וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיב טעם מסכמת את הרבעון עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 13:58

רשת טיב טעם מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2022, מהם עולה כי הכנסות הרשת עלו ב-4.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הרווח הנקי גדל ב-8.7% לסכום של כ-20 מיליון שקל, ומועדון הלקוחות גדל בכ-15% ל- 463 אלף חברים

טיב טעם סניף הוד השרון. יח"צ,
רשת טיב טעם. מסתבר שאפילו בישראל כשרות אינה תנאי הכרחי להצלחה/יח"צ

רשת טיב טעם מסכמת רבעון שני מוצלח לשנת 2022. שוק המזון בישראל נחשב לכזה שנשלט בידי מנגנוני הכשרות, אבל נדמה שטיב טעם מצליחה למרות היעדר כשרות - ואולי אף בגללה.

המיצוב כרשת מזון פרימיום, ביחד עם הפעלת הסניפים בשבת, גורמת להעדפה לא רק מצד צרכנים בשוק הלא-כשר בהגדרתו, אלא גם מצד חובבי מזון בעלי הרגלי חיים אורבניים, שמוצאים ברשת מענה שמתאים יותר ללייף-סטייל שלהם.

ביטוי לכך ניתן לראות בגידול החד - של 15% במספרי חברי המועדון ברשת, שהגיע כבר לקרוב לחצי מיליון חברים.

הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון השני הסתכמו בכ-356.2 מיליון שקל, עליה של כ- 4.2% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מעיתוי חג הפסח שחל השנה באפריל 2022 (אשתקד במרץ-2021), חרף העלייה בתנועת הנוסעים לחו"ל במהלך חג הפסח ולאחריו.

הפדיון והפדיון למ"ר בחנויות זהות ברבעון השני של השנה עלה בכ- 2.5% ובכ-2.9% בהתאמה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ב-6 החודשים הראשונים של השנה הפדיון והפדיון למ"ר בחנויות זהות ירדו ב-5.6% וב- 5.3% בהתאמה. במגזר התעשייה, סך ההכנסות ברבעון השני של השנה הסתכם בכ- 83.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 80.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 3.2%.

ב-6 החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות מגזר התעשייה בכ-167.6 מיליון שקל, גידול של כ- 4% מההכנסות בתקופה מקבילה אשתקד. הגידול נובע מהתמקדות החברה בקטגוריות הרווחיות והצומחות של דגים ופירות ים קפואים, יין ואלכוהול ובשר טרמי לצד הגידול הניכר בפעילות ערוץ המסעדות שחזרו לפעילות מלאה בעקבות דעיכת מגפת הקורונה.

טיב טעם הוד השרון. יח"צ,
סניף של רשת טיב טעם/יח"צ

רווח רבעוני של כ-20 מיליון שקל

הרווח הגולמי של מגזר קמעונאות המזון ברבעון השני של השנה הסתכם בכ- 114.8 מיליון שקל (32.2% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-110.6 מיליון שקל (32.4% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 3.7%.

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון השני של השנה הסתכם בכ- 134.7 מיליון שקל (כ- 32.8% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-130.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול בסך של כ-4.6 מיליון שקל ובשיעור של כ- 3.6%.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של השנה עלה בכ- 11.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ- 31.7 מיליון שקל בהשוואה לכ- 28.4 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית עלתה לכ- 7.7% מהיקף ההכנסות לעומת כ- 7.2% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון השני כלל הכנסה חד פעמית נטו בהיקף של כ-1.9 מיליון שקל כאשר בנטרול הכנסה זאת שיעור הרווחיות התפעולית היה כ-7.2%.

ה- EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ- 53.9 מיליון שקל בהשוואה לכ- 50.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 7.5%. הגידול נובע מעלייה ברווח התפעולי כמפורט לעיל.

הרווח לתקופה ברבעון השני עלה בכ- 8.7% והסתכם בכ- 19.9 מיליון שקל בהשוואה לרווח ברבעון המקביל אשתקד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חגי שלום מנכל ובעלים של טיב טעם. אסף לב,
חגי שלום, מנכ"ל ובעלים של טיב טעם/אסף לב

"גאים להציג המשך צמיחה ושיפור הרווחיות"

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה ברשת טיב טעם התייחס לדוחות ומסר: "אנו גאים לסכם רבעון מוצלח עם המשך צמיחה ושיפור הרווחיות. תוצאות הרבעון הושפעו מעיתוי חג הפסח וזאת על אף עליה בתנועת הנוסעים לחו"ל במהלך החג ולאחריו".

"בנוסף, קיימת עליה בפדיון ובפדיון למ"ר בחנויות זהות וזאת תוך שיפור ברווחיות התפעולית חרף התייקרות התשומות בענף. אנו נערכנו לתקופה זאת ע"י ניהול הדוק ויומיומי של ההוצאות", אמר שלום והוסיף, "המשכנו בחיזוק מנועי הצמיחה באון ליין ובגידול עקבי במועדון הלקוחות וזאת תוך שמירה על התוכנית האסטרטגית הכוללת שינוי בתפיסת המחיר".

"במקביל פעילות התעשייה ממשיכה להוות מנוע צמיחה חזק לשנים הבאות ומהווה יתרון יחסי מובהק לחברה. טיב טעם תמשיך לבסס את מעמדה וצמיחתה, תוך פיתוח מנועי הצמיחה בתחומי הליבה, קמעונאות ותעשייה", סיכם שלום.

בנוסף לנתונים הכפיים, החברה מדווחת על גדילה משמעותית (15%) של מועדון הלקוחות גדל עד למספר כולל של 463 אלף חברים ועל כוונתה לחלק דיבידנד רבעוני בסך של כ- 5.9 מיליון שקל אשר ישולם במהלך חודש ספטמבר.

קבוצת טיב טעם, בשליטת חגי שלום (46.6%), פועלת בתחום קמעונאות המזון והינה הגדולה בתחום הלא כשר. טיב טעם נוסדה בשנת 1990 ומונה כ- 1,700 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully