מנפגעי "דרך שווה". הוא נוסע בכל יום ברכבת מהמושב בעמק יזרעאל לחברת ההיטק שבה הוא עובד בתל אביב, ורוכש בכל חודש חודשי-חופשי על חשבון החברה. "החופשי חודשי נגמר בתחילת יולי", אמר בראיון לרדיו צפון, 104.5 FM. "חשבתי טוב, נקנה כרטיסיה, של 12 נסיעות ב- 250 שקלים, זה משתלם ויכסה על ההפרש, אבל גם אותן ביטלו.

"נשארו לי שתי אפשרויות: או לשלם 27 שקלים פר נסיעה, או חופשי יומי ב- 39 שקלים. קודם הנסיעה עלתה לי פחות מ- 20 שקלים, היום אני משלם עליה 40 שקלים הלוך ושוב, פשוט כפול. החודש הוצאתי כבר יותר מ- 340 תוספת על המחיר הרגיל. אין לי ברירה אלא ללכת למעסיק שלי ולבקש את ההפרש, כי במשרד התחבורה אף אחד לא חשב עלינו".

רכבת ישראל. --, פלאש 90
שנים קשות לנוסעי התחבורה הציבורית: עבודות תשתית, ביטולים, צפיפות ועכשיו גם בלי אפשרות לכרטיסים מוזלים למי שלא צולח את האפליקציה/פלאש 90, --

למה לא נערכו מראש במשרד התחבורה?

יוסף, כמובן לא לבד. נוסעים רבים ברכבת ובאוטובוסים, מצאו את עצמם נופלים בין הכיסאות, ברווח שבין מחיר הנסיעה הישן לרפורמה החדשה, שנחתמה בסוף מאי ואמורה להוזיל את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית.

"דרך שווה" תצמצם את מספר התעריפים שקיימים היום למספר חד ספרתי, וניתן יהיה לקנות כרטיס לנסיעה בודדת בסך 5.5 שקלים שיאפשר מעבר בלתי מוגבל למרחק של עד 15 ק"מ, מנוי "חופשי יומי" או מנוי "חופשי חודשי" בתעריף אחיד לפי מרחק נסיעה ומיקום גאוגרפי.

כרטיס חופשי-חודשי ארצי חדש, שלא היה קיים עד כה, יעלה 225 שקלים, ויכלול רכבת קלה, מטרונית ורכבלית. כרטיס כולל נסיעה ברכבת, עד 40 ק"מ, יעלה 255 שקלים, עד 75 ק"מ 410 שקל - ומעל 75 ק"מ 610 שקלים. בנגב, בגליל ובכל היישובים שמחוץ למטרופולינים של ירושלים, גוש דן וחיפה יהיה כרטיס חופשי-אזורי במחיר 99 שקלים, עבור כל הנסיעות ברדיוס של 40 קילומטרים. בני 75 ומעלה ייסעו בחינם, ובני נוער ומבוגרים יקבלו הנחה של 50%.

במשרד התחבורה שלא נערך, משום מה, להארכת תוקף ה"חופשי חודשי" עד תחילת אוגוסט, למי שתוקפו הסתיים במהלך יולי, לא מתכוונים להחזיר את ההפרש לנוסעים שנאלצו לשלם במאות שקלים יותר. אבל אומרים שם, שכבר ממחר יוכלו הנוסעים לקנות את כרטיס ה"חופשי חודשי" החדש באפליקציה.

מסתבר שלא כולם מסוגלים להתמודד עם האפליקציה של משרד התחבורה. "יש אנשים שלא יודעים להשתמש באפליקציה", אומר יוסף. "אני צעיר וטכנולוגי, ואני עדיין מסתבך איתה. מה יעשו אנשים מבוגרים, או כאלה שהם פחות טכנולוגיים ממני ולא מסוגלים להתמודד עם האפליקציה המסורבלת הזאת? ימשיכו לשלם עוד שבוע כפול על הכרטיס?".

כנראה שכן. מבדיקה שערכנו עם רכבת ישראל, מתברר שבמכונות האוטומטיות בתחנות הרכבת, תתאפשר קנייה של כרטיס חודשי חודשי רק בתחילת אוגוסט, מה שאומר שחלק גדול מהנוסעים צריכים להכין לא מעט כסף כדי לצלוח את השבוע הקרוב.

"אני חייב להגיד שכל העסק הזה מורכב לי מדי", מודה מעוז ינון מ"בארכבת". "אני לא מצליח להבין מה הם עשו שם. אני לא חושב שיש מישהו שמבין. לא משרד התחבורה, לא הרכבת, ולא הנוסעים. במשרד התחבורה עושים בלגן כדי לבלבל אותנו, שלא נשים לב לכל כשלים המאוד חמורים שיש שם. עוד מעט נגמרת הקדנציה של מרב מיכאלי, וזו נקודות האור היחידה באופק. היא הייתה אחת משרות התחבורה הגרועות שהיו כאן ואני מקווה שהשר הבא לא ישתעמם מהנוסעים ולא ינסה למרוח אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מרב מיכאלי מצביעה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 18 ביולי 2022. ראובן קסטרו
שרת התחבורה מרב מיכאלי. הרפורמה שיזמה טובה, אבל בשוליה יש לא מעט נפגעים - לא רק זמניים/ראובן קסטרו

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "במטרה לעודד את השימוש הקבוע בתחבורה הציבורית, משרד התחבורה מאפשר לרכוש מנוי 'חופשי חודשי' המגלם הנחה של עשרות אחוזים בעלויות הנסיעות. במסגרת רפורמת 'דרך שווה', יוכלו הנוסעות והנוסעים ליהנות ממנוי חופשי חודשי ארצי משתלם במיוחד, המאפשר נסיעה חופשית באוטובוסים, במטרונית, ברכבלית ובכרמלית, ב-225 שקלים בלבד בחודש. כמו כן, ילדים ונוער יוכלו לראשונה לרכוש את המנוי ב-50% הנחה.

לקראת יישום הרפורמה "דרך שווה", וכפי שפורסם מראש, החל מ-1 ביולי לא ניתן לרכוש כרטיס מנוי 'חופשי חודשי גמיש', במטרה לייצר אחידות במנויים החל מ-1 באוגוסט.

הנוסעים יכלו להמשיך ולרכוש נסיעות באמצעות 'ערך צבור' המגלמת 20% הנחה או 'חופשי יומי'. כמו כן, החל ממחר (25 ביולי) ניתן לרכוש מנוי חופשי חודשי בתעריפי הרפורמה באמצעות יישומוני התשלום בתחבורה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully