וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: רשת פתאל תתפנה ממלון 'לאונרדו' באשקלון תוך 60 יום

6.9.2022 / 12:23

אחרי מאבק משפטי ממושך ושנתיים לפני תום החוזה, בית המשפט קבע כי רשת המלונות הגדולה לא תנהל יותר את מלון 'לאונרדו' באשקלון, ותעביר את הניהול לידיו של איש העסקים בני ברון, הבעלים של המלון בן 131 החדרים על חוף ימה של העיר

לאונרדו אשקלון. יחצ,
מלון פתאל אשקלון/יחצ

בחלוף שבע שנים של מאבק משפטי, שכלל הגשת תביעות הדדיות והליכים משפטיים נוספים, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את תביעתה של פתאל, וקיבל את תביעתו של איש העסקים בנימין ברון וחברה בבעלותו, לפיה הוא היה זכאי לבטל את הסכם הניהול מול רשת מלונות פתאל בשל שורה של הפרות יסודיות מצדה של פתאל, הן של הסכם הניהול שנחתם בין הצדדים והן של חובות האמון המוגברות שחלו עליה ולכן הרשת תתפנה מהמלון.

ב-2014 החלה פתאל לנהל את מלון לאונרדו באשקלון לאחר שחתמה על הסכם ניהול מול בנימין ברון איש עסקים מאשקלון הבעלים של המלון עצמו. על פי ההסכם, פתאל תנהל את המלון בן 131 החדרים, ואת אולם האירועים הצמוד למלון עבור ברון למשך עשר שנים. כמו כן, סוכם כי פתאל תקבל דמי ניהול מהמחזור ואחוזים מהרווחים. לאחר שנה, הגיש ברון תביעה נגד פתאל בשל שורה של ליקויים לדבריו בניהול המלון, היעדר שקיפות וחוסר תום לב, וטען כי פתאל מעמיסה הוצאות רשתיות על המלון באשקלון - ומפנה למלונות אחרים בבעלותה. מנגד, טענו בפתאל כי ברון מתערב בניהול המלון, שלא לצורך.

פתאל טענה בפני בית המשפט כי ברון אינו מבין את מהות ההסכם עליו הוא חתם וכי הוא מתערב בניהול המלון באופון שמגיע תדיר למלון, נותן הוראות לעובדים ופונה באופן עצמאי לספקים ובכך מקשה על ניהול המלון. התערבותו זו, לדבריהם, הינה הפרה של תנאי ההסכם שלפיו הניהול מסור בלעדית לפתאל בהתאם לשיקול דעתה.

בנימין ברון. יחצ,
בנימין ברון/יחצ

בית המשפט דחה את טענות פתאל, לפיהן לא חלו עליה חובות אמון, וכי ניהול המלון נמסר לשיקול דעתה הבלעדי, תוך שהוא קובע, כי "ככל ששיקול הדעת שניתן למנהל רחב יותר, באה איתו אחריות גדולה יותר. מן הצד המשפטי ניתן לומר שככל שהחוזה מעניק שיקול דעת רחב יותר לאחד הצדדים, כך מצופה ממנו לנהוג בתום לב בביצוע כל פרטי החוזה".

מפסק הדין עולה כי פתאל הקשתה על ברון לקבל את מלוא המידע החשבונאי והתנהלה בחוסר שקיפות, ומסרה מסמכים רק לאחר שבית המשפט הורה לה לעשות כן: "אין חולק כי פתאל עשתה כל שלאל ידה להקשות על ברון לקבל את הנתונים והמידע לאורך הדרך....כאשר פתאל לא הסכימה להעביר נתונים ומסמכים אלא לאחר שניתנו צווי משפט שהורו לה לעשות כן".

בית המשפט קבע כי "התנהלותה של פתאל, לאורך כל הדרך, נעשתה תוך הפרה של חובת האמון שלה כלפי ברון והיא אף בניגוד להסכם מפורש שבין הצדדים ועל כן מהווה הפרת ההסכם".

לסיכום קבעה השופטת כי "העובדה שגם התנהגות ברון הייתה התנהגות מפרה בנושאים מסוימים אינה מאיינת את המסקנה כי הסכם זה נכון יהיה לבטל וחבל שלא בטל מן העולם עם תחילתם של ההליכים. מענה להתנהלות ברון במסגרת ההליך שבפניי יבוא לידי ביטוי באי פסיקת הוצאות בהליך זה לטובתו. אני מקבלת את תביעתו של ברון לפיה הוא זכאי היה לבטל את הסכם הניהול שחתם למול פתאל. בהתאם תביעת פתאל לאכיפת ההסכם, נדחית".

השופטת הורתה בתוך 60 ימים תתבצע העברה מסודרת ומתואמת, בין הרשת לבין איש העסקים ברון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"המלון ימשיך את פעילותו תחת מותג אחר"

עו"ד אלעד דנוך, מסר בשמו של איש העסקים בנימין ברון: "מאבק משפטי ארוך ואינטנסיבי מגיע היום לסיומו. אנו שמחים על פסיקת בית המשפט, שמעביר כאן מסר ברור - הסכמים חייבים לקיים, בהגינות וביושרה, בטח אם אתה חברה ציבורית שנסחרת בבורסה. מקווים ומייחלים שרשת פתאל תערוך בדק בית רוחבי לאור המסקנות העולות מפסק הדין. מלון לאונרדו ימשיך את פעילותו תחת מותג אחר עם סטנדרטים גבוהים ואיכות בלתי מתפשרת".

את בנימין ברון ייצגו במשותף בהליך עורכי הדין יהושע (שוקי) חורש ואורית יולס-דבי ממשרד ש.הורוביץ ושות', ועורכי הדין גלעד ברגמן ותומר שני, ממשרד ברגמן-שני.

  • עוד באותו נושא:
  • לאונרדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully