וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים שוק - איך קונים מניות והאם אפשר להתמקח על המחיר?

תום מועלם ברנר, Pepper Invest, טור אורח

25.7.2022 / 13:29

המסחר בבורסה הפך נגיש יותר ויותר בשנים האחרונות, אבל לפני שמתחילים מומלץ להכיר את הפקודות המרכזיות. הנה כמה מהן

המסחר בבורסה הפך נגיש יותר ויותר בשנים האחרונות עם התפתחות תוכנות ואפליקציות מסחר פשוטות לתפעול וניהול, אפשר לסחור בכל זמן ומכל מקום מהסלולרי או מהמחשב, בין אם מדובר בבורסה בתל אביב או הבורסות בחו"ל.

לפני שמתחילים במסחר מומלץ להכיר את הפקודות המרכזיות, כיצד ומתי ניתן להפיק מהן את המיטב עבורך.

MARKET או במילים אחרות "כאן, עכשיו ובכל מחיר"

הכוונה היא לקנייה או מכירה ללא תנאים או התמקחות. מחיר העסקה נקבע על ידי כוחות השוק, ומכאן גם מגיע שמה של ההוראה. היתרון בהוראה זו שהעסקה מתבצעת באופן וודאי ובמהירות, אך החיסרון הוא כמובן בכך שאין לנו שליטה מלאה על מחיר המנייה שנשלם או נקבל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב 24 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
לפעמים כדאי לקנות כאן ועכשיו/ראובן קסטרו

השורה התחתונה: מתאים למי שמרגישים שצריך לבצע פעולה באופן מיידי, כי יש הזדמנות שאסור לפספס. למשל, מניה הנמכרת במחיר נמוך במיוחד שלדעתכם ממש בקרוב תתחיל לעלות. הוראה כזו מתאימה להשקעות לטווח ארוך, פחות קריטי אם הרכישה תיעשה בהבדלים מינורים של כמה סנטים או אגורות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

LIMIT שווה ערך למכרז

שליחת הוראת LIMIT מאפשרת לסוחר לקיים משא ומתן בבורסה, ומסייעת למקסם את הרווחים.

איך זה עובד? בקנייה - הקונה יכול להגדיר את המחיר המקסימלי שיהיה מוכן לשלם עבור המניה. העסקה תתבצע רק אם יש מוכר שיסכים למחיר שהציע הקונה.

במכירה - המוכרים מפרסמים את המחיר הנמוך ביותר שיסכימו לקבל, ואם יהיה קונה שיסכים להצעה תתבצע הפעולה.

יתרונות וחסרונות: LMT מאפשרת לקנות או למכור רק במחירים שאנחנו חושבים שנכונים לנו, שומרת עלינו מקניית מניות במחיר גבוה מידי או מכירה במחירים נמוכים מדי, אך יש לשים לב מאחר ושימוש לא נכון בהוראה יכול לגרום לנו לפספס עסקאות טובות בגלל תמחור שגוי.

השורה התחתונה: הוראה שמתאימה להשקעות לטווח קצר-בינוני כדי לוודא שהעסקה נעשית במחירים טובים, או למי שרוצה לבצע פעולות "על טייס אוטומטי".

STOP או: "עד כאן!"

בעזרת הוראת ה-STP אנחנו קובעים את סף ההפסד שאנחנו מוכנים לספוג. איך זה עובד? ההוראה מגדירה את המחיר המינימאלי בו אנחנו מוכנים להמשיך להחזיק במניה, כאשר המניה תגיע למחיר זה, תתבצע הוראת המכירה וכך נמנע הפסד עמוק יותר.

תחושת אכזבה בוול סטריט בעקבות הירידות החדות בשל השפעת נגיף הקורונה 16 במרץ 2020. AP
לפעמים כדאי לעצור את ההפסדים/AP

הוראת STOP יכולה לעזור לנו להימנע מהפסדים גדולים ממה שאנחנו יכולים לשאת, אך עם זאת קשה לדעת מה המחיר הנכון ביותר להגדרת ה-STOP. אם נגדיר מחיר קרוב מידי למחיר המניה, אנחנו עלולים למכור אותה בטווח קצר יחסית ובהפסד שנמצא בטווח התנודתיות ההגיוני של מנייה, שמיד לאחר מכן תעלה. מהצד השני, הגדרת הוראת STOP במחיר נמוך מדי עלולה לגרום להפסדים גבוהים מדי.

השורה התחתונה: הוראה שמתאימה לסוחרים שקונים מניות לטווח קצר, או משקיעים שמבצעים עסקאות בסיכון גבוה וכן לכל מי שחושש מתנודתיות במניות והפסדים פוטנציאלים אבל בכל זאת רוצים להשקיע בשוק ההון.

שברי מניות - לסחור בבורסה ב-50 שקל

מחיר מנייה בודדת בבורסות בעולם יכול להגיע גם לאלפי דולרים, אך מי שבכל זאת רוצה לבצע מסחר בסכומים קטנים יותר יכול לעשות זאת בפלטפורמות מסוימות ע"י מסחר בשברי מניות. כלומר לרכוש חלק יחסי במניה ולא מניה שלמה וכך ניתן לבצע הוראות קניה ומכירה עבור שברי היחידות שברשותנו ובהתאם לסכום שנרצה לשלם.

היתרון במסחר בשברי מניות הוא בכך שניתן להשקיע בסכומים קטנים, ללא עמלות קנייה ומכירה, אך חשוב לדעת הוראות בשברי מניות מתבצעות פעם אחת ביום, לקראת סוף יום המסחר ולכן למשקיעים אין שליטה על שער המנייה בשעת ביצוע העסקה ובעצם על מחיר המניה שאותה הם קונים.

השורה התחתונה: מתאים למשקיעים חדשים שרוצים להתנסות בשוק ההון עם סכומים נמוכים יחסית, או למשקיעים שחוסכים לטווח ארוך, להם לא קריטי מתי תתבצע המכירה.

הכותב הוא מנהל מוצר ב-Pepper Invest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully