וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפוך רעיונות למציאות: ביקור במשרדי קיידנס

עודכן לאחרונה: 5.8.2022 / 9:37

בחיי שניסינו להבין מה עושים ב"קיידנס", אבל מקץ שעה ארוכה של שיחה, כל מה שאנחנו יכולים לומר בבטחה הוא "משהו עם שבבים". אולי זאת הסיבה שבעוד שהעובדים שלהם מתפנקים בחוג פילאטיס ובמכונת גלידה, אנחנו נהנים מנסיעה בחינם במעלית

קיידנס 2. ראובן קסטרו
קיידנס. מימין: שושי שמיל, יזהר מלניקובסקי ודיאנה דבאח/ראובן קסטרו

מה עושים: קיידנס הנסחרת בנאסד"ק, מספקת תשתיות פיתוח לתעשיית השבבים ומייצרת כלי תכנה לעיצוב בדיקה ומבחני אימות של שבבים. לחברה מומחיות בתחום תוכנה החישובית, והיא מפתחת ומספקת תכנה, חומרה ו- IP, שהופכים רעיונות למציאות.

משתתפים:

שושי שמיל, בת 39, נשואה פלוס ארבעה, גרה בפתח תקוה. תפקיד: Sr. Application Engineer Manager , שבע שנים בחברה.

דיאנה דבאח, בת 24, מאורסת, גרה בדיר אל אסד. תפקיד: מהנדסת תוכנה, שנתיים בחברה.

יזהר מלינקובסקי, בן 41, נשוי פלוס שלושה, גר בלפיד. תפקיד: Solutions Engineer, שמונה שנים בחברה.

קיידנס 3. ראובן קסטרו
כל חדר נקרא על שם יוצר ישראלי: חדר קדישמן, חדר נעמי שמר, חדר אמיל חביבי וחדר אפרים קישון/ראובן קסטרו

לוקיישן: לחברה שני מרכזים בישראל. אחד בחיפה, והשני בפ"ת, ממוקם לא רחוק מבניין אינטל ופרוס על פני שתי קומות. מהחלונות נשקפים שדות ירוקים וחפירות הרכבת הקלה - וכדי להכניס את הטבע פנימה, ממש ליד הקבלה יש קיר שכולו צמחים ולידו פינת ישיבה עם ספה אפורה ושתי כורסאות.
המטראז' עצום ומחולק לאופן ספייס ולמשרדים מחופים בזכוכית, שכל אחד מהם מוקדש לישראלים מפורסמים.

יש את חדר קדישמן עם ציור של כבשה, חדר נעמי שמר מעוטר בפורטרט שלה, אמיל חביבי וגם אפרים קישון. יש תמרורים של שמירת מרחק שנשארו מהקורונה. גרם מדרגות פנימי מחבר בין שתי הקומות ובכל אחד מהן יש מטבחון ופינות זולה לרביצה. יש גם "פאן רום" עם טלוויזיה, אקס בוקס ומשחקי קופסא לילדים.

הפסקת קפה: בחדר האוכל יש שולחנות ארוכים, פינות דיינר ושולחנות אינטימיים יותר והמטבחון לבן עם שיש ירוק על הקיר. ממש בכניסה מוצבת מכונת גלידה של סטארט אפ שנמצא בבניין, עם קפסולות קפואות בטעמים שמכניסים למכונה. על האי יש מאפים, פירות וסלטים מהבוקר, צזיקי, בורגול וחסה עם נבטים שרותי ולימור הכינו, סלסלת ריבות אישיות, עוגיות סנדוויץ', חלווה וקערת פירות.

על השיש יש טוסטרים לחיצים וטוסטר קופץ, וגם מיקרוגלים ובמדף מעליו מונחים קפה, תה, שוקו, קורנפלקס, אגוזים, תמרים וגרנולה. במקרר אחד גבינה לבנה, קוטג' בטעמים, מעדני מילקי, יולו, יוגורט פרו, טחינה, גבנ"צ לטוסטים, נקניקים במגירה נפרדת וחלב מכל סוג אפשרי, בשני יש בעיקר פירות וירקות וגם שתיה קלה. יש גם מגירה של קרקרים, מגירת לחם ומדף שימורים בארון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קיידנס 4. ראובן קסטרו
אל תגלו, אבל מכונת הגלידה היא בבארטר עם סטרט אפ שנמצא באותו בניין/ראובן קסטרו

CV: כשהייתה ילדה בדיר אל אסד, דיאנה לא נחשפה לטכנולוגיה ואת המחשב גילתה בתיכון. "היה לנו מורה למחשבים שהאמין והשקיע בי וחשב שזה יהיה המקצוע שלי בעתיד ומצאתי את עצמי בתכנות. בבית כל האחים שלי מתעסקים בהנדסת חשמל או מחשבים, אז זה היה טבעי.

"אחרי הבגרויות רציתי להירשם למדעי המחשב, אבל בגלל שהציונים שלי לא הספיקו, התחלתי ללמוד הנדסה ביו רפואית, אבל מהר מאוד הבנתי שאני לא במקום הנכון והצלחתי לעבור לשם. ניסיתי להתחיל לעבוד כמה שיותר מוקדם כדי לצבור ניסיון ולמצות את עצמי והתקבלתי למשרת סטודנט באינטל ובסיום התואר, חברה שעבדה בקיידנס הביאה אותי לכאן.

"זה היה בשיא הקורונה. למרות שאת כל הראיונות עשיתי בזום ולא ראיתי את המשרד, הרגשתי חלק מהצוות בגלל התמיכה הגדולה שקיבלתי. מהרגע הראשון אהבתי את החברה ומאוד רציתי להיפגש עם כולם. אני נמצאת בקבוצה שבונה את האלגוריתם, שמוודא שתהליך האימות של השבב יהיה יעיל יותר".

שושי אהבה תמיד מתימטיקה וגיאומטריה, בנתה דגמים של בתים והיתה בטוחה שתהיה אדריכלית. בחטיבה קיבלה את המחשב הראשון, אבל לא התמסרה אליו, כי הייתה בטוחה שהעתיד שלה יהיה בתכנון בתים. אחרי שירות צבאי כטכנאית אלקטרואופטיקה, וכשהבינה שאין לה מספיק רקע בעיצוב כדי להירשם לאדריכלות, התחילה ללמוד הנדסת חשמל ופחות התחברה לשיעורי התכנות במהלך התואר. תוך כדי לימודים גם היא, כמו דיאנה, התחילה לעבוד באינטל, בתחום פיתוח השבבים בחיפה והמשך עברתי לתל אביב.

"הייתי עשר שנים באינטל, בכמה תפקידים שקשורים בתחום השבבים", מספרת שושי, "ואז הרגשתי שאני חייבת לעשות שינוי. חברה של בעלי, שגם הוא נמצא בתחום, אמר לו שמחפשים בקיידנס עובדים, יצרתי קשר וככה הגעתי לכאן. התקבלתי כמהנדסת יישומים ולפני שלוש שנים קודמתי להיות ראש צוות של חמישה עובדים, בארגון שמפתח שבבים, עושים את ההתאמות בין הכלים של קיידנס ללקוחות. אנחנו מלווים אותם מהתכנון הראשוני יד ביד".

מכירים את הילדים הסקרנים, שאוהבים לחקור כל דבר? יזהר היה ילד כזה. הוא בילה המון בחוץ, אהב ללמוד לבד והיה חזק במקצועות הראליים, ובתיכון הרחיב פיסיקה ומתימטיקה. הוא התגייס לקורס טיס ואחרי שמונה חודשים נפל ומצא את עצמו במודיעין ח"א, בתחום הפיענוח. אחרי השחרור היה שנתיים מרכז שבט בצופים, ואחרי התלבטות התחיל ללמוד תואר כפול בהנדסת חשמל ופיסיקה באוניברסיטת בן גוריון.

באיזשהו שלב הרגיש שהוא עסוק בכיבוי שריפות ושני תארים גדולים עליו ובחר להמשיך רק בהנדסת חשמל והתחיל לעבוד בסטארט אפ לאנרגיה סולארית עד שנסגר. אשתו החליטה להמשיך לתואר שני בב"ש, הם נשארו בדרום והוא מצא עבודה בסטארט אפ שעסק באלקטרואופטיקה בנתניה.

"אחרי שלוש שנים של הלוך ושוב ברכבות, החליטו לסגור את מחלקת פיתוח השבבים ובשימוע לפני פיטורים שאלתי את המנהל לאן כדאי לי ללכת, והוא המליץ על קיידנס. נכנסתי לאתר, הגשתי טופס והתקבלתי כמפתח פרוטוקולים, משם עברתי לצוות המכירות כמנהל פיתוח ולאחרונה חזרתי למחלקת המחקר והפיתוח כמהנדס מוצר".

בשביל הנשמה: ארבעת ילדיה של שושי קטנים ולכן רוב הזמן הפנוי המועט שיש לה מוקדש להם. "חשוב לי להשקיע בילדים וכרגע אני מתעניינת בתוכן שקשור להדרכת הורים, שומעת פודקאסטים, קוראת מאמרים. העבודה מאוד תובענית וההורות תובענית לא פחות, ולכן צריך לתכנן הכל. אנחנו אוהבים לטייל כמשפחה ומלמדים את הילדים לעשות סקי".

בתקופת הבגרויות, דיאנה ראתה את הסדרה "חברים" כל כך הרבה פעמים, עד שהיא יכולה רק לשמוע קטע קטן מפרק, להמשיך לדבב אותו ולראות את הסצנה בראש.

הוריו של יזהר נסעו לשליחות של שנתיים וחצי בסינגפור כשהיה בכיתה ד'. הוא זוכר את התקופה הזאת כחוויה מדהימה, רכש שליטה באנגלית וקיבל רפרנס לכל דבר בחיים. הוא מצליח למצוא זמן לרוץ, לרכב ביער בן שמן ולשחות.

קיידנס 5. ראובן קסטרו
יש קבוצת ריצה עם מאמן וחוג פילאטיס. לא רוצים לסכסך, אבל במשרדים בחיפה מסתפקים בחדר כושר עם מדריכה/ראובן קסטרו

ערך מוסף: בקורונה דאגו לפנק את העובדים ולהפגין אכפתיות ושלחו להם, בין היתר, ערכת משחקים של פעם, ערכה לשתילת עציצים, להכנת מקרונים, והקפצת קוקטיילים. בפ"ת יש קבוצת ריצה עם מאמן, וחוג פילטיס באולם הגדול ובחיפה יש במשרדים חדר כושר עם מדריכה קבועה. לפני הקורונה הייתה מסורת של אירוע סיכום שנה באילת, עם הופעות של אומנים יחד עם בני הזוג.

לאחרונה הודיעה הנהלת קיידנס לעובדים בישראל, שתעביר מענק בסכום של 50 אלף שקלים לכל מי שנמצאים בתהליך פונדקאות או אימוץ, וזה בנוסף להארכת חופשת הלידה (להורה שני) בשבועיים נוספים מעבר למה שקובע החוק; ביטוח בריאות פרטי על חשבון החברה, שירותי ייעוץ חינם בקו סיוע שזמין 24/7 גם לבני המשפחה של העובדים, כולל חמש פגישות ייעוץ פרטי ללא עלות.

שושי מספרת שיש המון קורסים שפתוחים למי שרוצה, ניהול זמן, ניהול עובדים, ועמידה והצגה מול קהל ויש גם קורס מקוון בערבית של "מדרסה", ארגון שמלמד כאלה שאינם דוברי ערבית לרכוש את השפה ולהיות מסוגלים לנהל שיחה שוטפת. יזהר נחשב לאחד ממצטייני הקורס.

דיאנה: "אני חברה בקבוצת ה'פאן טיים' של הסייט בחיפה. אנחנו נפגשים כל שבוע כדי לתכנן אירועים ופעילויות שייצרו אווירה טובה. כל חג אנחנו חוגגים ביחד, הפורים הייתה מסיבה מעולה, אכלנו יחד ארוחת איפטר ובסוף השנה הלכנו למסעדה כדי להיות יחד. כל שבוע יש משפג עם בירות וקוקטיילים ומישהו מעביר הרצאה על נושא שלא קשור לעבודה".

כשיזהר התלבט לגבי הצעדים הבאים שלו, הוא הצטרף לתכנית המנטורים של החברה, בחר עובד בכיר עם רקע דומה לשלו, נפגש אתו פעם בשבוע לסיעור מוחות ואוורור מחשבות, שעזרו לו לגבש את הדרך. בנוסף לכל אלה יש "ימי הטענה" שנתיים בסופי שבוע וחמישה ימי התנדבות בשנה על חשבון העבודה ופעילות גיבוש בצוותים. לפני כל אירוע מתכנס פורום הרווחה של קיידנס כדי לוודא שהפעילות מותאמת לכולם.

קיידנס 6. ראובן קסטרו
תהליכי אימוץ או פונדקאות יזכו כל עובד במענק של 50,000 שקל. חופשת הלידה להורה השני מוארכת אוטומטית בשבועיים/ראובן קסטרו

מה לובשים: קז'ואל בדרך כלל.

מאיפה עובדים: כל צוות קובע יום אחד לפחות שבו כולם נפגשים במשרד שושי גרה קרוב מאוד למשרדים בפתח תקווה, מה שמקל עליה לבוא כל יום, לפעמים אפילו ברגל. גם דיאנה מגיעה למשרד בחיפה לחות ארבע פעמים בשבוע , למרות שהיא יכולה לעבוד מהבית.

קיידנס 7. ראובן קסטרו
"אם החלטתי להישאר בקיידנס, יש לי סיבה טובה"/ראובן קסטרו

שכר: יזהר מספר שבשני התפקידים האחרונים שלו הוא חשוף למה שקורה בשוק, מקבל הצעות עבודה על בסיס קבוע ויכול להגיד שהשכר בחברה הוגן מאוד. "יש תכנית מניות בשני מסלולים, בונוסים על ביצועים ועובדים יכולים לתת אחד לשני בונוס מידי, מה שיוצר פירגון הדדי בינינו וחיבור יוצא דופן". דיאנה אומרת שהיא מרגישה מוערכת גם מבחינת השכר, אבל גם מבחינת הבונוסים שהיא מקבלת בסיום פרויקטים מיוחדים.

מה הלאה: שושי אוהבת את קיידנס ורוצה להמשיך לבנות ולפתח את הצוות שלה ולהתקדם טכנולוגית. דיאנה קמה עם חיוך לעבודה. "אני ג'וניור, סך הכל שנתיים כאן, ואני כבר רואה את עצמי מתקדמת לסניור". יזהר אומר שבכל כמה שנים הוא חייב להזיז לעצמו את הגבינה ואם החליט להישאר בקיידנס, כנראה שיש סיבה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully