וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשה אמן: כך משפיעה אמנות על מקומות עבודה וארגונים

לילך שמול ושלומית אורן, טור אורח

21.8.2022 / 14:06

עשרות מחקרים בעולם הוכיחו כי אמנות אשר נבחרת נכון במקומות עבודה יכולה לשפר את תחושת הרווחה בארגון, ההישגים והתקשורת בין העובדים בארגון ומול הלקוחות המבקרים במשרד

יצירתיות, חדשנות ושיח פתוח הם מרכיבים נחשקים בתרבות הארגונית של ימינו. ארגונים רבים מחפשים את היכולת של העובד לפרוץ את גבולותיו ולהגיע למחשבה יצירתית פורצת גבולות. הצבת יצירות אמנות מרתקות יכול לעזור לבסס את הערכים הללו ולקדמם באמצעות כלים חזותיים המעוררים חשיבה ויצירתיות כגון אמנות במשרד.

עשרות מחקרים בעולם הוכיחו כי אמנות אשר נבחרת נכון במקומות עבודה יכולה לשפר את תחושת הרווחה בארגון, ההישגים והתקשורת בין העובדים בארגון ולמול הלקוחות המבקרים במשרד. זוהי כבר עובדה ידועה כי הצגת אמנות במשרד יכול לשפר את יכולת הביצוע של העובדים, את מצב רוחם ואת שביעות רצונם וכי יש ביכולתה גם לייצר חיבור בין עובדים שונים, מבקרים ולקוחות במשרד.

השפעת אמנות במשרדים. שיר זלצמן,
שיפור יכולת ביצוע לעובדים. מיצגי אמנות במקום העבודה/שיר זלצמן

למה כדאי לארגון ולבעלי חברות ומשרדים להציב אמנות במשרדם:

  • אמנות יכולה לסייע למיצוב המיתוג ותרבות החברה במקום העבודה ויכולה לסייע להעביר מסרים של המותג בצורה לא מילולית. לדוגמה, ארגון אשר מציג יצירות אמנות יוצאות דופן עשוי להיראות ככזה אשר מנהל עסקים בדרכים פחות מסורתיות או משווק מוצרים פחות קונבנציונליים תפיסה זו, בהחלט יכולה לקדם גם סגירת עסקאות כאשר מחפשים ארגון אשר ערכיו מתבטאים ומקודמים על ידי אמנות.
  • אמנות אתנית יכולה לסמן על שיטות ניהול רב-תרבותיות וטראנס אנלטנטיות. חברה גלובלית אשר דוגלת בהזדמנויות שוות וקידום אוכלוסיות שונות יכולה לבטא ערכים אלו באמצעות אמנות.
  • אמנות המתארת מקומות ידועים ובעלי יוקרה, יכולה להצביע על היסטוריה של עבודה עם שותפים ולקוחות רבי עוצמה ולייצר השלכה של יוקרה ורצינות למקום העבודה.
  • לאמנות יש גם תפקיד בהפגת מתח העובדים שיפור מצב בריאותם וביצועיהם. בדומה להשפעתה השיקומית המוכחת בבתי חולים, הוכח כי אמנות במקום העבודה מועילה לרווחת העובדים ולביצועים.

סביבת המשרד יכולה בקלות להפוך למקום של מתחים וידוע כי עובדים שונים הופכים למותשים קוגניטיבית לאחר תקופות ממושכות של עבודה מאומצת. על פי מחקרים, צפייה ביצירות אמנות, בייחוד סצנות טבע מציאותיות, מסייעת לעובדים לשחרר אנרגיה מנטלית ולהפחית מתחים . ושתי ההשפעות הללו משפרות את ביצועי המוח. צפייה ביצירות אמנות העוסקות בטבע גם נקשרה גם לרמות נמוכות יותר של כעס במקומות עבודה. אם כך נוכל להיות בטוחים כי

אמנות יכולה לתמוך בתחושת האחדות, בין אם בין העובדים ובין אם בין ארגון ללקוחותיו. בימנו משרדים רבים מעוצבים כתאים , או סביבות עבודה משותפות לארגונים שונים. ולעיתים כל סביבת עבודה עלולה להרגיש כמו, יקום נפרד ומנותק אמנות במקום העבודה יכולה לשמש מוצא להדגשת התרבות והקהילה המקומית, וליצור גשר בין מקום העבודה לסביבתו. ולייצר אינטראקציה מוצלחת בין העובדים השונים במחלקות השונות או בחברות שונות באותו מתחם העבודה. חלק ממטרות מתחמי העבודה המשותפים הינה ליצור אינטראקציה ושיתופי פעולה . אמנות הינה כלי נהדר להשגת מטרה זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מימין: לילך שמול ושלומית אורן. שיר זלצמן,
מימין: לילך שמול ושלומית אורן/שיר זלצמן

כמו כן, אוספים ארגוניים מוצלחים מציגים לעתים קרובות אמנים מקומיים ומפגינים פירגון לקהילה בה הם שוהים ומטיבים את הקשר מול העירייה או הקהילה המקומית. עבור ארגונים אשר מעוניינים להעניק לעובדים תחושה ביתית בסביבת העבודה שלהם, אפשר להעניק אפשרות לעובדים לבחור ולמקם את האמנות שלהם. פעולה זו יכולה לספק להם תחושת שייכות ותחושה של בית.

על פי אותם המחקרים, עובדים נוטים יותר לשתף פעולה ופתוחים לשקול נקודות מבט שונות כאשר הם נחשפים ליצירו אשר מוצאות חן בעיניהם , או אפילו יצירות הנקשרות למקומות אליהם הם מרגישים קשר - למשל, עובד בניו יורק אשר מתבונן ביצירה המייצגת את הסנטרל פארק או עובד בלונדון אשר מתבונן בציור של הכפר האנגלי. המשימה של בחירת האמנות "הנכונה" היא אינה דבר של מה בכך. היא מצריכה שיקולים שונים ופתיחות דעת. ולכך נקדיש מאמר נפרד העוסק בטיפים לבחירת אמנות.

לילך שמול ושלומית אורן הן מקימות Snir&So-Art, מיזם המקדם אמנות במגזר העסקי ומעניק הרצאות שונות וכלים עסקיים ליוצרים

  • עוד באותו נושא:
  • אמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully