וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיחה בפעילות האשראי של ישראכרט: שיא עסקאות של 51.6 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 15:48

ישראכרט מדווחת על התייעלות תפעולית וצמיחה דו-ספרתית בפעילות האשראי הצרכני, עם גידול של כ-13% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם הצמיחה שהביאה לשיא של 51.6 מיליארד שקל במחזור העסקאות, נאלצים בישראכרט להסביר את הירידה המשמעותית (כ-60%) ברווח הנקי

ישראכרט. יחצ,
ישראכרט מדווחת על צמיחה דו ספרתית באשראי הצרכני/יחצ

תכנית התייעלות תפעולית תביא לחסכון של כ-60 מיליון שקל בשנה

נכון לסוף הרבעון השני לשנת 2022, עם סיכום הדוחות הכספיים, ניראה כי לישראכרט תיק אשראי בהיקף כולל של כ-5.5 מיליארד שקל, וזאת לאחר גידול של כ-661 מיליון שקל, המהווים עליה של כ-14% במהלך השנה האחרונה.

עוד מניתוח הדוחות, מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי של ישראכרט ברבעון זה, עלה בכ-13% לשיא של כ-51.6 מיליארד שקל לעומת רבעון שני 2021.

הרווח הנקי של ישראכרט ברבעון זה, בנטרול הוצאה חד פעמית, הסתכם בכ-51 מיליון שקל, וכולל את השפעת הסכם ההבנות עם בנק הפועלים.החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של כ- 28.6 מיליון שקל.

בנוסף, הקבוצה מגבשת יישום התייעלות תפעולית כדי להפחית את ההוצאות והעלויות במגוון נושאים, ובכללן שינויים בתפיסת ההפעלה, התייעלות תהליכית ושילוב דיגיטציה ואוטומציה; פישוט מבנים ארגוניים; ומצבת כוח אדם תוך יעד להגיע לחסכון שנתי בהוצאות בטווח של בין 65 ל- 55 מיליון שקל אשר יבוא לידי ביטוי באופן חלקי במהלך שנת 2023 ובאופן מלא בשנת 2024.

קמפיין אנדואיד כמכשיר סליקה ישראכרט. יח"צ,
עליה של כ-13% במחזור העסקאות הביאה לשיא של 51.6 ציליון שקל/יח"צ

"צמיחה דו ספרתית בתחום האשראי הצרכני"

מנכ"ל ישראכרט, רן עוז: "אנו ממשיכים במיקוד וביישום של התכנית האסטרטגית. בתחום האשראי הצרכני אנחנו מציגים לראשונה צמיחה דו ספרתית בקצב שנתי מאז הקורונה. ובתיק האשראי המסחרי ממשיכים להציג גידול בקצב דו ספרתי, רבעון שלישי ברציפות".

"אנו מייחסים חשיבות רבה להשגת ודאות עסקית ארוכת טווח עם שותפינו העסקיים, ועושים את כל הצעדים הדרושים בכדי לחזק את בסיס הלקוחות של החברה. במקביל, אנחנו ממשיכים להתייעל בהוצאות ולהוביל את החברה לשיפור וצמיחה למען לקוחותיה ובעלי המניות שלה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רן עוז. תמי בר שי,
מנכ"ל ישראכרט, רן עוז/תמי בר שי

עיקרי תוצאות רבעון שני 2022

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-13% לכ-639 מיליון שקל, בהשוואה לכ-565 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מצמיחה דו-ספרתית בהכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי כתוצאה מהגידול בהיקף מחזורי הפעילות, לרבות במחזורי התיירות היוצאת, וכן מגידול בהכנסות ריבית נטו כתוצאה מהצמיחה שנרשמה בתיק האשראי הצרכני והמסחרי.

ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-17% לכ-534 מיליון שקל, בהשוואה לכ-458 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה נבעה בעיקר מגידול של כ-13% במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי המונפקים ע"י הקבוצה, לצד עלייה בהכנסות המיוחסות לתיירות היוצאת והנכנסת, שבאו לידי ביטוי בין היתר בגידול בעמלות מעסקאות מט"ח, וכל זאת למרות ירידת העמלה הצולבת המקומית משיעור של - 0.55% ל-0.525% בתחילת שנת 2022.

ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון השני של שנת 2022 הסתכמו בכ-12 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בגין הפסדי אשראי בסך של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהוצאות אלה נבעה, בין היתר, מכך שברבעון המקביל אשתקד נרשמה ירידה גבוהה יותר בשיעור ההפרשה הקבוצתי, ביחס לירידה ברבעון השני של השנה, בהמשך לשיפור באומדנים כלכליים עם חזרת המשק לפעילות טרום קורונה וכן מעלייה במחיקות נטו על רקע גידול בחייבים בגין פעילות בכרטיסי אשראי, ובאשראי באחריות החברה.

אישה משלמת עם כרטיס אשראי. ShutterStock
הצרכנים משלמים יותר באשראי?/ShutterStock

ירידה של 60% ברווח הנקי לעומת אשתקד

ישראכרט סיימה את הרבעון השני של שנת 2022 עם רווח נקי בנטרול הוצאה חד פעמית בסך של כ-51 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך של כ-113 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הירידה ברווח ברבעון נבעה בעיקר מהגידול בתשלומים לבנקים המיוחס ברובו להבנות העקרוניות החדשות עם בנק הפועלים, מהגידול האמור בהוצאות בגין הפסדי אשראי, וכן מעלייה בהוצאות, בין היתר, בתשלומים לארגונים בינלאומיים, מועדונים ובנקים על רקע הגידול בהיקפי הפעילות של הקבוצה והעלייה בהוצאות השכר.

שתי נשים מחזיקות כרטיס אשראי. ShutterStock
הסכם אסטרטגי עם בנק הפועלים החל מאפריל 2022/ShutterStock

גידול בהיקף התשלומים בעקבות הסכם אסטרטגי עם בנק הפועלים

בחודש יולי 2022, ישראכרט דיווחה על הבנות לקראת הסכם אסטרטגי עם בנק הפועלים להנפקה ותפעול של כרטיסי אשראי עבור לקוחות הבנק למשך תקופה של 8 שנים, החל מאפריל 2022.

בהסכם החדש יתעדכן מודל התגמול בין הצדדים, בהתאם לתנאי השוק החדשים בהם הוא נעשה, כך שחלקו של הבנק בהכנסות מהפעילות המשותפת יגדל באופן משמעותי ביחס להסכם הקודם שעלול היה להסתיים בפברואר 2023 לולא ההבנות החדשות.

כתוצאה מכך, רשמה החברה גידול בהיקף התשלומים של כ-47 מיליון שקל, נטו מתקבולי החברה מתפעול הנפקה, בגין הרבעון השני של השנה. החברה צפויה לרשום גידול רבעוני של כ- 50 מיליון שקל בהיקף התשלומים לבנק, בהתאמה להיקפי הפעילות בתקופות עתידיות.

בישראכרט מעריכים כי יישום ההבנות עם הבנק יביא, בפני עצמו, לעודף הכנסות ישירות על הוצאות תפעוליות ישירות כתוצאה מיישום ההבנות, היינו לתרומה חיובית לרווחיות, וכי הצמחת הפעילות המשותפת עם בנק הפועלים, לצד סדרה של מהלכים עסקיים וניהוליים, ימתנו את השפעות ההסכם.

בין המהלכים ניתן למנות, הארכת הסכמים עם מועדוני הצרכנות הגדולים בישראל, יישום מנועי צמיחה, שימוש בדאטה להצעת מוצרים חוץ בנקאיים, שיתופי פעולה אסטרטגיים ופעולות לשיפור היעילות התפעולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully