וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח רבעוני מצוין ל- NewMed Energy. גם המדינה הרוויחה

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 12:57

NewMed Energy רושמת רווח נקי של כ-121 מיליון דולר ברבעון השני של 2022. נמשכות העליות בהכנסות מלוויתן ובייצוא הגז למצרים. יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "ממשיכים לקדם את התוכנית האסטרטגית שלנו, להפוך לגוף אנרגיה בינלאומי מוכר ורב השפעה, בגז הטבעי ומעבר לו"

דלק קידוחים משנה את שמה 2 המנכ"ל יוסי אבו על רקע המצגת. שלומי יוסף,
מנכ"ל NewMed Energy, עלייה בהכנסות וברווחים/שלומי יוסף

NewMed Energy פרסמה לפני זמן קצר את דוחותיה הכספים לרבעון השני של שנת 2022. הכנסות נטו (בניכוי תמלוגים למדינה) ממכירת גז טבעי ברבעון השני זינקו בכ32% והסתכמו בכ-249 מיליון דולר, לעומת כ-189 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות נטו במחצית הראשונה של שנת 2022, עמדו על כ-460 מיליון דולר, לעומת כ-373 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ- 23%. הגידול בהכנסות נובע בין היתר מהעלייה בכמות הגז הטבעי המיוצא.

מעיקרי הדוח:

• הרווח לפני מס לרבעון השני, מסתכם בכ-160 מיליון דולר, לעומת סך של כ-85 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, המשקף עלייה של 87% ומהווה 64% מההכנסות

• ההכנסות נטו ברבעון השני זינקו ב32% והסתכמו בכ-249 מיליון דולר לעומת כ-189 מיליון דולר אשתקד

• הייצוא למצרים ממשיך במגמת העלייה, כ- 1.4 BCM ברבעון השני לעומת 0.8 BCM אשתקד

• במחצית הראשונה של שנת 2022, השקיעה NewMed Energy כ-50 מיליון דולר בפרויקט לוויתן וכ-20 מיליון דולר בתשתיות נוספות לצורך הייצוא למצרים

• השותפות הודיעה על חלוקת רווחים נוספת בהיקף של 50 מיליון דולר

• במהלך החציון הראשון של השנה שילמה השותפות תמלוגים ומיסים למדינה בגובה 752 מיליון שקל

אסדת לוויתן. אלבטרוס, צילום מסך
עלייה בהכנסות מלוויתן. עלייה ביצוא הגז הטבעי למצרים/צילום מסך, אלבטרוס

ההכנסות למדינה: 752 מיליון שקל

השותפות הודיעה על החלטת הדירקטוריון לאשר חלוקת רווחים בהיקף של 50 מיליון דולר, בהתאם לקריטריונים המקובלים וזאת בנוסף לחלוקה של 50 מיליון דולר שבוצעה במאי 2022 ותשלומי איזון למחזיקי ההשתתפות בסך 86 מיליון דולר בחודש ינואר 2022.

כחלק מיישום התוכנית האסטרטגית עליה הודיעה NewMed Energy בכנס המשקיעים בתחילת השנה, השותפות בוחנת כניסה לפעולות חיפוש והפקה של גז טבעי במרוקו ובמדינות נוספות במזרח התיכון וכן אפשרות כניסה לתחום האנרגיות המתחדשות ולתחום המימן הכחול. במסגרת זו, דיווחה השבוע השותפות על חתימת מזכר הבנות עם חברת "אנלייט אנרגיה מתחדשת בע"מ" לשיתוף פעולה בלעדי לביצוע השקעות בפרויקטים בתחום האנרגיות המתחדשות בשוק האזורי. על פי מזכר ההבנות, NewMed Energy ואנלייט אנרגיה מתחדשת יקימו מיזם משותף לייזום, פיתוח והקמת פרויקטים של אנרגיות מתחדשות במספר מדינות בהן: מצרים, ירדן, מרוקו, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן וערב הסעודית.

עד כה, מתחילת השנה, שילמה השותפות תמלוגים מיסים והיטל רווחי נפט וגז לקופת המדינה בגובה של 752 מיליון ש"ח, הכוללים בין היתר רווח הון בגין מכירת חלקה במאגר תמר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy. ענבל מרמרי,
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "להעמיק את הייצוא למדינות רבות בעולם ולחדור לשוק הגז הנוזלי"/ענבל מרמרי

"מקדמים את פרויקט הרחבת לוויתן"

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "אחרי חצי שנה ניתן כבר לקבוע ש-2022 מחייכת ל- NewMed Energy ולמשקיעים שנותנים בנו אמון. אנו ממשיכים לקדם את התוכנית האסטרטגית שלנו, להפוך את NewMed Energy לגוף אנרגיה בינלאומי מוכר ורב השפעה, בגז הטבעי ומעבר לו.

במסגרת זו אנו מקדמים את פרויקט הרחבת לוויתן שיאפשר לנו להכפיל את הכמויות המופקות מהמאגר, להעמיק את הייצוא למדינות רבות בעולם ולחדור לשוק הגז הנוזלי. במקביל, אנו מעמיקים את הפעילות בתחום האנרגיות המתחדשות והאנרגיה האלטרנטיבית."

גבי לסט, יו"ר דירקטוריון NewMed Energy: "דירקטוריון NewMed Energy גאה בכברת הדרך האדירה שעברה השותפות בשנה האחרונה. אסטרטגיית הייצוא האזורי שנראתה בעבר כחזון רחוק ויומרני, קורמת עור וגידים, מידי יום ביומו, והופכת אותנו לגוף בעל מוכרות ומוניטין בינלאומיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully