וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותג זהה, מחיר שונה: כך לא תצאו פראיירים בסופרמרקט

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 8:20

הם מיוצרים באותו מפעל, מכילים את אותה הכמות, אבל משווקים כמותגים פרטיים ללא הלוגו של החברה המוכרת. אם אתם לא בקטע של להרשים את הקופאית בסופרמרקט עד כמה אתם לארג'ים, הנה כמה מוצרים שיעניקו את אותה התמורה בדיוק, אבל יעלו פחות, לפעמים הרבה פחות

סופרמרקט, וואלה לא פראיירים. דורון שיינר, ShutterStock
סופרמרקט, וואלה לא פראיירים/ShutterStock, דורון שיינר

לפני עשר שנים, ישראלים היו מתביישים להכניס לעגלת הסופר מותגים פרטיים ומי שכבר שהעז, דחף אותם עמוק בתחתית ערמת המוצרים, שלא יראו שהוא קונה את המותג הזול או הלא ממותג כלל. הסטיגמה לגבי המותגים הפרטיים החשיבה אותם לנחותים, לא איכותיים, כאלה שמיוצרים במפעלים קיקיוניים, ושידרו סטטוס של עוני.

גלי השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
ג'לי זהה, מחיר שונה/דניאל מאלאחובסקי

מחאת 2011 הביאה לשינוי צרכני ויוקר המחיה נתפס כרעה שצריך להילחם בה. גם צרכנים שהכסף אינו הבעיה שלהם החליטו לשדר צרכנות נבונה - ועם הזמן, המותג הפרטי השתכלל, הפך לאיכותי יותר, והצרכן הישראלי זיהה את ההזדמנות לקנות את אותו מוצר אבל בזול, דבר שמשפיע גם על הורדת מחירי המותגים המוכרים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נייר טואלט השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
נייר טואלט. אם אתם לא חשים צורך להפגין עושר בחדר השירותים, אפשר בהחלט להסתפק במותג הפרטי/דניאל מאלאחובסקי

שני פרמטרים נוספים שינו את היחס אל המותג הפרטי. הראשון, הוא פירוש המרכיבים התזונתיים על האריזות, שמאפשר השוואה נוחה בין המוצרים היקרים והזולים, והשני, הורים צעירים בני דור ה- Y וה- Z, באים לקניות עם תפיסה צרכנית רגישה לאיכות הסביבה ומחיר הוגן, שבאה לידי ביטוי בין מדפי רשתות השיווק כמו בחנויות הבגדים מיד שניה.

נוזל רצפות השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
הרצפה תבריק באותה מידה, רק החשבון יהיה קל מעט יותר/דניאל מאלאחובסקי

על פי נתוני נילסן, מכירות מותגים פרטיים ברשתות מזון בארה"ב רשמו רווח כולל של 158 מיליארד דולר ב-2020, עלייה של 11.6% בהשוואה לשנה הקודמת Great Value אחד מהמותג הפרטיים של ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט, רשם רווח של יותר מ-27 מיליארד דולר בשנה החולפת, בעוד 18 מותגים פרטיים נוספים של הרשת רשמו רווח של יותר ממיליארד דולר.

שעועית ברוטב עגבניות השוואה. דניאל מאלאחובסקי,
שימורי שעועית ברוטב עגבניות, אותן קטניות, אותו הרוטב, רק הלוגו והמחיר שונים/דניאל מאלאחובסקי

באירופה המגמה בולטת אפילו יותר. על פי נתוני נילסן לשנת 2020, מותגים פרטיים שולטים ב-30% מנתח השוק לפחות בכל אחת מלבד שתי מדינות (טורקיה עם 29.6% ואיטליה עם 22.6%). כמעט במחצית ממדינות היבשת הישנה קיים מותג פרטי עם שווי שוק של 40% לפחות, כולל בשני השווקים המובילים באירופה - בריטניה וגרמניה. שלושת הקטגוריות המובילות שנשלטות על ידי מותגים פרטיים הן: מזון טרי וקפוא, מוצרי חלב ובריאות ויופי.

סילאן השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
סילאן. הדבר הכי מתוק יהיה לשלם עליו פחות/דניאל מאלאחובסקי

מוצרים זהים, מחיר שונה

"המכון לחקר הקמעונאות" ערך השוואת מחירים בין מותג היצרן המוכר, לבין המותגים הפרטיים שאותו היצרן בעצמו מייצר עבור רשתות השיווק, עם אותם מרכיבים בדיוק, אבל תחת שם ואריזה שונים. פערי המחיר משמעותיים ולעיתים דווקא המותג הפרטי הוא היקר יותר.

שעועית לבנה השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
שעועית לבנה. אמנם עיקר השימוש בה הוא בחורף, אבל גם אז יהיו הפרשי מחירים/דניאל מאלאחובסקי

מיץ ענבים "תירוש" שמייצרים "יקבי כרמל", עולה ברשתות השיווק 19.60 שקלים. יקבי כרמל מייצרת את "תירוש 100% ענבים" של שופרסל, שעולה 14.50 שקלים ואת "תירוש ענבים אדום" של רמי לוי שעולה 12.60 שקלים. פער המחירים בין המוצר היקר לזול עומד על 44.90%.

תירוש השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
תירוש. העובדה שגם הילדים רוצים להרים "לחיים" לקראת ראש השנה, לא אומרת שצריך לשלם יותר/דניאל מאלאחובסקי

"דבש טהור" שמייצרת "מכוורת עמק חפר" עבור קליית גת, עולה 19.90 שקלים. החברה מייצרת "דבש טבעי מפרחי שדה" עבור המותג הפרטי של שופרסל שנמכר במחיר של 15.50 שקלים ועבור רמי לוי שנמכר ב- 12.90 שקלים. פער המחירים בין המוצר היקר לזול עומד על 42%.

דבש השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
עוד מעט ראש השנה, לא תרצו לחסוך על הדבש?/דניאל מאלאחובסקי

מחיר גרעיני תירס קפואים 800 גרם של פרי גליל עומד על 9.90 שקלים, "גרעיני תירס" של רמי לוי 8.60 שקלים ו"גרעיני תירס מוקפאים" של שופרסל 12.90 שקלים, שניהם מיוצרים ב"פרי גליל". הפער בין המחיר היקר לזול עומד על 40%.

תירס קפוא השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
תירס קפוא. למה לא להקפיא גם את המחיר?/דניאל מאלאחובסקי

"זיתים ירוקים ללא גלעין" שמייצרת קבוצת יבנה עבור עצמה, עולים בין 9.40 ל- 9.60 ברשתות השיווק. אותן קופסאות שימורי זיתים שהחברה מייצרת עבור שופרסל עולה 8.80 שקלים ועבור רמי לוי, 7.50 שקלים. פער המחיר בין המוצר היקר לזול עומד על 22.5%.

זיתים מגולענים השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
זיתים מגולענים (אם כי זה של רמי לוי הוא טבעות ולא שלם). למה לשלם יותר על אותו המוצר?/דניאל מאלאחובסקי

פלפל שחור טרי, שמייצרים תבליני מיימון עבור המותג של עצמם, עולים ברשתות השיווק בין 15.50 ל - 15.60 שקלים. אותו פלפל שחור בדיוק שמייצרת החברה עבור המותג הפרטי של שופרסל עולה 12.90 שקלים ועבור זה של רמי לוי 11.60 שקלים. פער המחירים בין המוצר היקר לזול עומר על 29.5%.

פלפל שחור סופי. דניאל מאלאחובסקי,
שלא תגידו שאין פלפל בידיעה/דניאל מאלאחובסקי

מנה מייצרת את רוב שקדי המרק בארץ. מותג היצרן שלה עולה 8.80 שקלים, מותג "מאסטר שף" שהיא מייצרת עולה בין 9.90 ל- 9.80 שקלים, המותג הפרטי של שופרסל 7.90 שקלים וזה של רמי לוי 5.90 שקלים. הפער בין המוצר היקר לזול עומד על 22.5%.

שקדי מרק השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
שקדי מרק. אותו מרקם ואותו הטעם, רק המחיר לא זהה/דניאל מאלאחובסקי

אז בפעם הבאה שאתם נכנסים לסופר, כדאי לבדוק היכן מיוצרים המותג המוכר והמותג הפרטי שאתם רואים על המדף. בלא מעט מהמקרים תגלו ששניהם הגיעו מאותו הבית בדיוק, וחוץ מאריזה ופער לא קטן במחיר, אין ביניהם הבדל.

ממרח אגוזי לוז השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
רק כדי שלא נסיים בלי טעם מתוק בפה: גם על הכריכים של הילדים לבית הספר אפשר לחסוך/דניאל מאלאחובסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully