וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי ששלח לך את זה ישב בכלא", כך חוסלה הרפורמה בחקלאות

עודכן לאחרונה: 2.9.2022 / 7:43

האם סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות, המשרד שיזם את הרפורמה מסייע להתאחדות החקלאים לחבל במו"מ? חילופי מסרונים בינו לבין יו"ר התאחדות החקלאים, אבו וילן, מתוך חדרי הדיונים, מעלים חשדות קשים. עוה"ד, בשם כהן: "נאמנותו למשרד החקלאות אינה מוטלת בספק"

צביקה כהן, סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות. ערוץ הכנסת, צילום מסך
צביקה כהן. קראו את הווטסאפ ושפטו בעצמכם האם מדובר ב"נתונים", כפי שטוענים החקלאים או בניסיון לתקוע מקל בגלגלי המשא ומתן/צילום מסך, ערוץ הכנסת

הניסיונות להעביר את הרפורמה בחקלאות, שאמורה להפחית את מחירי הירקות והפירות ולהוריד את יוקר המחיה, נמשכים כבר כמעט שנה. לאורך הדיונים, כמו שקורה במשאים ומתנים אחרים, נדמה היה שהחקלאים הולכים צעד קדימה ושלושה אחורה, מסכמים סיכומים וחוזרים בהם ברגע האחרון, שהכל נראה כבר על סף חתימה.

אחרי שני סיבובי סרק בניסיון להגיע להסכמות, הוחלט לערב את מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומזכיר הממשלה, באמצעות אמיר ברקן, סמנכ"ל כלכלה באוצר שהוביל את הדיונים.

ב- 15 ביוני 2022 נערכה עוד פגישה בין הצדדים. נכחו בה נציגי החקלאים, ביניהם אבו וילן, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח, מנכ"ל תנועת המושבים, דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי ויועמ"שית נשיאות המגזר העסקי. מולם ישבו נציגי המדינה: מנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס, אמיר ברקן, נציגי אגף התקציבים בראשות סגן ממונה על התקציבים, מספר חברי כנסת ואנשי משרד החקלאות.

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל אירגון חקלאי ישראל. התאחדות חקלאי ישראל, אתר רשמי
אבו וילן: "אני מציע לך לא להתעסק בזה, כי מי ששלח לך את זה ישב בכלא"/אתר רשמי, התאחדות חקלאי ישראל

מסרונים מחשידים

במהלך הישיבה, הנוכחים שמו לב שהחקלאים עסוקים בטלפונים הסלולאריים שלהם באופן אינטנסיבי, בעיקר אמורים הדברים לגבי אבו וילן, שהיה שקוע בו כמעט לחלוטין, כשמדי פעם זרק לאוויר משפטים שהפכו לנקודות מחלוקת, למרות שהיו עליהן סיכומים מוקדמים עם ברקן. אנשי משרד האוצר והחקלאות היו המומים ממה שנראה כמו שפע של מידע פנימי שהחקלאים הציגו ועלה החשד שמישהו ממשרד החקלאות מדליף להם אינפורמציה על מנת לחבל ברפורמה.

מיד אחריה הגיעו לידי בכירים במשרד החקלאות תמונות שהשאירו אותם פעורי פה. אחד הנוכחים בחדר צילם את מסך הטלפון של אבו וילן, ומהטקסטים התברר מדוע הוא היה מרותק למסך.

לידי וואלה! הגיעו צילומי מסך הטלפון הסלולרי של אבו וילן, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומי שאמור לחתום על הרפורמה מטעם החקלאים, כשהוא מתכתב במהלך הישיבה עם צביקה כהן, שמייעץ לו מה לעשות ומתעדכן במה שקורה.

צביקה כהן הוא לא מכר ותיק של אבו וילן או יועץ בשכר, אלא מ"מ מקום המנכ"ל וסמנכ"ל בכיר להשקעות ומימון במשרד החקלאות משנת 2012, שבמסגרת תפקידו אחראי על יישום מדיניות המשרד בתחום ההשקעות והמימון, מייעץ להנהלת המשרד בנושאים חקלאיים בתחום תכנית ההשקעות ומופקד על הקצאת תקציבי ההשקעות.

מתברר כי לשלל תפקידיו נוסף לכאורה עוד תפקיד של "יועץ סתרים" לחקלאים. להזכירנו: יועץ לכאורה נגד מהלך שמקדם המשרד שבו הוא מכהן, הגורם שמשלם את משכורתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עו״ד נעמה קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות. ענבל מרמרי, אתר רשמי
עו"ד נעמה קאופמן פס, מנכ"לית משרד החקלאות. לדעת וילן, היא האחראית/אתר רשמי, ענבל מרמרי

"מישהו שרף אותי?"

בתמונה אחת, שצולמה סמוך לשיחה על שינוי "תקנות הגנת הצומח", אותם ביקשו החקלאים לדחות בשנה, הופיע בשעה 11:31 על המסך של אבו וילן ווטסאפ מצביקה כהן: "מפחיד קצת" (בנוגע להתנגדות המשרד לדחיית התיקון בתקנות בשנה ל.ר), וכהן מוסיף מייד: "עדיף היה להעביר עוד שנה. זה ויתור גדול אז אסור לוותר יותר".

אחרי הפסקה של רבע שעה, ב- 11:54, כהן שואל "מה קורה? דבש?", ככל הנראה לברר האם כבר התחילו לדון בנושא הדבש. אבו וילן עונה לו, "עוד לא סגרנו אבל רמזו שיסכימו ל- 30 מיליון וחקיקה שתסדיר את הזכויות...", בהודעה שטרם נשלחה ונמצאת במהלך כתיבה.

סביב השעה 12, כהן מתעניין: "מה עם המכסים" וכעבור ארבע דקות אבו וילן מעדכן: "כרגע עוסקים בשטויות".

בשעה 12:26 פונה אליו כהן בדאגה: "מתקשרים אלי. רוצים שאצא מסיור ואבוא לשיחה אישית אצל השר בירושלים. יש לך מושג אם מישהו שרף אותי? אתה יודע משהו?" אבו וילן עונה: "אין לי מושג"

השיח הער ממשיך. ב- 12:28 כהן שואל : "מה קורה עכשיו?", "ממשיכים" עונה וילן. כהן: "על מה"? וילן : "עכשיו על האגרות" (של העובדים הזרים לחקלאות ל.ר.).

שרי האוצר והחקלאות, אביגדור ליברמן ועודד פורר. ראובן קסטרו
שר החלקאות עודד פורר לוחש על אזנו של שר האוצר ויו"ר מפלגתו, אביגדור ליברמן, בעת ההכרזה על ביטול מכסי מגן בתחום החקלאות. האם הרפורמה שהוביל מטורדפת מבפנים?/ראובן קסטרו

"שיטתיות של הפרת אמונים בתפקיד כלפי מדינת ישראל"

כשהנוכחים קמו ממקומותיהם והסתובבו בחדר כדי לחלץ עצמות, וילן הניח את הטלפון על השולחן ודפדף למעלה בהודעות. ניתן היה לראות, לכאורה, כי מדובר בהתכתבות ארוכה ומפורטת לאורך כל הבוקר, ביחד עם התייחסויות נוספות למו"מ בנוגע להגנת הצומח, שבה כהן מייעץ ומנחה את החקלאים בניגוד לעמדות השר והמנכ"לית.

לוואלה נודע שמשרד החקלאות הגיש תלונה לנציב שרות המדינה, על הפרת אמונים, התנהלות בניגוד להנחיות, שיתוף פעולה עם הגוף עליו הוא אמור לפקח, פגיעה במו"מ, מתן מידע ונתונים שלא ברשות, פעולות כנגד הנחיות מנכ"ל והעברת מסרים כנגד המדינה.

מכתב התלונה מעלה שורה של טענות, ביניהן: "התנהלות שלא ברשות שלא בסמכות ובניגוד לכל הנחיה שקיבל. תוך העברת מידע שלא כדין ותדרוך בפועל כנגד נושאים אף שאינם בידיעתו וטיפולו ומתוך רצון להזיק ולהישאר בתמונה כגורם בעל כוח והשפעה ואולי מניעים נוספים חמורים. ברור כי לא רק שיש כאן שיטתיות של הפרת אמונים בתפקיד כלפי מדינת ישראל והתפקיד, אלא גם חוסר יכולת לסמוך בנושא כספי ציבורי אדירים שמחולקים לחקלאים".

עוד נטען כי "נדרשת הן פעולת השעיה או העברה מתפקיד נוכחי במיידי וכן פעולת עומק של סיום העסקתו של העובד בשירות המדינה בגין אי התאמה לתפקיד מהנימוקים דלעיל".

בנציבות המדינה אישרו את הגשת התלונה ומסרו בתגובה: "הפניה הועברה לבחינה באגף חקירות המשמעת של נציבות שירות המדינה. לא ניתן למסור פרטים מעבר לכך".

עוד נודע לוואלה שיונתן בשיא ויוסי ישי, שני מנכ"לים שכיהנו בעבר במשרד החקלאות, פנו לפרופ' דניאל הרשקוביץ', נציב שירות המדינה, בדחיפות. הם מנו את מעלותיו של כהן וקבלו בפניו על הניסיון של משרד החקלאות לעשות מחטף פוליטי ערב בחירות, כדי להדיח אותו מתפקידו. משיחה עם בשיא וישי עולה, ששניהם אינם מודעים למעשיו של כהן, אלא התבקשו להקדים ולפנות לנציב כדי להפליג בשבחו

אבשלום אבו וילן, עודד פורר, נעמה קאופמן פס. מירי צחי-מעריב, ניב אהרונסון, ענבל מרמרי, עיבוד תמונה
המנכ"לית, נציג החקלאים והשר הממונה. אזרחי ישראל בסך הכל רוצים לקנות פירות וירקות במחיר סביר/עיבוד תמונה, מירי צחי-מעריב, ניב אהרונסון, ענבל מרמרי

"מי ששלח לך את זה ישב בכלא"

אבשלום וילן מסר בתגובה: "מי שצילם אותי בטלפון זו עבירה פלילית. ואם תכתבי את זה נתבע אותו בדין".

אתה מכחיש שכהן נותן לך הנחיות במו"מ?

"עצם העובדה שמישהו מעוזריה של מנכ"לית משרד החקלאות העז לצלם טלפון פרטי, זו עבירה פלילית. אני דיברתי עם השר פורר כשהתחיל המו"מ. אני מעל 20 שנים מנהל משאים ומתנים, עשר שנים כיו"ר הלובי החקלאי בכנסת ובמהלך 13 השנים האחרונות כמזכ"ל ארגון חקלאי ישראל. מעולם לא התנהל מו"מ בלי שנכחה בו הפקידות המקצועית של משרד החקלאות. זו פעם ראשונה והבנתי שזה בהוראת המנכ"לית. בשיחה בארבע עיניים עם השר קיבלתי אישור מפורש לדבר עם כל מי שאני רוצה בדרגים המקצועיים של המשרד".

ולקבל תדרוכים נגד עמדת המשרד מתוך המשרד?

"השר אישר לי לדבר עם כל הפקידים במשרד החקלאות ולקבל נתונים מקצועיים לצורך ניהול המו"מ".

אבל מה שקיבלת אינו נתונים מקצועיים, אלא הנחיות מה לעשות תוך כדי דיון. זה נראה לך תקין?

"מה משרד החקלאות עובד נגדנו? שולח מישהו לצלם צילום מסך? אני אתבע אותו".

נראה לך תקין שסמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות מתדרך אותך נגד המשרד שמשלם לו את המשכורת?

"אנחנו מנהלים את מו"מ מול האוצר והדרג היחידי שיש לו את כל הנתונים זה הדרג המקצועי. משרד החקלאות צריכים לתת את כל הנתונים האובייקטיבים כדי שהמו"מ יוכל להתקיים".

כשהוא אומר "מישהו שרף אותי", אלה נתונים?

"אני מציע לך לא להתעסק בזה, כי מי ששלח לך את זה ישב בכלא".

אבשלום וילן לא הסתפק באיומים, אלא גם שלח אתמול מכתב תלונה חריף לשר החקלאות עודד פורר, בו הוא דורש ממנו לפעול נגד מנכ"לית משרדו, שאחראית לטענתו לצילומים.

צביקה כהן, סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות. ערוץ הכנסת, צילום מסך
עו"ד סיגל פעיל בשם צביקה כהן: "מקצועיותו ונאמנותו למשרד החקלאות ותחום החקלאות במדינה, לא יכולים להיות מוטלים בספק על ידי איש"/צילום מסך, ערוץ הכנסת

תגובות: "מר כהן הינו קורבן ציני לניסיונות פוליטיים להדיחו מתפקידו"

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בבחינה של נציבות שירות המדינה, ואין ביכולתנו להרחיב מעבר לכך".

עו"ד סיגל פעיל, שמייצגת את צביקה כהן, מסרה בתגובה: "בראשית הדברים יצוין כי תמוה ביותר הכיצד הגיע לידיכם תלונה של הוגשה כנגד מר כהן ומסמכיה הנוגעים אליה, שעה שעד למועד זה מר כהן לא קיבל העתק ממנה וממסמכיה.

מר כהן, הינו עובד משרד החקלאות מזה 29 שנים, בעל תארים במשפטים ובכלכלה, שימש כמנכ"ל המשרד במשך חצי שנה, ומאז שנת 2011 מכהן בתפקידו כסמנכ"ל בכיר להשקעות ומימון במשרד החקלאות.

מר כהן הינו עובד מסור ורב זכויות אשר מקצועיותו ונאמנותו למשרד החקלאות ותחום החקלאות במדינה, לא יכול להיות מוטל בספק על ידי איש. לא בכדי ההערכה המקצועית כלפי מר כהן על ידי כל הגורמים העוסקים בתחום החקלאות, הינה מקיר לקיר ובידי מר כהן משובים שנערכו על ידי הממונים עליו אשר מעידים זאת.

במשך עשרות שנות כהונתו, מעולם לא הוגשה כנגד מר כהן תלונה ולא נוהל בעניינו הליך משמעתי כלשהו ויושרתו המקצועית מעולם לא הועמדה בספק.

מר כהן הינו דמות מקצועית מוערכת אשר לאור ניסיונו המקצועית תרם רבות להסכמים שנחתמו במהלך השנים בין משרד החקלאות לבין נציגי החקלאים וזוכה לאמונם של כל הנוגעים בדבר, באופן אשר גם יש בו בכדי לקדם את היוזמות והאינטרסים של משרד החקלאות.

יובהר - לא זו בלבד שמר כהן מעולם לא פעל בניגוד לאינטרסים של משרד החקלאות, אלא כלל פעולותיו הינן לטובת משרד החקלאות ולקידום המו"מ שבין משרד החקלאות לנציגי החקלאים, ובאישור מלא של הגורמים המוסמכים. ולראייה, בסופו של דבר, בשלושה חודשים האחרונים נחתמו שלושה הסכמים בנושאי הטלה, מרעה וחלב מול החקלאים ואף הושגו הסכמות סופיות בנוגע לתחום הצומח אשר טרם נחתם לאור תקופת הבחירות.

כך שכל ניסיון להציג את מר כהן כמי שפוגע בהגעה להסכמות, משולל יסוד.

אלא שלצערנו, מר כהן הינו קורבן ציני לניסיונות פוליטיים להדיחו מתפקידו, כאשר טרם הגשת התלונה זכה מר כהן לאיומים מפורשים ואסורים, העולים לכדי עבירה פלילית לכאורה, לפיהם, ככל שלא יפרוש מתפקידו למרות הישגיו הרבים, תוגש כנגדו תלונה אשר תביא לסיום תפקידו!

לאור סירובו של מר כהן להיכנע לאיום האסור, ככל הנראה אכן הוגשה תלונה, אלא שעד למועד זה עותק מהתלונה לא הועבר למר כהן, לא נערך הליך מקדים חוקי לפני הגשתה של התלונה על מנת לקבל את התייחסות מר כהן ולא הומצאו לו מסמכים כלשהו שעל בסיסם כביכול הוגשה התלונה.
יצוין, כי בדומה למר כהן, מסתבר, כי סמנכ"לים נוספים במשרד החקלאות חווים בתקופה האחרונה התעמרות ומידור מתהליכים מהותיים וגורמי המקצוע מודרים משולחן המו"מ מול החקלאים, באופן אשר יש בו פגיעה של ממש בתהליך מנהל תקין.


מכתב התראה שנשלח בשם מר כהן בעניינים הנ"ל עוד ביום 8.8.2022 למנכ"לית המשרד, לא נענה עד למועד זה, למרות חומרתו ודחיפותו, באופן המדבר בעד עצמו".

מטעם אבשלום וילן, הגם שהגיב לדברים בזמן אמת, הגיעה גם התגובה הבאה:

"אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "מעבר לפליליות שבמעקב הלא חוקי, בואו נביט על המהות: התנהלות מנכ"לית משרד החקלאות בסוגיה מראה שהיא מתייחסת לחקלאים ולנציגיהם כאילו היו סוג של חיזבאללה, אויבי העם, במקום להבין שהחקלאים הישראלים הם הם אלו שמאכילים בגאווה את פיותיהם של אזרחי המדינה במאמץ אדיר ובהתמודדות יומיומית, וככאלה אנחנו זכאים למידע מקצועי מהמשרד שאמור לדאוג לחקלאות הישראלית. אבל בפועל, מנכל"ית המשרד והשר הממונה עליה פועלים בשיטות לא דמוקרטיות כדי לייבש את החקלאות הישראלית, בזמן שבכל העולם נאבקים לשמר את החקלאות המקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully