וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל אדם שיוצר הינו אדם שלם, בית היוצר הוא בית שיוצרים בו אהבה"

11.9.2022 / 17:09

חגי תשרי כבר בפתח וב"בית היוצר - עדי אופקים", מרכז המופעל על על ידי עמותת "עדי" ומעסיק כולו עובדים עם מוגבלויות, עמלים ביתר שאת על הכנת מארזי חג איכותיים. כל ההכנסות מהמכירה הן לטובת רווחת העובדים ושילוב מלא של אנשים עם מוגבלויות בחברה

תוצרים של בית היוצר. בית היוצר - עדי אופקים,
אורח חיים יצרני שדרכו אפשר להשתלב בחברה. תוצרים של בית היוצר/בית היוצר - עדי אופקים

העסקה של עובדים עם מוגבלות במגזר הכללי היא לא דבר פשוט, היא מצריכה סבלנות, ליווי והכשרה, אבל לראות אנשים הנזקקים לסיוע מתעוררים כל בוקר לעבודה, משיגים עצמאות כלכלית ומקיימים אורח חיים שוויוני בדיוק כמו כולם הוא יקר מפז.

בדיוק עבור כך הוקם לפני קצת פחות משלוש שנים בעיר אופקים מקום מיוחד בשם "בית היוצר - עדי אופקים". מדובר על מרכז תעסוקתי - שיקומי לאנשים עם קשת רחבה של מוגבלויות ומטרתו להקנות למשתקמים המועסקים בו אורח חיים יצרני אשר דרכו הם יצליחו להשתלב בחברה ובמשק העבודה הכללי. במרכז מועסקים כ-85 משתקמים מאזור הדרום אשר מופנים על ידי הרשויות המקומיות, משרד הבריאות והרווחה. העובדים עוסקים בגוון סדנאות, כגון חקלאות, תעשייה, אמנות וכן בבית קפה קהילתי הפועל במקום.

ב"בית היוצר - עד אופקים" עמלים כל השנה לייצר מוצרים מגוונים ואיכותיים לטובת הציבור, מכלי מטבח קרמיים חגיגיים ועד מוצרי נוי ואקססוריז. אך לקראת החגים, המועסקים עובדים ביתר שאת לדאוג להכנה ולהספקת מארזי חג מגוונים ועשירים עבור כלל אזרחי ישראל. רכישה של מארזים מהמקום תאפשר לא רק להעניק מתנה עם ערך מוסף לקרובים, אלא גם לזכות בהרגשה הטובה שבתרומה לקהילה. שכן כל ההכנסות מהמכירה יושקעו בחזרה בהצמחת פעילות המקום והמועסקים בו.

מארז לחג. בית היוצר - עדי אופקים,
מארז לחג של בית היוצר/בית היוצר - עדי אופקים

המקום הוקם על ידי עיריית אופקים ומופעל כאמור באמצעות עמותת "עדי" הנותנת מענה טיפולי, שיקומי וחינוכי לאנשים עם מוגבלויות במגוון שירותים שונים, כמו כן מפעילה את הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן" ואת מרכז "עדי" בירושלים. העמותה מקדמת כיום מודל מיוחד של שילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה והם מאמינים שזה חשוב לכל עסק וארגון ברמה המקומית והארצית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לשים את האדם במרכז

החזון המוביל את "בית היוצר - עדי אופקים" הוא לשים את האדם במרכז ולתת דגש על מספר מרכיבים מובילים. מימוש עצמי על ידי תעסוקה מגוונת ומותאמת: בחינת יכולותיו של האדם עם המוגבלות על בסיס בחינה אינדיבידואלית והתאמת המסגרת וסביבת תעסוקה לסביבה מותאמת ומגוונת, המאפשרת לכל אדם תעסוקה בתחום המתאים למיצוי יכולותיו. עצמאות: עידוד העובדים לעצמאות מרבית מתוך סביבת העבודה אל תוך הקהילה ומסגרות המגורים. התקדמות: בחינה מתמדת של התקדמות במסגרת התעסוקה ומחוץ למסגרת. שכר מכבד: עבודה מתמדת לעידוד למיצוי יכולות של העובדים לצאת לשוק החופשי ולהשתכר בכבוד, וכן יצירת מקומות עבודה ראויים לאנשים עם מוגבלויות היוצאים מהמפעלים המוגנים לשוק החופשי. הכשרה מקצועית: מתן מענה הכשרתי מותאם לעובדים המאפשר התקדמות ומוביליות.

"שנה טובה מתחילה אצלנו בבית היוצר, כאשר גם השנה העובדים המיוחדים והמסורים שלנו אורזים מארזי שי לקראת ראש השנה. המארזים מכילים בין היתר מוצרי קרמיקה מעשה ידיהם וגם פריטים מתוצרת מקומית מעוטף עזה. כמו כן, כל המארזים עשויים מחומרים ידידותיים לסביבה". אומר רועי רפפורט, מנהל "בית היוצר - עדי אופקים". "השנה המארזים שאותם הם יצרו יככבו בשולחן החג במאות בתים בישראל ומחוצה לה. אנו מאמינים כי כל אדם שיוצר הינו אדם שלם, לכן בית היוצר הוא בית שיוצרים בו אהבה".

בנוסף למרכזי הפעילות העיקריים, בעמותת "עדי" הקימו יחידה לתעסוקה נתמכת אשר תעסוק בהתאמות וחיבורים בין מעסיקים לבין משתקמים, תשאף להעסקה ישירה ובלתי תלויה וליצירת מקומות עבודה מכובדים לאנשים עם מוגבלויות במשק העבודה הכללי. כאשר אחד המאפיינים הבולטים עליהם בעמותה שמים דגש הוא מוביליות בתעסוקה.

דורון אלמוג עם עובד בחווה החקלאית. עדי נגב נחלת ערן,
דורון אלמוג עם עובד בעדי נגב-נחלת ערן/עדי נגב נחלת ערן

בכפר השיקומי "עדי נגב- נחלת ערן" מפעילים כמו כן את מיזם "גננים ללא גבולות". במסגרתו, מועסקים כיום בכפר ובחווה החקלאית הטיפולית הפועלת במקום כ- 30 גננים עם מוגבלות קלה, אשר מתחזקים בנוסף גם את כל עבודות הגינון בכפר ברמה גבוהה מאוד, תוך ליווי צמוד, תמיכה ולימוד כל רזי המקצוע. הגננים זוכים להערכה על עבודתם ולתנאי עבודה מכבדים. בכך, הביטחון העצמי שלהם גובר, הם יוצרים קשרים חדשים עם החברים לצוות ועם עובדי הכפר ומרגישים משמעותיים בתרומתם לטובת הכלל.

לאחרונה, שיתוף פעולה ייחודי ומשולב בהובלת האגף ללימודי קדם במכללת ספיר ובשיתוף הכפר השיקומי "עדי נגב-נחלת ערן" וארגון "השומר החדש", אפשר ל-20 מגנני הכפר המועסקים במסגרת המיזם, לעבור קורס הכשרה ייעודי שמטרתו להכשירם בתחום החקלאות האקולוגית החדשה. בכך, התאפשר לעובדים להתפתח ולהתמקצע במגמות החדשות כיום בענף החקלאות, זאת לקראת השתלבותם כאמור במשק הכללי.

אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן" ו"בית היוצר - עדי אופקים": "בבית היוצר עובדים כ- 85 עובדים מדהימים, מלאי מרץ, עובדים מסורים מאד שמגיעים לעבוד בסדנאות השונות הפועלות במרכז. אני גאה מאד בעבודה ובתוצרת של העובדים שלנו. לכל עובד קיימת הזדמנות לגלות את הכישרונות שלו ואת היכולות שלו תוך קידום מקצועי. אנחנו גאים בהם מאד".

את כלל מוצרי בית היוצר ניתן למצוא ולרכוש באתר עמותת "עדי" או בטלפון: 073-3229671, 050-2029049.

  • עוד באותו נושא:
  • בית היוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully