וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו וילן הגיש תלונה במשטרה נגד מנכ"לית משרד החקלאות

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 16:42

בעקבות תחקיר וואלה, הגיש היום אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, תלונה במשטרה נגד מנכ"לית משרד החקלאות, עו"ד נעמה קאופמן-פס, בחשד להאזנת סתר ופגיעה חמורה בפרטיות

אבשלום אבו וילן. מירי צחי, מעריב
אבשלום וילן, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל. תלונה מוצדקת או ניסיון לספין?/מעריב, מירי צחי

בשבוע שעבר הבטיח אבשלום "אבו" וילן שמי שמסר לוואלה פרטים מהשיחות שקיים עם סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות, עוד "ישב בכלא" כלשונו. והבוקר פעל ליישום האיום, עת הגיש תלונה במשטרה נגד מנכ"לית משרד החקלאות, עו"ד נעמה קאופמן פס.

התלונה הוגשה כאמור לאחר הפרסום בוואלה על הודעות ווטסאפ שקיבל וילן מצביקה כהן, סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות, במהלך דיוני הרפורמה בחקלאות, מהן עולה לכאורה כי כהן תדרך את וילן איך "לתקוע" את הרפורמה ולחבל בקידומה, בניגוד להנחיות המשרד והשר העומד בראשו, עודד פורר.

באחת מהן כתב כהן: "מתקשרים אלי. רוצים שאצא מסיור ואבוא לשיחה אישית אצל השר בירושלים. יש לך מושג אם מישהו שרף אותי? אתה יודע משהו?" אבו וילן ענה לו, "אין לי מושג".

עו״ד נעמה קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות. ענבל מרמרי, אתר רשמי
עו"ד נעמה קאופמן פס, מנכ"לית משרד החקלאות. זכתה לגיבוי מהשר הממונה, מה תגיד המשטרה?/אתר רשמי, ענבל מרמרי

בעקבות הייעוץ כביכול שסיפק כהן לחקלאים, הגיש נגדו משרד החקלאות תלונה לנציבות שרות המדינה, על הפרת אמונים, התנהלות בניגוד להנחיות, שיתוף פעולה עם הגוף עליו הוא אמור לפקח, פגיעה במו"מ, מתן מידע ונתונים שלא ברשות, פעולות כנגד הנחיות מנכ"ל והעברת מסרים כנגד המדינה. בנציבות המדינה אישרו את הגשת התלונה ומסרו בתגובה: "הפניה הועברה לבחינה באגף חקירות המשמעת של נציבות שירות המדינה. לא ניתן למסור פרטים מעבר לכך".

וילן מאשים את מנכ"לית המשרד, קאופמן פס, שהיא, או עובדים מטעמה, הדליפו את ההתכתבות, והתלונה במשטרה באה לאחר ששלח מכתב דחוף לשר החקלאות וליועצת המשפטים לממשלה, ובו דרישה לפטר אותה על רקע האזנת סתר ופגיעה חמורה בפרטיות.

"מנכ"לית משרד ממשלתי שמשתמשת בהאזנת סתר פלילית - לא יכולה להישאר דקה בתפקידה", אומר וילן. "זהו שפל מדרגה בתפקודה. אני מקווה שהמשטרה והיועמ"שית לממשלה יבצעו את הצעד ההכרחי כדי לאותת לפקידי ציבור שעל עבירה על החוק - משלמים".

במשרד החקלאות הגיבו: "היות שהעניין בבדיקה, לא ניתן להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully