וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הגיוס לצה"ל: בני הנוער מתגייסים למען הקהילה

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 16:42

בזמן שמרבית הצעירים מעבירים את חופשת הקיץ בשינה עד שעות מאוחרות, שוטטות בקניון וביקור בחוף הים, מאות בני נוער ברחבי הארץ מקדישים את זמנם לפעילות למען הקהילה, בחופשתם האחרונה לפני הגיוס הם לוקחים חלק בפרויקט של חברת ICL המחבר ביניהם לבין מגוון עמותות

פלייבאז צער בעלי חיים. ShutterStock
מתנדבים למען הקהילה במודל העסקה ייחודי ל"העסקת ילדי עובדים"/ShutterStock

תורמים מזמנם לקהילה, תוך מחויבות ומסירות עמוקה

מוסדות שיקום שונים, גני ילדים ובתי ספר לחינוך מיוחד, עמותת לתת ומד"א הן רק חלק מרשימה ארוכה של עמותות וארגונים שונים ששותפים למודל הייחודי של 'העסקת ילדי עובדים' שיזמה חברת ICL.

המטרה העיקרית היא לחשוף את בני הנוער לפעילות ההתנדבותית הקיימת בקרב העובדים הנמצאים בקשר שוטף עם עמותות וארגונים באזורי הפעילות שלהם. בדרך הזו, הילדים תורמים מזמנם (180 שעות בחודש) לטובת הקהילה, תוך מחויבות ומסירות עמוקה מאחר והם מתוגמלים על ידי החברה, אם להיות מדוייקים, הם משתכרים 30 שקל לשעה.

בין מאות בני הנוער המתנדבים בעמותות השונות, רומי מסיקה, בת 18 מבאר שבע, פעילה ומשלימה את שעות ההתנדבות שלה בעמותת "צער בעלי חיים".

"כמי שגידלה כלב ואוהבת חיות היה לי ברור שאבחר לבצע את ההתנדבות בצער בעלי חיים. הזכות לטפל בבעלי חיים שננטשו ולסייע להחזיר להם את הביטחון על ידי טיפול אוהב ומסור בהם, ממלאת אותי גאווה", היא מספרת.

הטיפול שהעניקה רומי יחד עם שאר המתנדבים בעמותה סייע לבעלי החיים הנטושים שהתקשו לבטוח בבני אדם, לעבור תהליך בסופו היו מוכנים להיקלט במשפחות שביקשו לאמצן. "אני מאוד שמחה שיצא לי לקחת חלק בפרויקט העסקה הזה", משתפת רומי, "עבור בני גילי מדובר בתקופה שמנוצלת לרוב לבילויים ולעבודות מזדמנות מה שלרוב לא משאיר הזדמנות אמיתית להתנדב".

"העובדה שקיבלתי אפשרות לא לוותר על עבודה אבל גם להיות חלק מעמותה שמחזירה לקהילה שווה המון. אני בטוחה שאם יהיו יותר פרויקטים כאלו יותר בני נוער ייחשפו לפעילות קהילתית ויגלו את הכוח שלהם לסייע לאחרים", היא מסכמת.

צער בעלי חיים. יח"צ,
צער בעלי חיים/יח"צ

"המחויבות שמגלים בני הנוער ראויה לשבח וממלאת באור"

"באר שובע" הינה עמותה נוספת בה לקחו בני הנוער בפרויקט חלק. עבור ארז נגאוקר, מנכ"ל "באר שובע", העמותה המקדמת ביטחון תזונתי מדי יום עבור אלפי אנשים המוכרים לגורמי הרווחה בבאר שבע, זו עזרה אמיתית והכרחית. "אנחנו רואים חשיבות רבה בשיתוף מתנדבים בכל שכבות הגילאים בפעילות שמחזירה לקהילה ובכלל בעמותה.

במהלך החודש האחרון הגיעו בני הנוער, ילדי עובדי חברת ICL, למסעדה הקהילתית של העמותה ושם דאגו לתפעול מלא של המסעדה, מעריכת השולחנות ועד הניקיון בסוף הארוחה. המפגש של הנערים עם הסועדים מאוד מרגש וחושף בפניהם מצוקות שהם לאו דווקא הכירו לפני.

המחויבות שמגלים בני הנוער במסגרת ההתנדבות ראויה לשבח וממלאת באור, כיצד דור העתיד שלנו ימשיך להתבונן במצוקות של החלשים בחברה וישאף ליזום פרויקטים שיסייעו לכולנו להיות חברה חזקה יותר. אני מברך את ICL על היוזמה החשובה ומאמין שנמשיך בשותפות גם בשנים הבאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המסעדה הקהילתית של עמותת באר שובע. באר שובע,
המסעדה הקהילתית של עמותת באר שובע/באר שובע

רווח חברתי לכל הצדדים

רונית חליוא, רכזת חווית הפרט ב-ICL מציינת כי מדובר ביוזמה שמספקת רווח לכל הצדדים: "אחת התכניות המוכרות בקרב חברות גדולות היא העסקת ילדי עובדים בתקופת הקיץ. חשבנו על מודל של תוכנית רווחה לטובת העובדים וילדיהם שאיננה דורשת "להמציא" משימות לבני הנוער ומסייעת למלא צורך אמיתי בשטח".

"באמצעות חברת בר-נאש, האחראית להשמת בני הנוער באופן מקצועי, העמותות שזקוקות לסיוע בדמות כוח אדם זוכות להנות מצוות מתנדבים מסור, אכפתי ואחראי" בתוך כך מאמינה החברה כי חשיפתם של בני הנוער למגוון הפעילויות הקהילתיות השונות משרישה בהם את ערכי הסולידריות החברתית ופותחת בפניהם את הדלת להמשיך בפעילות אותה התחילו גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully